וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגבר ששבר את האינטרנט עם השמלה הכחולה-שחורה מואשם בניסיון רצח אישתו

15.7.2023 / 18:01

הזוג ג'ונסטון יצר סערה עולמית בחתונתם ב-2015 כשאם הכלה לבשה שמלה שהציתה דיון רשת על צבעיה - שחור וכחול או לבן וזהב. כעת נחשפת סאגת ההתעללות הפיזית והנפשית ממנה סבלה האישה מידי בעלה מאז

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

בעל שזכה לתהילה עולמית יחד עם אשתו לאחר ששמלה שנרכשה ונלבשה בחתונתם "שברה את האינטרנט" מכיוון שאנשים ראו בה צבעים שונים - מואשם כעת בניסיון לרצו את זוגתו.

הגבר הסקוטי, קייר ג'ונסטון בן ה-38, התפרסם בשנת 2015 בגלל שמלה שחורה-כחולה (או זהובה-לבנה, תלוי את מי שואלים) שחמותו קנתה לחתונה שלו והוא גרם לכל העולם להתווכח על מה הצבע שלה. כעת הוא חוזר לכותרות - בנסיבות אחרות לגמרי.

זוכרים אותה?

השמלה ששברה את האינטרנט. TUMBLER, צילום מסך
השמלה ששברה את האינטרנט/צילום מסך, TUMBLER

לזכר הימים ההם - מה הצבע של השמלה?

שחור וכחול
זהב ולבן
2903 משתתפים

ג'ונסטון, מהאי קולונסיי, הופיע ביום שני בבית המשפט העליון בגלזגו לאחר שהואשם בניסיון הרצח של אשתו, גרייס ג'ונסטון. על פי החשד, במשך 11 שנים הוא ביצע בה שלל מעשי אלימות נגדה והתעלל סגרייס בהתנהגות שתלטנית, מה שלכאורה הוביל לניסיון הרצח שלה בחודש מרץ האחרון כשהצמיד אותה לקרקע תוך שהוא חונק בחוזקה את צווארה.

בניו יורק פוסט דווח שקייר מכחיש את כל ההאשמות נגדו, כולל אלו שטוענות שהוא תקף שוב ושוב את אשתו בביתם, נופף מולה לא פעם בסכין וניסה לחנוק אותה. טענות אחרות מתייסות לאירועים שהתרחשו בין אפריל 2019 למרץ 2022 שכוללים לכאורה צעקות בלתי פוסקות עליה, הצמדתה לקיר וחניקתה.

על פי החשד, בפעם אחת הוא ניסה להיכנס לרכב בו הייתה והכה אותה דרך החלון הפתוח, ובאירוע נוסף נעל אותה בחניקת ראש וגרר אותה מהפאב לאחר שסירבה לעזוב איתו.

על פי החשד, בנוסף להתעללות הגופנית קייר בידד את גרייס מחבריה ומשפחתה, וניהל פיקוח על כספה כדי להחליט אל כמה ממנו היא יכולה לקבל גישה.

קייר וגרייס ג'ונסטון. Grace MacPhee/Facebook, צילום מסך
קייר וגרייס ג'ונסטון/צילום מסך, Grace MacPhee/Facebook

עוד על השמלה
באיזה צבע השמלה באמת ולמה אנחנו לא רואים אותה באותו אופן?

אף אחד לא מצליח לקבוע באיזה צבע השמלה של המגישה: כחול או לבן?


הזוג הפך לללהיט ויראלי בשנת 2015 לאחר שחברתם והאורחת בחתונתם, קייטלין מקניל, פרסמה תמונה בטאמבלר של השמלה שאמה של גרייס, ססיליה בליסדייל, לבשה לחתונתם. חלק מאנשים במעגל החברים הקרוב של בני הזוג היו בטוחים שהשמלה היא כחולה ושחורה בתמונה ואילו אחרים היו משוכנעים שהיא לבנה וזהובה. הוויכוח הפך לסערת רשת וחילק את האינטרנט, והשמלה שבתמונה נודעה פשוט בתור "השמלה" או "השמלה ששברה את האינטרנט".

למקרה שתהיתם

מדענים פתרו את חידת השמלה: למה חלק ראו לבן וזהב וחלק שחור וכחול?

לכתבה המלאה

אז מה הצבע של השמלה באמת?

סלבס רבים כולל קים קרדשיאן, קניה ווסט, טיילור סוויפט, קייטי פרי וכריסי טייגן - כולם הביעו את דעתם אז והשתתפו בשיח המקוון על איך המוח שלנו מעבד קולט צבעים. אז מה באמת קורה כאן? קודם כל, השמלה היא אכן בצבעי כחול ושחור. גולשים מצאו באתר אופנה את השמלה המקורית, ואין בה שום צבע זהב. חברת Adobe, המייצרת תוכנות עריכה וביניהן פוטושופ, ניצלה את המחלוקת כדי להמחיש איך תוכנת העריכה שלהם מחלקת את הצבעים ומוכיחה שמדובר בגווני כחול.

הסיבה לכך שגולשים שונים רואים צבעים שונים נעוצה באיכות הצילום המקורית, בסוג המסך שבו אנחנו צופים בה - ובאופן שבו המוח שלנו מפרש את הצבעים. באזזפיד (שהקדישו לסוגיית השמלה פרויקט שלם של כתבות) הציגו דעת מומחה שטוען שבגלל איכות הצילום הבעייתית והגוונים הלא ברורים, המוח שלנו מחליט בעצמו איך לקרוא את האור שמוחזר לעיניים שלנו מהדימוי, ולאילו החזרות-אור לתת יותר חשיבות. למה המוח של אדם אחד בוחר לפרש את הצבעים באופן אחד ואצל אדם אחר באופן שני? ההבדלים יכולים להיות קשורים לאישיות שלנו, לנטייה להתמקד בפרטים כאלה או אחרים, לציפיות שלנו מהעולם שבו אנחנו מתבוננים או לתנועות העין בהן הורגלנו. גם לאיכות המסך שבו אנו צופים בתמונה (בטלפון או במחשב) או לתאורה שמסביבו יש חלק בעניין.

שאלת השמלה הייתה כל כך שנויה במחלוקת, עד שקייר, גרייס ומקניל, אפילו הופיעו בתוכנית של אלן דג'נרס, יחד עם החמות כשהיא לבושה בשמלה (שהוכיחה שהיא אכן הייתה שחורה וכחולה). דג'נרס אפילו נתנה לבני הזוג צ'ק של 10,000 דולר טיול זוגי לקריביים במתנה לחתונתם.

כעת הכל הסתיים בכתב אישום על ניסיון רצח - שהדיון המקדים בו לפני המשפט יתקיים בתחילת 2024.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully