וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרובוט הזה הוא בשורה אדירה לתחום השליחויות בישראל"

אמנון אבי גיא, מנכ"ל Robotize, התייחס להגעתו הקרבה של רובוט השליחויות הקצרות Ottobot 2.0, של חברת Ottonomy.io: "מסוגל לשאת משקל גבוה של משלוחים במספר תיבות נפרדות במקביל"

אמנון אבי גיא. יחצ,
אמנון אבי גיא/יחצ

תחום "השליחויות הקצרות" עובר בשנים האחרונות מהפכה של ממש, וזאת בזכות השימוש ברובוטים אוטונומיים לצורך ביצוע מגוון משימות של שליחויות במשרדים, בנייני מגורים, מתחמים ובמרחב הציבורי. גם בישראל אנו עדים בשנים האחרונות לפיילוטים ומיזמים פורצי דרך בתחום. כעת, Robotize, חטיבת הרובוטיקה של חברת הטכנולוגיה הוותיקה בישראל "מיטווך", מביאה לישראל את אחד הרובוטים האוטונומיים המתקדמים והחדשניים ביותר בתחום, רובוט השליחויות הקצרות Ottobot 2.0 של חברת Ottonomy.io.

Robotize המתמחה בשיווק ואינטגרציה של פתרונות רובוטיים, מייעדת את הרובוט בשלב ראשון לצורך יישומי "שליחויות קצרות ללא מגע" בתוך קמפוסים של אוניברסיטאות, בתי חולים ומתחמים סגורים, ובהמשך לשלבו ביישומי שליחויות נוספים במרחב המסחרי והציבורי. Ottobot 2.0 הוא רובוט חשמלי בעל ארבעה גלגלים, המקנים לו יכולות תמרון גבוהות גם בתוואי מורכב ובסביבה הומת-אדם.

הוא מסוגל לשאת משלוחים במשקל כולל של כ-130 ק"ג במספר תיבות מאובטחות שמתאימות גם לשינוע מזון קר וחם. הרובוט מצויד במערך של מספר מצלמות, חיישן לייזר (LiDAR) וחיישני בטיחות, וכן תוכנת ניווט ומיפוי מתקדמת, המאפשרים לו להתנייד באופן עצמאי מנקודת המוצא לנקודת היעד ומבלי להיתקל במכשולים או בבני אדם. הרובוט מצויד בטכנולוגיית HRI (אינטראקציה בין אדם לרובוט) המאפשרת לנמען לקבל את המשלוח ללא מגע וללא צורך בהקלדה ידנית של קוד.

על פי מכון המחקר Data Bridge, שוק הרובוטים האוטונומיים לשליחויות, שכבר ב-2021 גלגל כ-20.1 מיליארד דולר, צפוי לצמוח עד 2029 בקצב שנתי של 17.7% להיקף של 74.26 מיליארד דולר. קמפוסים ובתי חולים הם מהראשונים לאמץ בשטחם רובוטים אוטונומיים לשליחויות. עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה, בתחילת 2019, אוניברסיטת ג'ורג' מייסון בארה"ב היתה הראשונה לפרוס ברחבי הקמפוס עשרות רובוטים אוטונומיים לצורך ביצוע שליחויות של אוכל לפי דרישה. עם פרוץ המגפה העולמית, החלו אוניברסיטאות רבות נוספות, בארה"ב ובבריטניה, להפעיל ציי רובוטים אוטונומיים לצורך שליחויות אוכל.

גם בבתי חולים נעשה שימוש גובר ברובוטים אוטונומיים לצורך שליחויות של אוכל, תרופות ודגימות ברחבי בית החולים. בישראל, הטמיעה Robotize רובוטים אוטונומיים במעבדות מרכזיות של קופות החולים "לאומית" ו"מאוחדת" ובית החולים רמב"ם והם משנעים מדי יום, באופן עצמאי, אלפי דגימות דם מיחידות המיון למדורים השונים במעבדות ובכך חוסכים כסף רב ונותנים מענה יעיל למצוקת כוח האדם.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

רובוטייז תציע ללקוחות בישראל את ה-Ottobot 2.0 במודל של "רובוט-כשירות" (Robots-as-a-Servics - RaaS). זהו מודל שהופך להיות נפוץ יותר ויותר בתחום הרובוטיקה. הוא מאפשר לחברות לשלם על השירות של הרובוטים ולא לרכוש אותם. המודל הזה מפחית מאוד את עלות ההשקעה הראשונית. רכישה של צי רובוטים עשויה להיות מעמסה כלכלית גדולה מאוד עבור חברות בסדר גודל בינוני וקטן. מודל ה-RaaS מסיר את החסם הזה ומאפשר ליותר ויותר חברות לשלב רובוטים במערך התפעולי שלהן, ולהקטין ולהגדיל את הצי לפי הצורך המשתנה.

אמנון אבי גיא מנכ"ל Robotize אומר כי "הרובוט החדש של Ottonomy הוא בשורה אדירה לתחום השליחויות בישראל. הוא מצטיין ביכולות הניווט והתמרון שלו, ומסוגל לשאת משקל גבוה של משלוחים במספר תיבות נפרדות במקביל, מה שהופך אותו לפתרון מאוד יעיל ונחשק שעד כה לא היה זמין. השימוש ברובוטים לא רק שמסייע לחסוך בכוח אדם, אלא גם להכניס חדשנות לקמפוסים ובתי חולים ולפתח יישומים חדשים לרווחת המשתמשים."

  • עוד באותו נושא:
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully