וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב אחד קדימה: בדקנו את האנדרואיד המסקרן ביותר של השנה

20.7.2023 / 22:15

היצרנית הבריטית הצעירה ממשיכה את המסורת ומספקת הרבה מאוד - במעט מאוד כסף. האם יש כאן אלטרנטיבה למעריצי שיאומי וסמסונג? בדקנו

Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Nothing Phone 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עכשיו זה כבר ברור, שוק הסמארטפונים נמצא בקיפאון - הן מבחינת חידושים טכנולוגיים והן מבחינת שינויים עיצוביים (וגם הסמארטפונים המתקפלים לא רשמו הצלחה מסחררת עד כה). מי שלמדה את השוק בשנה אחת בלבד היא חברת Nothing הבריטית, שהכריזה בשבוע שעבר על סמארטפון הדגל השני שלה, ה-Nothing Phone 2, שגם הוא, באופן לא מפתיע, מציג שינויים קלים בלבד בצד העיצוב. עם זאת, המותג הצעיר מנסה לשים דגש על משהו שהאחרות עדיין לא מיישמות כמו שצריך - לתת לנו את מה שאנחנו באמת צריכים.

את המכשיר מייבאת לישראל רשת באג, ורגע אחרי ההשקה העולמית יצאנו לבדוק אם אכן שווה לכם להשקיע 2,699 שקלים - בערך חצי ממכשירי פריומיום.

מי שמביט בי מאחור

בואו נתחיל ממה שתראו קודם - וזה העיצוב של ה-Nothing Phone 2. מדובר בעיצוב שמזכיר מאוד את הדור הקודם של המכשיר, רק שהפעם הוא כולל מסך OLED גדול יותר - 6.7 אינץ' במקום 6.55 אינץ'. מכיוון שהמסך בסופו של דבר גם משפיע על כל גופו של המכשיר, השנה המכשיר שוקל מעט יותר (201 גרם במקום 193 גרם), אבל לא באופן מוגזם וכזה שמפריע לחווית השימוש.

תאורת ה-Glyph מבוססת נוריות ה-LED שהופיעו בגבו של ה-Nothing Phone (1) קיבלה עדכון, וכעת היא מגיעה ב-11 חלקים שונים ועם 33 איזורי תאורה. המטרה של Glyphs, שיכול להיתפס כגימיק או כקישוט, היא למעשה הקטע הכי ייחודי במכשיר. כך למשל, התאורה האחורית משמשת כנורית התראות חכמה ובממשק ה-"Glyphs" אפשר לבחור קומבינציית תאורה שונה לשיחות טלפון ולהודעות מתוך מספר אופציות המבונות במערכת ההפעלה (כולל שינוי סאונד).

בכל הקשור לאיכות הבנייה, ב-Nothing עשו עבודה נהדרת בזכות השימוש בחומרים כמו אלומיניום (100% ממוחזר) במסגרת, גב שקוף שמציג את הרכיבים הפנמיים שמצופה זכוכית מעט קמורה ומבריקה, והוא מרגיש יוקרתי ונעים לאחיזה.

Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בכל הקשור לאיכות הבנייה, ב-Nothing עשו עבודה נהדרת בזכות השימוש בחומרים כמו אלומיניום (100% ממוחזר) במסגרת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מסך וחווית שימוש

המסך, שתומך אגב בקצב רענון של 120 הרץ, היה חד לאורך כל תרחיש במהלך השבוע האחרון, בין אם זה בממשקים בתוך אפליקציות, בצפייה בנטפליקס או ביוטיוב, והצליח לתפקד מעולה גם בתרחיש האימים של לא מעט מסכים בשוק הביניים: שמש ישירה.

מלבד זה החוויה הכללית הייתה מושלמת (נדבר על זה בהרחבה בפסקה הבאה), ה-Nothing פשוט מספק את הסחורה: גרסת מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 13 עם ממשק ייעודי וראוי לציון, ללא אפליקציות מיותרות, המכונה Nothing OS (אפשר לבחור גם במראה נקי). בחברה מבטיחים לספק באופן שוטף עדכוני גרסה למשך 3 שנים, ועדכוני אבטחה למשך 4 שנים. מנגד, אנחנו תוהים כמה טוב המעבד יתמודד עם גרסת אנדרואיד חדשה בעוד 3 שנים.

ביצועים

המפרט של ה-Nothing החדש כולל את מערכת השבבים Snapdragon 8+ Gen של קוואלקום - גרסה בת יותר משנה שמיועדת לשוק הביניים הגבוה, זיכרון עבודה (RAM) של 8 גיגה-בייט, תמיכה ברשת הדור החמישי (5G) ונפח אחסון של 256 גיגה-בייט. מה לא תמצאו כאן? תמיכה ב-eSIM, כך שאם אתם טסים לחו"ל ורוצים לחסוך בעלויות, אתם עשויים להתאכזב. העמידות במים ואבק היא בתקן IP54, המשמש להגנה מפני השפרצות, ולא בפני טבילה.

ואיך הביצועים? מאוד מפתיעים. ה-Nothing Phone (2) הוא מכשיר ביניים שמשתמש במערכת של שוק ביניים, כלומר פחות משאבים ממתחרות עם ספינות דגל, אך בכל זאת הוא סופר מהיר ותגובתי, ומאוד נעים לשימוש. למעשה, אחרי שבשנה שעברה החוויה הכוללת הייתה מלווה בלא-מעט שיהוקים, הפעם התוצאה שונה לחלוטין.

Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גרסת מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 13 עם ממשק ייעודי וראוי לציון המכונה Nothing OS/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה עוצמתית, רמקול עוצמתי

כמו שאר היצרניות, ובמיוחד כחברה ששמה דגש על קיימות, Nothing לא שילבה מטען בתוך האריזה. הסוללה, בקיבולת 4,700 מיליאמפר-שעה, הספיקה ליום עבודה שלם, ובערך מהשעה 9 בבוקר ועד 22:00 בלילה נשארו לי 15% - נתוך פתיחה די מרשים, אבל המבחן האמיתי הוא כמובן לאורך זמן. דבר נחמד נוסף הוא התמיכה בטעינה אלחוטית, שגם בחלק ממכשירי דגל יקרים יותר אי אפשר למצוא כרגע.

דבר נוסף שגונב כאן את ההצגה זה הצליל. זהו הצליל הכי טוב ששמעתי מסמארטפון בשנים האחרונות. בחברה לא התייחסו באופן ממוקד למערכת הסאונד, אבל הצליל של ה-Nothing Phone 2 הוא בליגה אחרת. הוא עשיר, היקפי ועוטף, על אף שמלבד שכבה דקה לרמקול בחלקו התחתון אין שום פתח נראה לעין.

ה-Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
תאורת ה-Glyph מבוססת נוריות ה-LED קיבלה עדכון/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מצלמה

מערך הצילום של ה-Nothing Phone 2 כולל שני חיישנים: מצלמת 50 מגה-פיקסל ומבוססת על החיישן Sony IMX890, הכולל תמיכה בייצוב אופטי (OIS). המצלמה השניה מבית סמסונג נותרה זהה לדור הקודם, גם היא באיכות 50 מגה-פיקסל, ומשתמשת לצילום בזווית רחבה.

ואיך הביצועים של המערך? ובכן, המצלמה פה טובה, אבל לא משובחת כמו שהתרגלנו לקבל במכשירי הדגל האחרים. בצילומי יום המצלמה הראשית תוציא תוצאות טובות, עם רמת פירוט גבוהה. צילומי הלילה בסך הכל לא רעים, ועם כמות רעש נמוכה - אבל, הם סובלים מעיבוד יתר, מראה קצת מלאכותי. בסך הכל, המצלמה כאן טובה, אבל לא מדהימה.

כמו כן, במצב צילום ב-50 מגה-פיקסל (ברירת המחדל היא 12 מגה-פיקסל), לא תוכלו להשתמש בזום האופטי כפול 2. בנוסף, מצלמת הסלפי היא באיכות של 32 מגה-פיקסל וצילום הווידאו הוא ברזולוציית 4K. בקיצור: לא רע בכלל.

צילום ה-Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ה-Nothing Phone 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ה-Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ה-Nothing Phone 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום ה-Nothing Phone 2. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום ה-Nothing Phone 2/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

ה-Nothing Phone 2 ממשיך את מה שפגשנוו בשנה שעברה - מכשיר בתג מחיר נמוך מ-3,000 שקלים שמספק הרבה מאוד. מלבד זאת, נעשו פה כמו פשרות התמיכה בפני השפרצות מים בלבד, כשהמשמעותית ביותר היא הוויתור על תמיכה ב-eSIM.

ובכל זאת, ה-Nothing Phone 2 הוא מכשיר סולידי ונעים לשימוש גם בזכות הביצועים המעולים, לצד חטיבת תצוגה מצוינת ועיצוב שמושך את העין. הוא מאוד מענג כסמארטפון לצריכת תכנים ומי שזקוק לביצועים טובים בעבודה מאומצת בגבול הסביר, ואולי טיפה פחות יתאים ליוצרי תוכן מקצועיים (אבל כן בהחלט לאדם הממוצע שהוא לא משפיען טיקטוק).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully