וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדרואידים? אם יש לכם את האפליקציות האלה - מחקו אותן עכשיו

11.7.2023 / 13:39

שתי אפליקציות ניהול קבצים הנמצאות בחנות הפלייסטור של גוגל, הן למעשה רוגלות המסכנות את הפרטיות של 1.5 מיליון האנשים שהורידו אותן ושולחות מידע לשרתים עלומים בסין

אפליקציה זדונית. ShutterStock
אפליקציה זדונית/ShutterStock

לפי דיווח של האתר הוותיק Tom's Hardware, חוקרי אבטחה גילו שתי אפליקציות ניהול קבצים פופולריות, שהן למעשה תוכנות ריגול המשגרות מידע לשרתים לא ידועים בסין. ההמלצה היא שאם התקנתם את אחת מהן - להסיר אותן מיד. האפליקציות נקראות File Recovery & Data Recovery והשניה פשוט נקראת File Manager. לפי חברת האבטחה פראדו, שתי האפליקציות, שתיהן מאותו מפתח מתוכננות לשלוח מידע רגיש של המשתמשים לשרתים בסין.

אנדרואיד. ShutterStock
האפליקציות נקראות File Recovery & Data Recovery והשניה פשוט נקראת File Manager/ShutterStock

File Recovery & Data Recovery הורדה מיליון פעמים, ועוד כ-500,000 איש התקינו את File Manager. לפי האתר Bleeping Computer, המפתח שעומד מאחורי שתיהן רשום כ-וואנג טום. על אף שיש כמה אפליקציות בשם File Manager בחנות פליי, האפליקציה שלו היא המסוכנת, אז בדקו גם את שם המפתח לפני שאתם מסירים בטעות תוכנה תמימה. הן כמובן הוסרו בינתיים מהחנות.

האפליקציות לכאורה מצהירות שהן לא אוספות מידע, אבל האמת היא שונה: אנשי קשר, אנשי קשר מהאימיילים שלכם ורשתות חברתיות, תמונות וסרטונים שנוצרו בעזרת האפליקציה, מיקום בזמן אמת, פרטי המכשיר (יצרן ודגם וקוד מדינה), פרטי המפעיל הסלולרי - כל אלה נשלחים בלי ידיעתכם.
שימו לב שהאפליקציות האלה גם מפעילות טקטיקות חמקנות ומוחקות את עצמן ממסך הבית. אם אינכם מאתרים אותן ואתם יודעים בוודאות שהתקנתן אותן, בדקו דרך "הגדרות" והסירו אותן משם.

על אף שגוגל עושה מאמצים רבים להסיר תוכנות זדוניות מחנות הפליי, כמה עשויות לחמוק דרך המסננת. לכן, כדאי ומומלץ תמיד גם להריץ תוכנת אנטי וירוס קבועה על הסמארטפון שלכם, כדי למנוע מאפליקציות שכאלה לסכן את פרטיותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully