וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחפשים מלון? ניסינו את הבינה המלאכותית של אתר בוקינג

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 13:46

נוסעים לעסקים או סתם רוצים לברוח? למה לתת לאצבעות ללכת במקומכם, כשבינה מלאכותית יכולה לעשות את זה גם? ניסינו את סוכן הנסיעות החכם של בוקינג. בלעדי לוואלה!

Booking. ShutterStock
Booking/ShutterStock

בכתבה קודמת שלי שניסתה לחזות את העתיד, דובר על סוכנים חכמים - תוכנות תבוניות שיבצעו בשבילכם מטלות מורכבות וישלימו אותן ללא מגע יד אדם, ואתם רק תצטרכו לאשר את ההוצאה. כמובן שהעתיד הזה כבר כאן (אפילו הקדים בכמה שנים), ואחת הדוגמאות הייתה הזמנת חופשה. אז אתר ושירות התיירות הגדול Booking.com בנה בינה מלאכותית שעושה בדיוק את זה, ואני העיתונאי הישראלי הראשון להתנסות בה.

הכלי של Booking.com נקרא AI Trip Planner, והוא עובד בדיוק כמו צ'אט GPT או מידג'רני. אתם מכניסים לו שאילתות בטקסט, והוא עושה את העבודה בשבילכם.

התחלתי עם שאילתה קלה לחימום, וביקשתי שיעזור לי לתכנן נסיעה לדובאי, עם תאריכים מוגדרים. עם זה ה-AI Trip Planner הסתדר מצוין. הוא רצה לדעת אם אני נוסע לבד, ומיד הציע לי הוסטלים ומקומות לינה משותפים. כשהסברתי לו שעברתי את הגיל של לישון בהוסטל ואני רוצה מלון, הוא התרצה והציע לי מלונות טובים. החלטתי להקשות עליו, וציינתי שיש לי את תוכנית הנאמנות של הילטון. הוא הבין, ושאל אותי אם לצמצם את החיפוש למלונות של הרשת הזו בלבד או להמשיך לחפש לי מלונות בכללי. כשהיעד מוגדר והשאלות ברורות, הסוכן הזה באמת יכול לעזור לכם בחיפוש.

כלי הבינה המלאכותית של בוקינג. צילום מסך,
הכלי של Booking.com נקרא AI Trip Planner, והוא עובד בדיוק כמו צ'אט GPT או מידג'רני/צילום מסך

אני רוצה לברוח

ואז החלטתי להעלות דרגת קושי, ולעשות לו חיים קשים, בקטע של - "אני רוצה לברוח מפה", כבקשה כללית. ה-AI Trip Planner בהחלט הביע הזדהות עם הרצון הזה, והתחיל לשאול אותי שאלות מנחות כמו לאן אני רוצה לברוח - חוף, יער וכדומה. כשאמרתי לו שאני רוצה לצאת לטבע, הוא התרצה ושוב שאל אותי אם אני נוסע לבד או עם אנשים נוספים, ומתי. אמרתי לו - משפחה של שלושה, וחשבתי על החודש הבא. זה קצת בלבל אותו והוא לא ממש הצליח להשיב. אמרתי שנקל עליו וביקשתי לשנות לשבוע הבא, וגם עם זה הוא קצת התקשה.

כיון שהוא לא הצליח לתת לי מענה על שאילתה פתוחה וכללית, אמרתי נחזור ליעד ברור, ואמרתי לו שאני רוצה לנסוע לנשוויל. הוא זכר את החלק הראשון של השיחה, ואוטומטית מצא לי מלונות המיועדים למשפחה של שלושה, ובניגוד לחיפוש של דובאי, התגובה שלו הפעם השתפרה והייתה מהירה.

המשכתי ושאלתי אותו לגבי אטרקציות, והוא אכן הציעה כמה הצעות שנראו טובות כמו היכל התהילה של מוזיקת הקאנטרי (אכן המלצה טובה לנשוויל), אולם מוזיקה שמציע סיורים מאחורי הקלעים ואודיטוריום ריימן, אולם שאירח אומנים כמו אלוויס פרסלי וג'וני קאש. המלצות בהחלט טובות לעיר המוזיקה!

שאלתי אותו איפה יש שם מקום טוב לשתות. גם כאן היו לו המלצות טובות כמו בית פטרסון עם אווירה של בר מחתרתי מתקופת היובש, רחוב ברודווי העמוס בבארים ושכונה טרנדית עם בארים ומסעדות, הכוללת תצפית טובה לעיר. שוב, פגיעה מצוינת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
כלי הבינה המלאכותית של בוקינג. צילום מסך,
ההמצאה הבאה שלי הייתה שאני נוסע לנסיעת עסקים לגרמניה/צילום מסך

מתבלים את הנסיעה

ההמצאה הבאה שלי הייתה שאני נוסע לנסיעת עסקים לגרמניה. AI Trip Planner התלהב ושאל לאיזו עיר בגרמניה, ושהוא ישמח להציע לי מה לעשות כשאני לא עובד. אחלה. אמרתי - המבורג.

אז הוא שאל מתי ואמרתי לו שבתחילת אוגוסט. הוא הזדרז ומצא לי ממש מהר מגוון של מלונות, במגוון דרגות ומחירים ואף נתן המלצות משלו. מצוין. ביקשתי גם המלצות מה יש לעשות בהמבורג בזמני הפנוי, והוא מיהר להמליץ על תצוגת רכבות הצעצוע הגדולה בעולם במוזיאון המיניאטורות שם, אולם קונצרטים מיוחד עם תצפית היקפית של העיר, ואם אני במקרה חובב היסטוריה, אז הוא ממליץ כנסיית הקדוש מיכאליס, שהיא אחת מהאטרקציות של המבורג. לבסוף, הוא גם נתן לי המלצה לשופינג ברובע יונגפרנסטיג, וכמובן הציע עוד המלצות אם נרצה.

אמרתי לו שאני חובב מדע בדיוני (מה שנכון), והוא הציע שוב את מוזיאון המיניאטורות וציין שיש שם מחלקה המוקדשת למדע בדיוני ופנטזיה, ואת הפלנטריום, שבו יש תערוכות חלל ואסטרונומיה, וההמלצה הכי מסקרנת שלו: מוזיאון תבלינים(!) המוקדש לעשבי תיבול ותבלינים, שגם בו יש מחלקה המוקדשת למדע בדיוני. מגניב. בהחלט המלצה שנשמעת לא שגרתית.

כלי הבינה המלאכותית של בוקינג. צילום מסך,
הניסוי האחרון שלי היה פשוט להגיד לו שאני רוצה ללכת לים. הוא שאל באיזה חלק של העולם אני מתעניין, ועניתי – אסיה/צילום מסך

הניסוי האחרון שלי היה פשוט להגיד לו שאני רוצה ללכת לים. הוא שאל באיזה חלק של העולם אני מתעניין, ועניתי - אסיה. הוא שאל גם תאריכים, ואמרתי לו שבוע הבא. הוא מיד שלף לי המלצות, הראשונה - תל אביב! שתוארה כיעד עירוני נפלא עם חופים יפים (די נכון, בתכל'ס). ההמלצה הבאה הייתה איי גילי באינדונזיה, עם מים צלולים ואווירה רגועה, לפי סוכן הנסיעות של בוקינג, ולבסוף הוא המליץ על קוטה באינדונזיה, עם חיי לילה שוקקים וחוף ארוך וזהוב. נשמע טוב!

לסיכום הניסוי הקטן שלנו עם AI Trip Planner, החוויה הכללית ממש טובה. הוא פחות מתמודד היטב עם שאלות פתוחות ואם אתם לא בדיוק סגורים על לאן אתם רוצים לנסוע - אבל אם יש לכם יעד, תאריכים וכמה אנשים נוסעים, הוא יספק לכם תשובות והמלצות, ממש כמו סוכן אנושי (טוב, כמעט).
ה-AI Trip Planner כרגע נמצא בבטא, אבל מהחוויה הקצרה שלנו, כך בהחלט נראה העתיד של הזמנת חופשות (בוקינג לא מציעים טיסות, אבל אין בעיה לשלב גם את זה), והנה עוד מטלה שבינה מלאכותית כנראה תיקח או תוריד לנו מהשולחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully