וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחשוב כמו 1.5 מיליארד סינים: בדקנו מסך 55 אינץ' של TCL

עודכן לאחרונה: 31.7.2023 / 10:34

המותג החזק והנמכר ביותר בסין, TCL - לא מיהר לצאת מגבולות מדינת הענק עד השנים האחרונות. והאם אפשר לקבל איכות תמונה מעולה עם מוצר ביניים במחיר נורמלי? בדקנו

מסך TCL 55c735k. ירון זילברשטיין, מערכת וואלה
מסך TCL 55c735k/מערכת וואלה, ירון זילברשטיין

כשמחפשים טלוויזיית 4K חדשה בגודל מרשים, עם פונקציות חכמות ואיכות תמונה ברמה גבוהה, רובנו נרוץ ישר לדגמים המוכרים והיקרים ביותר בשוק, ונגדיל בהדרגה את הסכום שתיכננו לשלם על טלוויזיית החלומות שלנו. בדיוק בגלל זה אסור לשכוח שניתן למצוא היום טלוויזיות טובות מאוד ואיכותיות במחירים שפויים. וכדי לעשות זאת, צריך לצאת מהקופסה, לוותר על המרדף אחרי המותגים המוכרים והרגילים, ולחשוב כמו 1.5 מיליארד סינים.

כמה מכם שמעו על הטלוויזיה של TCL? מדובר במותג סיני ותיק מאוד שקיים כבר 42 שנים וכמו חברות סיניות רבות, גם TCL - שהיא המותג החזק והנמכר ביותר במדינת הענק - לא מיהרה לצאת מגבולות סין עד השנים האחרונות. רק לאחרונה היא החלה לפעול כדי לחדור לשווקים ברחבי העולם, ביניהם גם לשוק הישראלי - וההצלחה די מיידית.

באתר ביקורת מוצרי הטק הגדול בעולם, whathifi, כתבו ש"בארצות הברית TCL כבר הצליחה ליצור לעצמה מוניטין כיצרנית טלוויזיות מצוינות במחירים נמוכים להפליא והיא נהנית מעלייה מטאורית שם. למרות זאת היא התקשתה לתפוס את אותו מעמד במקומות אחרים ברחבי העולם". עם זאת, הם מציינים שעם המותג החדש 55C735K בגודל 55 אינץ' היא הצליחה סוף סוף לעבור את מחסום הזה - לפחות בבריטניה ובאיחוד האירופי, והם מתארים אותה כ"משלבת כמות תכונות חסרת תקדים עבור המחיר שלה עם איכות תמונה שמביישת מסכים שעולים פי שניים".

כעת הגיע הזמן גם של ישראל להכיר את הפלא - והיא עושה את זה באמצעות היבואנית SG. על אף ש-TCL פחות מוכר ממותגים גדולים כמו סמסונג, טושיבה או LG, מסכי הטלוויזיה של TCL מצליחים כבר להימכר בצורה יפה בישראל. בארץ TCL מוכרת בעיקר כיצרנית של טלוויזיות ומזגנים, אך בעולם היא ידועה גם בזכות הטלפונים הסלולריים ושואבי האבק שלה. בארצות הברית ובצרפת המותג TCL כבר נחשב למותג מספר 2 במכירות בכל הנוגע לטלוויזיות, מיד אחרי סמסונג (להם היא אפילו מייצרת את הפאנלים) וברחבי העולם היא עקפה את LG במכירת מסכים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

הסינים יודעים מה הם עושים

הרתיעה מהמונח "מייד אין צ'יינה" עדיין אמנם קיים, אך ככל שחולף הזמן - הוא הולך ונשחק. כניסת הסינים לשוק הרכב, לדוגמא, הצליחה לשנות את התפיסה הזו, והולך ומתברר שמותג סיני זה לא חיקוי זול - אלא מותג טכנולוגי עצמאי וחזק. איך זה קרה? בזכות התוכנית הממשלתית Made in China 2025, שנועדה להפוך את סין למובילה עולמית בתעשיית הטכנולוגיה. התוכנית מתמקדת ברכישת קניין רוחני כדי ללמוד את היכולות הטכנולוגיות של המערב בתעשיות מתקדמות, במטרה לבנות אותן טוב יותר ולהתעלות עליהן. נראה שהסינים יודעים מה הם עושים, כי רק לאחרונה הם הפכו למדינה הראשונה בעולם בייצור מכוניות חשמליות. זה בדיוק מה שקורה עם המסכים של TCL/

שנעבור למוצר עצמו? נתחיל בשורה התחתונה - קשה מאוד למצוא טלוויזיה מתוחכמת ואיכותית כמו ה-55C735 תמורת פחות מ-3,000 שקלים - וזה המחיר שלה. בדרך כלל עם טלוויזיות 55 אינץ' זולות כל כך, אתה מוצא את עצמך תקוע עם מכשיר סטנדרטי וחסר ייחודיות במקרה הטוב, שהדבר הטוב ביותר שאתה יכול לקוות לקבל ממנו זה איכות תמונה חצי נורמלית. ה-55C735, לעומת זאת, נתן לנו הרבה יותר ממה שציפינו - הן מבחינת החומרה והן מבחינת התוכנה. בפרט, הצבעים שמספקת טכנולוגיית ה-Quantum Dot ומערך טכנולוגיית הגיימינג המרשים שלה. בזכות טכנולוגיית Dot Quantum QLED מקבלים טווח צבעים רחב במיוחד, תמונה חדה, בהירה ומלאת חיים שלא מושפעת מתנאי התאורה בחדר ועומק תמונה שנותן תחושת תלת-ממד.

המסך

אז מה קיבלנו עם ה-55C735K? ראשית מבחינת המראה - מסך דקיק עם עיצוב מטאלי מודרני, נטול מסגרת עם גימור אפרפר ומראה מתכתי - במקום המראה השחור השטוח הנפוץ בדגמי טלוויזיה זולים. עם זאת, משקלו הקל של המסך מבהיר כי השלדה עשוייה ברובה מפלסטיק כלשהו. אם תבחרו לא לחבר אותו לקיר, המסך מגיע עם מעמד חזק שמתחבר לחלק האחורי של הטלוויזיה באמצעות כמה עמודים מפוסלים יפה. המסך אולי אינו דק כמו זה של המתחרה המקביל של סמסונג שנבדקה לאחרונה, אבל הוא דק מספיק כדי להיחשב אלגנטי. יש לו גם חלק אחורי טיפה כבד יותר, שכמעט ואינו נראה אלא אם כן אתה מסתכל על המסך מזוויות צפייה חדה מאוד (רק שימו לב שאם תבחרו לתלות אותו על הקיר אז החלק הזה יגרום למסך לבלוט טיפונת יותר ממה שאתם רגילים, אבל לא בצורה דרמטית).

משחק נינטנדו סוויץ' בחיבור למסך tcl 55c735k/ירון זילברשטיין

הפיצ'רים

נתחיל במפרט היבש: TCL מציגה במכשיר טכנולוגיית Dot Quantum QLED, המבטיחה תאורה מרהיבה וניגודיות מושלמת, בשילוב עם רזולוציית מסך של K4, מנגנון החלקת תמונה MEMC בקצב 120 HZ וקצב ריענון תמונה של Hz144 VRR ובנוסף תמיכה בכל טכנולוגיות הגיימינג המתקדמות ביותר בעולם, כולל ALLM, FreeSync Pro Premium ועוד - שמבטיחים חוויות גיימינג וספורט מושלמות )ועוד נגיד לזה).

כאמור, המסך הוא בטכנולוגיית QLED (שמספקת איכות תמונה שונה לחלוטין וחוויית צפייה מציאותית יותר לעומת טלוויזיות שאינן QLED וההבדל בינה לבין ה-MINI LED כבר כמעט ואינו מורגש), ברזולוציה 3840X2160 ((UHD 4K שתומך ב - Dolby Vision IQ -ו HDR10+ ועם מעבד יעודי המשלב טכנולוגיה AiPQ מתקדמת המבוססת על בינה מלאכותית שפותח ע"י TCL, להשבחת התמונה ו- AiSR לשיפור הרזולוציה.

המכשיר מגיע עם מערכת ההפעלה של Google TV, שנחשבת למתקדמת בעולם ומאפשרת הורדת אינספור אפליקציות - בהן גם אלו של +yes, פרטנר טי.וי, HOT וסלקום TV וצפיה בהן ללא שלט וממיר נוספים (ולמעשה מייתרת את הממיר שיש לכם בבית), וכמובן נטפליקס, דיסני פלוס, Prime Video, YouTube, ואפשרות להורדת עוד אינספור אפליקציות מהארץ ומהעולם, המתעדכנות באופן שוטף.

הכל מצוייד במערכת שמע איכותית מבית ONKYO שמעניקה סאונד מעולה, כולל תמיכה בתקן ATMOS Dolby. יש גם אפשרות למתן פקודות קוליות וחיפוש קולי באמצעות Assistant Google, בדיבור למסך ולשלט, אפשרות להגדרת פרופילים לכל בני המשפחה (כולל פרופיל ילדים הניתן להגבלה בשעות הצפייה ובתכנים) ואפשרות לחיבור מצלמה לניהול שיחות וידאו ללא חיבור למחשב חיצוני.

פיצ'רים נוספים שמגיעים עם המסך הם AIR PLAY2 - HOME KIT לשיתוף תכנים ממכשירי אייפון ושאר מוצרי IOS וטכנולוגיית כרומקאסט של Google לשיקוף מסך ממכשיר אנדרואיד, Miracast לשיקוף תכנים מהמחשב, אפשרות לפיצול המסך לעד 4 חלקים (לצפייה בתכנים במקביל ).

גיימרים? זה המסך עבורכם

ל-55C735 יש עוד הרבה מעבר לבסיס המבטיח הזה. בתור התחלה, למרות המחיר הנמוך יחסית שלו, הוא משתמש כאמור בנקודות קוונטיות כדי ליצור את הצבעים שלו - מה שמספק מגוון צבעים רחב יותר באופן ניכר. מה שמפתיע עוד יותר היא התמיכה של המסך בתכונות הגרפיות העדכניות ביותר של גיימינג. למעשה, אתרים בחו"ל הגדירו את המסך כאידיאלי עבור גיימרים והעריכו שהוא יזכה מיד למעריצים בקהילה.

במיוחד מכיוון שהוא מגבה את היכולות הגרפיות המתקדמות שלו בתמיכה בתכונות המשחקים העדכניות ביותר של PS5, Xbox Series X נינטנדו סוויץ' וה-PC, ואנחנו לא יכולים לחשוב על שום דגם אחר שעושה זאת במחיר שכזה - עם תמיכה ב-ALLM (שמאפשר לטלוויזיה לעבור באופן אוטומטי למצב משחק ספציפי כאשר היא מזהה משחק), תאימות למערכת FreeSync Premium VRR (טכנולוגיית HDMI המאפשרת לטלוויזיה להתאים את קצב הרענון שלה באופן אוטומטי ובזמן אמת על מנת להתאים לקצב הרענון של הקונסולה), מסך Game Bar המספק גישה מהירה להגדרות המשחק ופרטי הגרפיקה, והגדרת נתוני הוידאו של המשחק בזמן אמת - כל זה באמת תכונות נדירות למצוא בטלוויזיה כל כך זולה.

גיימרים שניסו את המסך עבור אתר הגיימינג IGN כתבו:" אם תשחקו בכל אחת מהגרסאות החדשות של כל משחק עם מכשיר הטלוויזיה הזה - אנו יכולים להבטיח שחווית המשחק לא תהיה דומה לשום דבר שראית בעבר בטלוויזיות ישנות יותר.אפילו אם אתה אפילו משלק ככותרים מהדור הקודם בטלוויזיה הזו - אתה יכול בקלות לטעות ןלחשוב שהם הגרסא החדשה ביותר- פשוט בגלל כמה שהם נראים טוב.

הם ממשיכים ומספרים ש"כששיחקנו ב-Halo Infinite ב-55 אינץ' עם HDR ו-120 פריימים לשנייה, זו הייתה באמת חוויה יוצאת דופן. הבהירות המדהימה, הוויזואליה החדה והצבעים הקופצים יוצרים חווית משחק מדהימה וסוף סוף אתה מבין מה המפתחים רצו שתראה. איכות 4K עם 120fps באמת מביאה אותך לרמה חדשה לגמרי - שלא לדבר על כמה טוב זה מרגיש כשמקבלים סימן וי ירוק על כל האפשרויות בהגדרות התצוגה של ה-Series X. אחר כך שיחקנו במשחק המרוץ Forza Horizon 5 ב-4K עם כל האפשרויות מופעלות וזה באמת החומר ממנו חלומות עשויים ואתה יכול לטעות לרגע ולחשוב שאתה צופה בשידור מירוצים מהחיים האמיתיים".

בהמשך הם השתפכו על היכולות והפיצ'רים של המסך עבור גיימרים ומסכמים: "בסך הכל - המשחק רץ חלק, הוויזואליה הייתה פנטסטית וזה גרם למשחקים שכבר היו נהדרים מבחינה ויזואלית להיראות אפילו יותר יפים. האנשים ב-TCL לא צחקו כשהם הציגו את המסך הזה בתור המסך האולטימטיבי לגיימרים - מכיוון שהוא פוגע בדיוק בכל מה שגיימר זקוק לו במכשיר טלוויזיה לדור הנוכחי של קונסולות המשחקים.. זה משפר את הוויזואליה לרמה חדשה לגמרי, בין אם תרצו להשתמש בו לצפייה בסדרות או לשחק במשחקים מהדור הבא - לא תתאכזבו. זוהי הטלוויזיה החכמה הטובה ביותר למשחקים במחיר שפוי בהשוואה למתחרות הסופר יקרות שלה" והם סיימו בקביעה ש"בהתבסס על כל מה שה-C735 עושה עבור גיימרים במחיר שלו, אנו נותנים לו ציון של 9 מתוך 10".

לסיכום

TCL 55C735 מוכיח שאפשר לקבל איכות תמונה מעולה עם מכשיר ביניים במחיר נורמלי. הטלוויזיה הזו מספקת ניגודיות מצוינת, עיבוד התמונה המצוין וחדות התנועה הם יתרון לא משנה במה אתה צופה. גיימרים מקבלים חיבורי HDMI 2.1 ןחווית גימינג חסרת תחרות ועם Google TV יש לך את אחת מסביבות הטלוויזיה החכמות ביותר. המסך מצליח לשלב תכונות שמביישות טלוויזיות הרבה יותר יקרות עם איכות תמונה וסאונד נפלאים - והכל במחיר שפוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully