וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה של הרגע? ת'רדס מאבדת משתמשים פעילים

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 8:36

הרשת החברתית החדשה של מטא (פייסבוק), והתשובה שלה לטוויטר, רושמת ירידה משמעותית במספר המשתמשים הפעילים. סיבה לדאגה? לא בטוח, לפחות כרגע

Threads. רויטרס
ת'רדס/רויטרס

ההשקה של ת'רדס (Threads), המתחרה של מטא לטוויטר, הייתה מוצלחת מאוד ומשכה יותר מ-100 מיליון משתמשים בתוך 5 ימים בלבד. החשבונות בת'רדס מקושרים לאינסטגרם (שהיא גם הבית של האפליקציה החדשה), כך שכל מי שכבר החזיק חשבון איסטגרם פעיל היה יכול לעשות מעבר מהיר לרשת החברתית הטקסטואלית החדשה מבית מטא. עם זאת, כשבועיים אחרי ההכרזה הרועשת, הפלטפורמה רושמת ירידה במספר המשתמשים הפעילים - כך על פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל.

הפרסום מציג נתונים של חברת Sensor Tower, לפיהם מספר המשתמשים היומיים בשבוע השני אחרי ההכרזה ירד ל-13 מיליון - ירידה של 70% מהשיא ב-7 ביולי. לשם השוואה, המשתמשים הפעילים היומיים של טוויטר הם בסביבות 200 מיליון.

למרות המגמה המדאיגה לכאורה, עדיין מוקדם מדי להספיד את ת'רדס. לפי מדדים אחרים, האפליקציה ממשיכה להגדיל את בסיס המשתמשים שלה ואת כוח המשיכה שלה בשווקים גלובליים, דבר שעם הזמן עשוי גם להגביר את השימוש בה - במיוחד כאשר מערך התכונות של האפליקציה משתפר. בנוסף, היא עדיין אינה זמינה ב-27 מדינות האיחוד האירופי, על כ-500 מיליון תושביו - נתח שוק משמעותי עבור ברשת חברתית.

ת'רדס. רויטרס
למרות המגמה המדאיגה לכאורה, עדיין מוקדם מדי להספיד את ת'רדס/רויטרס

במקביל, אפילו מסטודון (Mastodon), הרשת החברתית המבוזרת המתחרה בטוויטר שהושקה בשנת 2016, יריב הרשתות החברתיות המבוזרות בטוויטר, ממשיכה לצמוח בעקבות הטעויות של אילון מאסק. לאחר הרכישה של טוויטר באוקטובר 2022, מסטודון הגיע לשיא של 2.5 מיליון משתמשים פעילים חודשיים. עם זאת, לאחר ההשקה של ת'רדס הושק, הפלטפורמה רשמה ירידה ל-1.7 מיליון משתמשים חודשיים. כלומר - יש משתמשים שבחרו להישאר ברשת החברתית החדשה של מטא כחלופה לטוויטר.

והאם זו באמת חלופה לטוויטר? אם תשאלו את אדם מוסרי מנכ"ל אינסטגרם - התשובה היא לא. לדבריו, "המטרה היא ליצור כיכר ציבורית לקהילות באינסטגרם שמעולם לא אימצו באמת את טוויטר, ולקהילות שמעוניינות במקום פחות כועס לנהל בו שיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully