וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בווגאס: מבנה כדורי מפלצתי עטוף במסכים באיכות 16K

9.7.2023 / 12:21

השבוע הואר לראשונה "הכדור", אולם קולנוע כדורי כאשר המעטפת החיצונית של המבנה היא גם צג LED עצום מימדים המקרין תצוגות מתחלפות כמו הירח או עין עצומה המביטה על העוברים בסטריפ. עלות הבניה הכוללת - למעלה משני מיליארד דולר

המבנה Sphere בווגאס. מתוך עמוד האינסטגרם של Sphere,
המבנה Sphere בווגאס/מתוך עמוד האינסטגרם של Sphere

בווגאס הכל גדול, גם שלטי ה-LED. השבוע הואר בעיר החטאים כדור ענקי עם תצוגות מתחלפות, העשוי מלמעלה ממיליון נורות LED קטנות. הכדור, שגובהו כ-122 מטר, נמצא בלב "הסטריפ" בין המלונות ובתי הקזינו הגדולים של העיר. בין המצגים שכבר הוצגו על פניו של כדור התאורה הענקי נכללים זיקוקים, דגל ארצות הברית, הירח ואפילו כדור עין ענקי ומפחיד הממצמץ כלפי העוברים ושבים.

הכדור הוא לא סתם מיצג, אלא מעטפת לקולנוע החדש שנבנה בעיר, עם 18,000 מושבים - כאשר גם באולם עצמו הותקן מסך ה-16K המסחרי הראשון בעולם, בדומה לאולמות אומנימקס כדוריים, אבל ברזולוציה הרבה יותר גבוהה. עלותו הכוללת של הקולנוע דמוי הכדור, הייתה למעלה מ-2 מיליארד דולר.

בניין ה-Sphere בווגאס. מתוך עמוד הפייסבוק של Sphere,
הכדור הוא לא סתם מיצג, אלא מעטפת לקולנוע החדש שנבנה בעיר, עם 18,000 מושבים/מתוך עמוד הפייסבוק של Sphere

לפי החברה המפעילה אותו, הצג בנוי מצברים של נורות LED הנמצאים כ-20 ס"מ זה מזה, כל צבר מכיל 48 דיודות LED, כשכל אחת מהן יכולה להציג 256 מיליון גוונים. האולם עוד לא החל לפעול (וייצר אגב לעיר 3,000 מקומות עבודה חדשים), אבל יחל לפעול בספטמבר כשהופעת הבכורה בו תהיה הופעת של להקת U2.

על אף שהאולם עדיין לא פעיל, התצוגה החיצונית העצומה שלו מהווה תוספת מעניינת לקו הרקיע של לאס ווגאס, ומשתמשי טיקטוק ואינסטגרם כבר מיהרו לשתף סרטונים של הצג המרשים.

  • עוד באותו נושא:
  • לאס וגאס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully