וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג להייטק הישראלי בתחרות של האיחוד האירופי

שישה סטארט-אפים ישראלים מתחום התעשיות המתקדמות זכו בהזדמנות כניסה לשוק האירופי-לאחר שניצחו בתחרות הפיצ'ים במסגרת התוכנית הבינ"ל של האיחוד האירופי - 2023 BoostUp!

מנהלי חברות הסטארט-אפ שזכו בתחרות EIT עם אור בן שושן מנהל קרן הון הסיכון SIBF וג'אן לוקה מארגון EIT. שני צדיקריו,
מנהלי חברות הסטארט-אפ שזכו בתחרות EIT עם אור בן שושן מנהל קרן הון הסיכון SIBF וג'אן לוקה מארגון EIT/שני צדיקריו

הוכרזו הסטארט-אפים הזוכים בתחרות הפי'צים של BoostUp! 2023 - Israel Edition, התוכנית הבינלאומית לחברות סטארט-אפ בתחומי התעשיות המתקדמות, מטעם EIT Manufacturing, מכון הידע והחדשנות של האיחוד האירופי המקדם את תעשיית הייצור לטובת קיימות כלכלית, חברתית וסביבתית של אירופה, התקיים ביום א' האחרון במתחם אושילנד בכפר סבא. התוכנית בישראל נערכת בשיתוף EIT Hub Israel, השלוחה הישראלית של מכון החדשנות של האיחוד האירופי, משרד הכלכלה, קרן ההון-סיכון SIBF, והקהילה הרשמית של תעשיית 4.0 בישראל - II4.

לשלב האחרון בתחרות הפיצ'ים של התוכנית הגיעו 12 חברות סטארט-אפ ישראליות מובילות, שנמצאות בשלב ה-Scale ועוסקות בייצור ובתעשיות המתקדמות בתחומי הטכנולוגיה, הלוגיסטיקה, התחזוקה, ניתוח דאטה, חיישנים מתקדמים (Industrial IoT), קישוריות ותשתיות IoT, פתרונות ייצור מתקדמים, סייבר-סקיוריטי תעשייתי ועוד. מתוך 12 החברות שהגיעו לשלב הסופי, זכו 6 חברות סטארט-אפ בתחרות הפיצ'ים שהתקיימה באירוע שנערך מול משקיעים ושחקני מפתח בתעשיית הייצור מאירופה ומישראל ומול חבר שופטים המורכב ממומחים בכירים.

הסטארט-אפים הזוכים יקבלו פרס כספי בשווי של עד 2,500 יורו לטובת התנעת כניסתם לשוק האירופי וגם הזמנה להשתתף ב-Road show שיימשך 3 ימים באיטליה, הנחשבת לשוק התעשייה השני בגודלו באירופה עם 16% ממכירות הייצור התעשייתי ביבשת. במסגרת ה-Road Show יקיימו הסטארט-אפים הישראלים פגישות עם לקוחות פוטנציאליים ובין השאר, ייפגשו עם איגודי החברות המובילות בתחומי המנועים והאריזה בבולוניה, בתחומי האלקטרוניקה, המכניקה והמתכות בברגמו ובתחומי התחבורה והחלל בטורינו.

החברות שזכו הן:

  • CASTOR - חברה העוסקת בזיהוי אוטומטי של חלקים הנדרשים לייצור תוספים לצורך אופטומיזציה של תהליכי ייצור, במטרה לעזור ליצרנים לחסוך זמן וכסף על-ידי זיהוי הזדמנויות חדשות לשימוש בהדפסת תלת-ממד תעשייתית, באמצעות ניתוח טכני וייעוץ לחיסכון בעלויות לצרכי התכנון המלא של המכונה.
  • EZMEMS - החברה פיתחה מערכת מרובת חיישנים בעלת ביצועים גבוהים המשולבת במלואה על גבי שבב שעשוי כולו מפלסטיק(SoPC) , שאותו ניתן לשלב ישירות במגוון מוצרי פלסטיק.
  • Feelit Technologies - החברה מפתחת ומספקת פתרונות חישה ייחודיים המאפשרים לקבל תובנות בזמן אמת, ובכך מעצימות יצרנים לשנות את הדרך שבה הם מנהלים את הנכסים הקריטיים שלהם, במטרה לשפר את זמן הפעולה והפחתה בעלות הנכסים על-ידי פתרונות חישה ואנליטיקה המוגנים בפטנט.
  • Lean AI (Qualisense) - מיזם משותף מקבוצת ג'ונסון אלקטריק וקבוצת קורטיקה, המאפשר ליצרנים לשמור על שליטה בחלקים החשובים של בדיקת האיכות וחוסך מאות שעות של בדיקת ומיון תמונות. הטכנולוגיה דורשת רק גישה לנתוני ייצור ללא תווית ואינה דורשת תיוג ידני.
  • QualityLine - החברה מפתחת תוכנה מבוססת AI לניהול איכות הייצור, שאוספת באופן אוטומטי ורציף נתוני ייצור בזמן אמת מכל מפעל ברחבי העולם ללא צורך בהתקנת API או חומרה. מטרת ניתוח הנתונים היא לסייע בקבלת החלטות מושכלות בשלבים השונים של מחזור הייצור ולשפר את איכות המוצרים.
  • SIGA - החברה פיתחה יכולות לזיהוי מידי של התקפות סייבר ושליחת התראות מדויקות למזעור השלכות המתקפה. הזיהוי נעשה על-ידי קבלת נתונים ישירים מהאותות החשמליים של תהליכי הייצור והוא מספק שקיפות ללא תחרות בשוק, גם לתהליכי הייצור המורכבים ביותר.

"אבן דרך חשובה"

מנהל הפיתוח העסקי של EIT Manufacturing בדרום אירופה, ג'יאנלוקה גריפי: "היום הזה מהווה נקודת מפנה ותחילתו של עידן חדש עבור Manufacturing EIT בישראל: בזכות תחרות BoostUp! הצלחנו לבחור את הקבוצה המצומצמת הראשונה של "early stage Industry4.0 scaleups". בעוד שתחרות BoostUp! הגיעה לשיאה, היום הוא גם תחילתה של הרפתקה נפלאה עבור הסקאל-אפים האלה שנבחרו, שיעברו תוכנית האצה בינלאומית של 4 חודשים שתסתיים ב-Road Show המיועד לקשירת קשרים עסקיים וייערך במשך שלושה ימים באיטליה באוקטובר, שבמהלכו יוצגו הסטארט-אפים הישראליים בפני חברות מובילות שנבחרו בקפידה משלושה תחומים תעשייתיים גדולים".

עדן דביר, מנהלת EIT Hub Israel "אירוע הפיצ'ינג שנערך היום הוא אבן דרך חשובה נוספת בפיתוח הקשרים העסקיים בין ישראל והאיחוד האירופי. פגשנו כמה מהסטארט-אפים הישראלים המבטיחים ביותר שפועלים בתחומי ה- Industry 4.0 , אבטחת סייבר וייצור חכם שנמצאים בדרך הנכונה לפתח ולהרחיב את הפעילות שלהם בשוק האירופי. אנו מקווים שההזדמנות להיפגש עם כמה מהיצרנים המשמעותיים ביותר בתעשיית הייצור באיטליה תסייע להם במשימה זו ותהווה קרש קפיצה לאחד השווקים הגדולים בתעשיית הייצור".

EIT Hub Israel, השלוחה הישראלית של מכון החדשנות והטכנולוגיה של האיחוד האירופי (EIT), יוצרת סינרגיה בין קהילות EIT לבין האקו-סיסטם הישראלי כדי לתמוך בצמיחה של סטארט-אפים ולהגדיל את מספר הפרויקטים ושיתופי הפעולה בין האיחוד האירופי לישראל. ההאב הישראלי הוא חלק מהפלטפרומה הבינלאומית של EIT, הכוללת האבים מקבילים באקו-סיסטמים מובילים בעולם - דוגמת סיליקון ואלי.

אור בן שושן' מנהל קרן הון סיכון SIBF : "התוכנית של ארגון EIT Manufacturing מהווה הזדמנות גדולה לחברות סטארט-אפ ישראליות לכניסה למדינות האיחוד האירופי".

  • עוד באותו נושא:
  • סטארט-אפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully