וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dragonfly G4: השפירית של HP

17.7.2023 / 12:53

המחשבים של 2023 הפכו לקלים מתמיד, ומחשב הדגל של HP מזה כבר שנים מנסה לשקף את המהות הזו עם השם דרגונפליי, או שפירית בעברית, המעופפת בעזרת כנפיים דקיקות. בדקנו את החרק המתכתי הזה וחזרנו עם מסקנות

HP Dragonfly G4. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
HP Dragonfly G4/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

האופנה האחרונה שמתאפשרת הודות למעבדי דור 13 של אינטל וגם של AMD למעשה, היא מחשבים דקים וקלים ממש, כקילוגרם בודד. HP כבר כמה שנים מייצרת מחשב דגל תחת השם Dragonfly, שפירית, וקיבלנו אחד כזה לסקירה, את דגם ה-G4 האחרון בסדרה. האם הוא מקיים את ההבטחה?

עיצוב ומבנה

ה-HP Dragonfly G4 בנוי ומעוצב היטב. זהו מחשב מחשב בצבע כחול עמוק נאה מאוד, עם נגיעות של כסף, כמו הלוגו על גבו (הלוגו החדש של HP הוא נאה מאוד), מסגרת משטח ההצבעה, וכמובן, השם Dragonfly המוטבע מתחת למקלדת ועל שדרת הגב. הוא נייד 13.5 אינץ', עם גוף מגנזיום לפי התחושה, קל מאוד ואלגנטי, וקל משקל: סביב הקילו הבודד (1219 גרם, למדקדקים).

מה יש בדפנות? לא מעט יחסית לגוף הדק: בצד ימין שני שקעי USB-C Thunderbolt 4, שקע USB מסורתי מחופה, שזה חמוד (בדרך כלל רואים את זה בשקעי רשת דווקא), ושקע אוזניות. בצד שמאל, נמצא שקע HDMI מלא, מגירת SIM שנפתחת בלחיצה (כן, המחשב הזה תומך בגלישה סלולארית, ותיכף נרחיב על זה), ועוד שקע USB-C המשמש גם לטעינה. שפע שקעים וזה נהדר.

מעל המסך נמצא מצלמת רשת חמישה מגהפיקסל עם זווית רחבה לשיחות וידאו, התומכת גם בזיהוי פנים ו-Windows Hello. המסך עם שוליים דקים יחסית, עבים מעט יותר למעלה ולמטה. המקלדת היא מקלדת אי מלאה (כלומר בלי מקשי מספרים ייעודיים) עם תאורה אחורית לבנה נעימה בשתי דרגות הארה, המקשים נעימים ומאוד קליקיים, ובקטע מעניין, כפתור ההפעלה וקורא טביעות האצבע גם הם מקשים לחיצים של ממש, כאשר כפתור ההפעלה יושב ליד כפתור ה-delete בשורה העליונה.

HP Dragonfly G4. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המסך בן ה-13.5 אינץ', הוא מסך LED ומגע קלאסי ביחס של 3:2/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אני בדרך כלל חסיד של כפתור הפעלה קשיח יותר במקרה כזה כדי למנוע כיבוי אוטומטי, אבל לא קרה לי בפועל פעם אחת שכיביתי את המחשב בטעות כשרציתי למחוק אות. יש פה כפתור פרטיות, שמפעיל תריס אמיתי למצלמה, עם נורית התרעה משלו. חמוד. קורא טביעות האצבע הוא איכותי מאוד: רשם טביעת אצבע בפחות נגיעות מהרגיל, והוא מגיב מהר מאוד.

משטח ההצבעה מתחת למקלדת הוא נהדר: גדול, תגובתי ובעל תחושה חלקלקה, כמעט מראתית. ראיתי כבר משטחי הצבעה דומים אצל אייסר, ומדובר במשטחים נהדרים, שמאוד כייפים לעבודה. כמובן, המסך כאן הוא מסך מגע, כך שתוכלו לתפעל אותו גם ישירות, בנגיעות אצבע. ואם כבר הזכרנו נגיעות אצבע, הגב של ה- HP Dragonfly G4 נוטה לתפוס טביעות אצבע, וזה קצת חבל. שאו מטלית אתכם.

ולקינוח יש פה חיבוריות מרשימה: מלבד מגירה (קפיצית! אין צורך בדוקרן) לכרטיס SIM לגלישה, המחשב הזה גם תומך ב-eSIM שזה נהדר. אם אתם לוקחים אותו לעבודה בחו"ל, אתם מסודרים ואין צורך לרכוש חבילת גלישה יקרה.

HP Dragonfly G4. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-HP Dragonfly G4 בנוי ומעוצב היטב/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מדיה

מבחינת מולטימדיה, אין תלונות. המסך בן ה-13.5 אינץ', הוא מסך LED ומגע קלאסי ביחס של 3:2, ורזולוציה של 1280 על 1920 פיקסלים, כלומר, K2.5. התצוגה נהדרת, צבעים עמוקים (אם כי עם טיפה נטייה לצד הצהבהב-חם), חדות טובה ופירוט מצוין. הבהירות חזקה מאוד, כך שלא תתקשו לעבוד איתו גם בשמש ישירה.

הצלילים במחשב הזה, שמבוססים על רמקולים של באנג ואולפסן הדניים, נובעים משני מקורות: רמקול סאונד בר מרכזי שיושב מעל המקלדת, ושני רמקולים וופר תחתיים. הצליל בסך הכל מספק. הוא לא נותן את בימת הצליל הכי רחבה שפגשנו במחשבים, אבל הוא לא רע בכלל. כמובן, HP מספקת גם תוכנת כיוונון ואף תומכת בכיול צליל לאוזניות תואמות, אם תחברו כאלה. מה שכן, אין פה תמיכה בדולבי אטמוס, שכבר נהיה סוג של סטנדרט אצל המתחרים. בסך הכל, גם אם תרצו לראות איזה סרט בהפסקות עבודה, ה-Dragonfly G4 ידאג לכם היטב.

ביצועים

בתצורה שקיבלתי לסקירה של השפירית, יש מעבד דור 13, ה-Core i7 1355U. מה שאומר שזהו מעבד לעבודה, עם צריכת זרם נמוכה. מהירות השעון הרגילה שלו היא 1.7 גיגההרץ, ועם קפיצת טורבו הוא מסוגל להגיע גם לחמישה גיגההרץ מרשימים, ויש לו 10 ליבות: שתי ליבות ביצועים חזקות, ועוד שמונה חסכוניות. הוא שודך כאן ל-32 גיגהביט זיכרון וכונן SSD מסוג NVME בנפח של טרהבייט.

בביצועים כלליים, המחשב הזה יושב באחוזון ה-43 של PassMark וזה לא מפתיע בשביל מחשב עבודה, עם 3739 נקודות. המעבד קיבל 13,134 נקודות מה ששם אותו באחוזון ה-66, אבל הדיסק מפציץ עם 23,587 נקודות, מה ששם אותו באחוזון ה-91(!). הביצועים הגרפיים של מעבד ה-Iris Xe שלא במפתיע ואופייני למעבד לא חזקים במיוחד - ביצועי תלת ממד הם רק באחוזון ה-34 עם 2936 נקודות, וביצועי דו ממד באחוזון ה-38, עם 397 נקודות.

שורה תחתונה לסעיף הביצועים, זה מחשב לעבודה ולמשימות קלות עד בינוניות, משחקים קלים, סרטים, אבל לא יותר. אם תנסו לערוך עליו וידאו 4K או משימה כבדה יותר, הוא עשוי לעמוד בזה, אבל לא בזריזות, וסביר להניח שיתחמם.

HP Dragonfly G4. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המקלדת היא מקלדת אי מלאה (כלומר בלי מקשי מספרים ייעודיים)/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

בסעיף חיי הסוללה, גם, ה-Dragonfly G4 מספק תוצאות ממוצעות. לא ציפינו לחיי סוללה מטורפים כי הגוף הדק גם מכתיב סוללה דקה יחסית, אבל עדיין, סוללת ה-68 וואט/שעה עם ששה תאים עושה עבודה הגונה ומספקת: בין 5-6 שעות עבודה במצב עבודה שגרתי (50% בהירות מסך, גלישה ועיבוד תמלילים).

השורה התחתונה

השפירית של HP באה לעבוד. זהו מחשב שנועד יותר לעסקים ולעבודה, פחות למשחקים. אבל מי שישתמש או תשתמש בו לעבודה תמצא מחשב סולידי, עם ביצועים סבירים לקטגוריה, משקל קל, עיצוב מרהיב, חיבוריות גלובלית יוצאת דופן לצד תכונות אבטחה ופרטיות (יש כאן גם יכולות אבטחה מוגברות של HP Wolf) ובלי פשרות במחלקת התצוגה והסאונד. הבעיה היחידה שמשלמים על כל זה לא מעט - מחיר שוק של כ-9300 שקלים, שזה הוצאה כבדה בשביל מחשב קל.

HP Dragonfly G4
ציון: 9

  • עוד באותו נושא:
  • hp
  • מחשב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully