וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סומפו מתרחבת בישראל: מקימה מרכז סייבר וקבוצת פיתוח תוכנה

בראש מרכז הסייבר יעמוד רותם מתוק, ראש תחום אבטחת מידע במעבדת החדשנות של סומפו. החברה, שפועלת בישראל משנת 2018 באמצעות מעבדת חדשנות, מקימה גם צוות פיתוח תוכנה שייפתח מוצרים דיגיטליים, ובראשו יעמוד דיאא שרידי, מנהל הטכנולוגיות של המעבדה

מימין רותם מתוק ינון דולב דיאא שרידי. נתי הורטיג,
מימין רותם מתוק ינון דולב דיאא שרידי/נתי הורטיג

ההאטה העולמית בהייטק לא מרתיעה את ענקית הביטוח היפנית סומפו: מעבדת החדשנות הישראלית של ענקית הביטוח היפנית סומפו (SOMPO), שפועלת בישראל משנת 2018, פותחת מרכז סייבר ומקימה קבוצת פיתוח תוכנה בישראל, כחלק מהרחבת פעילות מעבדת החדשנות של החברה בארץ. מטרת מרכז הסייבר היא פיתוח יכולות שיסייעו לסומפו לאבטח את מוצריה בפני איומי סייבר ומתן פתרונות ליחידות השונות של החברה ברחבי העולם. בראש מרכז הסייבר יעמוד רותם מתוק, ראש תחום אבטחת סייבר בסומפו ישראל.

כמו כן, מקימה החברה קבוצת פיתוח תוכנה בישראל, שתתמקד ביצירת מנועי צמיחה חדשים הכוללים פתרונות לתחומי הביטוח והבריאות על בסיס משוב מלקוחות החברה, בנוסף לפיתוח הרעיונות שמגיעים מהיחידות העסקיות של סומפו ומשיתופי הפעולה עם הסטארט-אפים השונים. הצוותים מורכבים ממתכנתים, אנשי מוצר ועיצוב, ובראש הקבוצה יעמוד דיאא שרידי, מנהל הטכנולוגיות (CTO) של מרכז החדשנות בישראל.

סומפו היא אחת משלוש חברות הביטוח הגדולות ביפן, הפועלת ב-30 מדינות ונסחרת בבורסת טוקיו לפי שווי של 15 מיליארד דולר. ב-2018 הקימה החברה את מרכז החדשנות שלה בתל-אביב (השניים האחרים בטוקיו ובסיליקון ואלי) בהובלת ינון דולב. המרכז מוביל שיתופי פעולה מסחריים עם חברות סטארט-אפ ישראליות כגון פלאנק, פרמטריקס, ג'יאואקס, איזיסנד ועוד. המרכז בארץ מונה כ-20 עובדים ודוגל במדיניות של גיוון תעסוקתי (Diversity) ולכן מעסיק מספר שווה של נשים וגברים ממספר מגזרים ואזורים שונים בארץ.

ינון דולב, מנכ"ל מרכז החדשנות של סומפו בישראל ובאירופה מציין: "הקמת מרכז הסייבר וקבוצת הפיתוח היא חלק ממגמת ההתרחבות שלנו לאפיקים חדשים, לצד שיתופי הפעולה שאנחנו מייצרים עם הסטארט-אפים השונים".

לדברי רותם מתוק, "בשנים האחרונות, ממוצע תקיפות הסייבר ביפן עלה משמעותית ובמחצית הראשונה של 2022 הגיע ל-7,800 מקרים ביום - כפול מממוצע התקיפות היומיות שזוהו במהלך 2019. בנוסף, השפה היפנית שימשה בעבר מחסום מפני מתקפות סייבר, אולם השיפור הניכר בתוכנות התרגום מיפנית לשפות אחרות הוביל לעלייה במספר אירועי הסייבר השונים". מתוק מוסיף כי "כמעט כל תקיפות הסייבר על יפן מתבצעות מחוץ למדינה והאיום המרכזי עבור ארגונים הם תקיפות כופרה ("Ransomeware"). מרכז הסייבר של סומפו בישראל התחיל לעבוד בקצב מהיר וכבר דיווחנו על פגיעות אבטחה במוצרי מדף מוכרים, ופגיעות באג בשירותי הענן של אמזון (AWS)".

דיאא שרידי, מנהל הטכנולוגיות (CTO) של מרכז החדשנות בישראל מסביר כי "אנחנו נמצאים בעולם עשיר בדאטה, נתונים ומודלים מתקדמים של בינה מלאכותית. חברה שיודעת לנתח את הררי המידע ולהפיק מהם פתרונות מתקדמים מייצרת לעצמה יתרון גדול בשוק על פני אחרים. עד עתה התמקדנו בסומפו בשיתופי פעולה עם סטרטאפים ישראליים, וכעת אנחנו מקימים צוות פיתוח תוכנה שאחראי על יצירת רעיונות לפיתוח אגי'לי של מוצרים חדשים לפי הצרכים הספציפיים של סומפו".

  • עוד באותו נושא:
  • ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully