וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: אילון מאסק משתמש בכספים של טסלה כדי לבנות לעצמו בית מזכוכית

17.7.2023 / 12:21

יש את האמרה "מי שגר בבית מזכוכית"? אז אילון מאסק. חבר המנהלים של טסלה חוקר חשדות כי היזם והמייסד של החברה עשה שימוש במיליונים מכספי החברה כדי לבנות לעצמו בית מזכוכית מיוחדת. הפרויקט המשונה בספרי החשבונות של טסלה משך את עיני המבקרים

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

אילון מאסק תמיד התגאה בכך שהצרכים שלו מועטים, ואין לו צורך בבית, האיש בזמנו התגורר גם ביחידת דיור יבילה וסופר צנועה יחסית לממון האדיר שברשותו, אבל נראה שלמאסק כנראה נמאס לחיות בסגפנות: לפי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל, חבר המנהלים של טסלה, חברת המכוניות החשמליות של מאסק, פתח בחקירה לגבי חשדות שמאסק משתמש בכספי חברה כדי לבנות לעצמו בית בקרבת מפעל הסוללות גיגהפקטורי באוסטין, טקסס, ולא סתם בית - בית מזכוכית.

הבית, שהופיע תחת השם המשונה "פרויקט 42", כלל רכישת זכוכית מיוחדת במיליוני דולרים, מה שמשך את תשומת לב העובדים. עוד נרכשו בכספים הללו שטחי אדמה גדולים באזור.

אילון מאסק בכנס משקיעים של טסלה. טסלה,
חבר המנהלים של טסלה, חברת המכוניות החשמליות של מאסק, פתח בחקירה לגבי חשדות/טסלה

ציורי קונספט של הבית יוצא הדופן (אצל מאסק כידוע, "נורמלי וממוצע" זו מילה גסה), לפי מי שנחשפו לתוכניות מזכירים משושה מעוות או קוביית זכוכית המזכירה את החיפוי של החנות המפורסמת של אפל בשדירה החמישית בניו יורק. נראה כי מדובר בבית מגורים, הכולל חדרי שינה, אמבטיות ושירותים ומטבח, טוענים מקורות ששוחחו עם העיתון הכלכלי.

תוצאות החקירה והשלכותיה אינן ידועות, מאחר וטסלה פירקה את מחלקת יחסי הציבור שלה לפני שנים, ומאסק לא הגיב לדיווח. יחד עם זאת, ידוע כי מאסק נשאל על מעורבותו בפרויקט, והאם הועסקו בו עובדים של החברה. בלומברג דיווחו בשנה שעברה על רכישת הזכוכית יוצאת הדופן, אבל אז לא היו מודעים לקיומו של "פרויקט 42" המסתורי.

מאסק לא לבד במעידות שכאלה - כך למשל, מטא בשעתו חקרה את המשנה הבכירה למנכ"ל לשעבר שריל סנדברג, בין האשמות שעשתה שימוש בכספי חברה עבור מטרות אישיות כמו תכנון חתונה, או ניסיון להשתיק סיפור עיתונאי ביקורתי על השותף שלה לשעבר, בובי קוטיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully