וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אפל מפתחת מתחרה ל-ChatGPT

עודכן לאחרונה: 20.7.2023 / 12:37

מצטרפת לטרנד? מקורות ששוחחו עם בלומברג טוענים שאפל עובדת במרץ על בינה מלאכותית משלה בשם אג'קס, המבוססת דווקא על טכנולוגיה של גוגל - אבל כרגע לא ידועים עליה הרבה פרטים, אפילו לא תאריך השקה כללי

אפל לוגו. ShutterStock
אפל לוגו/ShutterStock

על אף שאפל כבר עושה שימוש בבינה מלאכותית לדברים שונים במערכות ההפעלה שלה, ובמקביל אוסרת על העובדים שלה להשתמש בכלים דוגמת ChatGPT ודומיו - החברה גם מפתחת בינה מלאכותית משלה, פנימית. מהנדסים בתוך החברה קוראים לה בבדיחות הדעת AppleGPT, אבל שמה האמיתי הוא אג'קס, כך לפי דיווחים.

מודל השפה הגדול נבנה עם מסדת של גוגל שנקראת JAX, ולטענת מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג, על התוכנה עובדים מספר צוותים באפל, כאשר צוות אחד עוסק רק בבעיות פרטיות. לפי סוכנות הידיעות, מי שמובילים את הפרויקט הם ג'ון ג'יננדרה וסגן הנשיא הבכיר לתוכנה של אפל - הלוא הוא קרייג פדריגי, שכולנו מכירים את פרצופו מהכרזות התוכנה של אפל.

ChatGPT. רויטרס
אפל אוסרת על העובדים שלה להשתמש בכלים דוגמת ChatGPT ודומיו/רויטרס

מה אפל בדיוק תעשה עם הבוט שלה? לא ברור. אפל לא ציינו ייעוד עבורה, או אפילו תאריך כללי להשקת המוצר. מקור אחר ששוחח עם בלומברג טוען שאפל תכריז על הבינה המלאכותית באופן רשמי בתחילת השנה הבאה.

ייתכן והחברה תחשוף פרטים על המיזם בשיחת המשקיעים הקרובה שלה, שתיערך בחודש הבא. טים קוק, מנכ"ל אפל, אמר בתוכנית בוקר טלוויזיונית לאחרונה כי בינה מלאכותית מחוללת זה משהו שהחברה "בוחנת מקרוב".

  • עוד באותו נושא:
  • אפל
  • CHATGPT

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully