וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה מטוויטר ויותר מ-90 מיליון רשומים: היסטריה ושמה ת'רדס

ההשקה המוצלחת של המתחרה לטוויטר מבית מטא (פייסבוק) בשם Threads, כנראה עצבנה את מאסק. מאז יום חמישי, טוויטר מאיימת לתבוע את החברה של צוקרברג בטענות להעתקה והפרת זכויות יוצרים וסודות מסחריים, ובינתיים המשתמשים נוהרים לפלטפורמה שהפכה להיסטריה

Threads. רויטרס
Threads/רויטרס

ההשקה של ת'רדס (Threads), המתחרה של מטא לטוויטר, הייתה מוצלחת מאוד ומשכה כבר יותר מ-90 מיליון משתמשים (נכון לכתיבת שורות אלה), ובתוך כ-48 שעות בלבד פורסמו בפלטפורמה החדשה יותר מ-95 מיליון פוסטים. החשבונות בת'רדס מקושרים לאינסטגרם (שהיא גם הבית של האפליקציה החדשה), כך שכל מי שכבר החזיק חשבון איסטגרם פעיל היה יכול לעשות מעבר מהיר לרשת החברתית הטקסטואלית החדשה מבית מטא. צוקרברג אגב אינו מכחיש שת'רדס היא מענה לטוויטר, ואמר שהוא מקווה ליצור אפליקציית "שיחות" של מיליארד משתמשים ויותר - הזדמנות שאותה טוויטר "פספסה", לדברי מייסד פייסבוק.

לאפליקציה החדשה עדיין יש הרבה מקום לצמוח, לאחר שטרם הושקה באירופה, שם הפלטפורמה ניצבת בפני אתגרים רגולטוריים שונים, אך לפחות בקרב הקהל הישראלי - נרשמה הצלחה מסחררת. בין הדמויות הבולטות שאפשר למצוא ברשת החברתית: ראש הממשלה נתניהו, גל גדות, יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד, לצד שורה ארוכה של סלבריטאים.

אופס, תפסנו אתכם

ברם, הרצון להגיע למספר עוקבים גדול באינסגרם גרם ללא מעט אנשים בעבר לפנות לדרך הקלה - רכישת קהל מזויף בכסף, וכעת ת'רדס הפכה לנשק יום דין נגדם. כאמור, הרשת החברתית החדשה מבוססת על קהל עוקבים קיים מאינסטגרם שיכול לקבל הצעה לעקוב אחרינו מחדש. במקרה של בוטים זה לא יקרה (לפחות עד שיהיה להם חשבון פעיל), והיחס בין מספר העוקבים הגבוה באינסטגרם למספר העוקבים הנמוך בת'רדס, יכול להעיד על פרופיל שקנה עוקבים. לדוגמה: משפיען בולט עם 50K עוקבים באינסטגרם, ו-200 עוקבים בת'רדס.

הציפור הכחולה כועסת

ההשקה של ת'רדס משכה גם עצבים מכיוונה של טוויטר. במכתב למארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא, שפורסם לראשונה על ידי האתר סמאפור, עורך דין מטעם טוויטר הביע "דאגות עמוקות כי מטא נהגה בהפרת קניין רוחני וסודות מסחריים של טוויטר באופן שיטתי, מכוון ובלתי חוקי", כותב אלכס שפירו, שהוא במקרה או שלא - גם עורך הדין האישי של אילון מאסק, הבעלים של טוויטר. שפירו כמובן מתריע בפני צוקרברג כי טוויטר "תמצה את זכויותיה" על פי דין, ודורש מהמתחרים לנקוט "בצעדים מיידיים" כדי להפסיק את ההפרה.

במכתב ה-"חדול והפסק" שנשלח למטא, טוענים כי החברה 'חטפה' עשרות מהעובדים לשעבר של טוויטר (כזכור מאסק ערך פיטורים נרחבים בטוויטר עם כניסתו לתפקיד כבעלים ומנהל ראשי, כך שהיה ממי לבחור...), שלחלקם, לפי המכתב יש גישה לסודות מסחריים ו-"מידע רגיש אחר" של טוויטר. עוד נטען במכתב כי חלקם שמרו באופן "לא הולם" אמצעי אחסון אלקטרוניים ומסמכים של טוויטר. מצד שני, יצויין שלאור האופן האגרסיבי והפתאומי שבו ערכה טוויטר את הפיטורים של חלק גדול מכוח האדם שלה, לחברה אין הרבה מה להתלונן...

עוד נטען במכתב - "בידיעה הזו, מטא באופן מכוון הציבה את העובדים הללו לפתח, תוך חודשים, העתק לטוויטר בשם Threads, מתוך כוונה ברורה שהם יעשו שימוש בסודות המסחריים של טוויטר וקניין רוחני אחר כדי להאיץ את תהליך הפיתוח של האפליקציה המתחרה, תוך הפרה של חוקים מדינתיים ופדרליים, לרבות ההתחייבויות המתמשכות של עובדים אלה לטוויטר" (כאן שפירו למעשה רומז להסכמי סודיות ואי-תחרות המקובלים בענף).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מטא מצדה, מכחישה בתוקף את ההאשמות במכתבו הבוטה של שפירו. בתגובה אליו, מנהל התקשורת של מטא, אנדי סטון, פרסם ב-Threads כי אף מהנדס מצוות הפיתוח של ת'רדס לא עבד לפני כן בטוויטר, זאת בשעה שלא ברור כמה גישה לסודות מסחריים אכן נותרה לעובדים לשעבר של החברה עם הציפור הכחולה. יצויין, כמובן, שמעבר של עובדים מחברת טכנולוגיה אחת לרעותה הפועלות באותו השדה (כמו רשתות חברתיות בכלל) אינו דבר נדיר.

אתמול (שבת) אמר מנכ"ל אינסטגרם אדם מוסרי בראיון לאתר The Verge ש-"המטרה היא לא להחליף את טוויטר, אלא ליצור כיכר ציבורית לקהילות באינסטגרם שמעולם לא אימצו באמת את טוויטר, ולקהילות שמעוניינות במקום פחות כועס לנהל בו שיחות".

אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם. GettyImages
אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם ו-Threads/GettyImages

לפחות כרגע, לא כדאי לכם למחוק את החשבון

זמן קצר לאחר ההשקה של ת'רדס משתמשים זיהו מגבלה די משמעותית ואף מכעיסה - אם תרצו למחוק את חשבון הת'רדס שלכם, תוכלו לעשות זאת בלחיצה, אך על הדרך תאלצו גם למחוק את חשבון האינסטגרם שלכם. אדם מוסרי, מנכ"ל אינסטגרם, נדרש להתייחס לסוגייה והבהיר ש"מטא מודעים לבעיה ושהם "מחפשים דרך לאפשר למחוק את חשבון הת'רדס בנפרד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully