וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר "סדרות" נחסם ומסר לגולשים: "אנחנו תחת מתקפה בכמה חזיתות"

13.7.2023 / 9:10

האתר הלא החוקי ממשיך לספוג מכות קשות - וסובל משיבושים שהובילו לחסימה זמנית של הצפייה בתוכן. לדברי מנהלי האתר, המתקפה מתרחשת "לפחות בארבע מדינות שונות"

אתר "סדרות". צילום מסך, צילום מסך
אתר "סדרות"/צילום מסך, צילום מסך

"סדרות", אתר הצפייה הישירה הלא חוקי הגדול בישראל, ממשיך לחטוף. כחלק ממאבק מתמשך של ארגון זיר"ה (זכויות יוצרים ברשת האינטרנט), אתמול (רביעי) נתפס שרת מרכזי נוסף של האתר הפיראטי - דבר שהוביל לשיבושים משמעותיים. בהודעת לגולשים נכתב כי "האתר נמצא תחת התקפה בכמה חזיתות שונות במקביל כעת, לפחות בארבע מדינות שונות". באתר החינמי יש אפשרות לרכוש מנוי כדי לקבל גישה מהירה יותר לתכנים, ולדברי מנהלי האתר הגישה לתוכן זמינה כעת "למנויים בלבד". במהלך הלילה דיווחו כי בשל "תחזוקה כללית" הצפייה לא מתאפשרת גם למנויים.

האתר, שמחליף אחת לתקופה את כתובתו כדי להתחמק מהרשויות, מציע סדרות מישראל ומרחבי העולם להורדה או לצפייה ישירה - פגיעה ישירה בבעלי זכויות יוצרים. ונזכיר: מדובר בעבירה פלילית וככזו, מדובר בתחום פרוץ המגלגל מאות אלפי שקלים בשנה, בקריפטו, ללא פיקוח ומתחת לאפן של רשויות המס.

בתחילת השבוע פרסם אלי כהן, האיש שמאחורי האתר ברשתות החברתיות, איום לכאורה על אדם שפעל מטעם זיר"ה ועל בני משפחתו: "זיב"ה (זיר"ה) הצליחו לגנוב לנו את השרת שהיה ממוקם בישראל. אין חשש לדלף מידע או פרצת נתונים. ואני מציע ל"מומחה המחשבים" יואב שיתעסק בענינים שלו ושאנחנו לא נתחיל להתעסק בו או באישתו שעושה קורסים בביתה".

בתגובה, מסרו בכירים בארגון זיר"ה כי "הלילה נחצה קו נוסף כאשר מפעילי אתר סדרות איימו באופן ישיר ופומבי, באמצעות חשבון הטוויטר של האתר, נגד חוקר הפועל מטעם זיר"ה ועל בני משפחתו. במהלך השבוע שעבר, לאחר פעילות מודיעינית ומשפטית מדויקת של זיר"ה, נתפס שרת השייך לסדרות ועליו כ-270 טרה-בייט של תוכן מקור ישראלי, לצד פרטי מידע נוספים. השרת נשלח לחקירה במעבדת מחשבים ועקב כך נפגעה הגישה לאפליקציה של האתר הבלתי חוקי".

ארגון זיר"ה הוקם ב-2011. מדובר בארגון לובינג שהקימו חברות הפקה ותוכן כמו יונייטד קינג, yes ו-HOT שהן בעלות זכויות היוצרים החוקיות על תוכני הווידאו שמוזרמים באופן פיראטי לרשת. מאז, למעשה, המאבק באתרי ההורדות הפיראטיים בישראל התחיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully