וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב מתקפלים: סמסונג הכריזה על דגמי Galaxy Z Flip 5 ו-Z fold 5

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 20:43

סמסונג ממשיכה להשליך את יהבה על טלפונים מתקפלים, והנה הדגמים החדשים לשנת 2023, עם מצלמות ומעבדים טובים יותר, צג חיצוני גדול יותר ל-Flip וציר חדש עם פחות "בטן". ויש גם שעון חדש. כל הפרטים והמחירים

סמסונג הזמינו אותי לאירוע ההכרזה על סדרת ה-Galaxy Z בסיאול/ירדנה עבודי פוקס, וואלה

קטגוריית הצגים הגמישים והמסכים המתקפלים מתרחבת, עם הצטרפותן של יצרניות חדשות לעגלה כמו גוגל שהכריזה לאחרונה על ה-Pixel Fold, OnePlus ואחרות. אבל מי שכבר שתקופה ארוכה מהמרת על הקטגוריה הנישתית למדי היא סמסונג, שמכריזה היום (רביעי) על הדור החמישי למכשירים המתקפלים שלה בסדרת גלקסי Z - ה-Fold 5 וה-Flip 5. נצלול ישר לפרטים (והמחירים בפסקה האחרונה, למעוניינים).

Galaxy Z Fold 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Z Fold 5 בהצצה הראשונה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

Galaxy Z Fold 5

נתחיל עם המכשיר הגדול יותר לקטגוריית המתקפלים לשנה זו, ה-Galaxy Z Fold 5. המכשיר לא שונה מאוד מקודמו אם כי השנה הוא דק וקל יותר. החידוש הפיזי העיקרי הוא בציר, שכעת מאפשר לקפל את תצורת הספר בקיפול הדוק, ופרופיל צר יותר, ללא ה-"בטן" הקטנה שאפיינה את הדגמים הקודמים. הוא כולל כמובן גם עט חרט חכם, והמסך הראשי הוא בגודל 7.6 אינץ', עם זוויות צפיה רחבות ובהירות של עד 1750 ניט.

מבחינת חומרה, הוא כמובן רץ על הדור האחרון של סנאפדרגון, ה-סנאפדרגון 8 דור 2, עם כמה התאמות וסמסונג טוענת גם למצב משחקים מוגבר ביצועים המבוסס בינה מלאכותית, ועם מערכת קירור חדשה. ובכן, הרבה מילים מפוצצות, אבל נצטרך לבחון את זה במציאות ועם מבחני ביצועים סטנדרטיים לכשנקבל אותו לסקירה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
Galaxy Z Fold 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Z Fold 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

פרטים טכניים ומה שמו בפנים: הצג הראשי המתקפל הוא 7.6 אינץ', עם קצב רענון של עד 120 הרץ ורזולוציה של 2176 על 1812 פיקסלים, הצג החיצוני הוא 6.2 אינץ'. העובי שלו מקופל הוא 13.4 מ"מ, והמשקל 253 גרם.

הוא מצויד בחמש מצלמות בסך הכל: מצלמת סלפי חיצונית של 10 מגהפיקסל, מצלמה ראשית של 50 מגהפיקסל, עדשה רחבה של 12 מגהפיקסל ועדשת טלהפוטו של 10 מגהפיקסל, כולל יכולות ה-Space Zoom המוכרות לנו גם מסדרת הדגל, סדרת S. עוד חידוש קטן השנה הוא שהפולד יגיע עם אחסון פנימי של עד 1 טרהבייט. הסוללה היא סוללה של 4,400 מיליאמפר, המכישר תומך הן בטעינה מחווטת והן בטעינה אלחוטית.

Galaxy Z Fold 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
העובי שלו מקופל הוא 13.4 מ"מ, והמשקל 253 גרם. Galaxy Z Fold 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

Galaxy Z Flip 5

ה-Galaxy Z Flip 5 אחיו הקטן של הפולד ובתצורה צדפה, השנה זוכה להגדלה משמעותית של הצג החיצוני. מה שסמסונג מכנים ה-Flex Window שכעת הוא בגודל של 3.4 אינץ' וגדול מהדור הקודם, עם תוספת של יכולות תפעוליות לתפעול ה-Flip 5 גם כשהוא סגור, לרבות מקלדת עם מענה להודעות וצפיה בהיסטוריה של הודעות, למשל.

הצג הגדול החיצוני החדש גם מאפשר צילום סלפי מאוד נוח, לרבות זוויות יצירתיות ושימוש במצלמה הראשית במקום במצלמת סלפי. גם כאן, הציר עוצב מחדש, כך שהקיפול של הצג הפנימי הוא הדוק יותר, כך שאין "בטן" בציר הסגירה ושני צדי המסך הגמיש יושבים זה על זה באופן הדוק, מה שמפחית סיכוי לחדירת אבק ולכלוך, עניין שמסכים גמישים מאוד רגישים אליו.

Galaxy Z Flip 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Galaxy Z Flip 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

נתונים טכניים: הצג הראשי לא השתנה והוא עדיין 6.7 אינץ' עם קצב רענון של 120 הרץ, ורזולוציה של 1080 על 2640 פיקסלים, הצג החיצוני הוא מסך 3.4 אינץ' עם רענון של 60 הקץ, ורזולוציה של 748 על 720 פיקסלים. העובי הוא 15 מ"מ, והמשקל הוא 187 גרם. ל-Galaxy Z Flip 5 יש מצלמת סלפי פנימית של 10 מגהפיקסל, וזוג מצלמות חיצוניות של 12 מגהפיקסל (אחת ראשית ואחת רחבה). גם כאן המעבד הוא סנאפדרגון 8 דור 2, והאופציות של זיכרון/אחסון הן 256 או 512 גיגהבייט, עם שמונה גיגהבייט זיכרון.

@nivlilien הצצה ראשונה לדגם המתקפל החדש של סמסונג לשנת 2023, הלוא הוא Galaxy Z Flip 5 ראו גם את ההצצה שלי על הפולד #החיבור #מבצע_סמארטפונים #סמסונג #flip5 #samsung #samsunggalaxyzflip #samsunggalaxy @Samsung @Samsung Israel ♬ original sound - nivli

Galaxy Watch 6

באופן מסורתי סמסונג מכריזה לצד המתקפלים גם על דגמי האוזניות והשעונים החדשים שלה לאותה שנה. אז השנה אין אוזניות חדשות, אבל שעוני גלקסי חדשים דווקא יש. השעון גלקסי 6 מגיע בשתי תצורות (רגיל וקלאסי), כמו בשנים קודמות, והשנה אפשר לבשר על שובה של החוגה שנעלמה מהשעונים של סמסונג בשנים קודמות.

שעון הגלקסי החדש מציע בין השאר ניתוח שינה מעמיק וטוב יותר משנים קודמות, כמו זמנים ועקביות מחזורי השינה, לרבות אימון שינה של ממש. כמו בשנים הקודמות, גם השעון גלקסי החדש מציע נתונים מקיפים מאוד על גופכם, כולל אחוזי שומן, מסת גוף רזה, א.ק.ג. ועוד. השנה התווספה בדומה לשעונים של אפל, אפשרות של התרעה על דופק לא סדיר, ומתריעה במקרה של הפרעות בקצב הלב, לרבות זיהוי נפילה. תכונה נוספת חדשה היא ניטור של טמפרטורת העור שמצטרפת גם היא למערך הניטור המקיף של השעון. כמובן, החיבור עם WearOS של גוגל גם תומך ב-Google Pay ותשלום באמצעות השעון עצמו.

בצד החומרה, גם השנה הוגדלה הסוללה והוגדל הצג וגם הפך בהיר יותר. זהו צג 1.5 אינץ' מזכוכית גביש ספיר (1.3 בדגם הקטן היותר) ומעבד אקסינוס W930 בעל ליבה כפולה. האחסון הוא 16 גיגהבייט עם 2 גיגהבייט זיכרון. המחיר של השעון מתחיל מ-1,149 שקלים לגירסת ה-40 מ"מ הרגילה ועד ל-1,849 שקלים לגירסת הקלאסיק הגדולה עם חיבור עצמאי LTE (47 מ"מ).

"מאז שהושקה סדרת ה-Z, אנחנו רואים ביקוש מתמיד וגובר לסמארטפונים המתקפלים, ורואים 2 מגמות ברורות: לקוחות שהסמארטפון משמש אותם ככלי עבודה, עוברים ל-Fold, ואילו קהל צעיר טרנדי שחי ברשתות עובר ל-Flip", אומר אל אדדי מנכ"ל דינמיקה, והוסיף: "יותר לקוחות מבינים את השימושיות של המסך הגמיש, ורק בשנה האחרונה ראינו גידול של 50% ברכישות. אנחנו רואים ש-60% מהרוכשים הם לקוחות שעברו ממכשירי דגל 'מסורתיים' לסדרת ה-Z".

מחירים

ברשת דינמיקה, פרטנר, מחסני חשמל, סאני תקשורת (סמסונג) ופלאפון מאפשרים להזמין כבר עכשיו את המכשירים החדשים.

דינמיקה - החל מ-3,829 שקלים לדגם ה-Z Flip 5; והחל מ-6,490 שקלים לדגם ה-Z Fold 5.
פרטנר - החל מ-3,849 שקלים לדגם ה-Z Flip 5; והחל מ-6,449 שקלים לדגם ה-Z Fold 5.
רשת סאני (סמסונג) - החל מ-3,999 שקלים לדגם ה-Z Flip 5; והחל מ-6,799 שקלים לדגם ה-Z Fold 5.
פלאפון - החל מ-3,899 שקלים לדגם ה-Z Flip 5; והחל מ-6,499 שקלים לדגם ה-Z Fold 5.
מחסני חשמל - החל מ-3,969 שקלים לדגם ה-Z Flip 5; והחל מ-6,769 שקלים לדגם ה-Z Fold 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully