וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים שלכם כל היום בסמארטפון? בסין רוצים להגביל זמן מסך לשעתיים ביום

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 10:57

אם גם לכם יש ויכוחים עם הצאצאים על כמות זמן מסך יומית, הרי שבסין מצאו פיתרון לבעיה: חוק מדינה מוצע יגביל את השימוש של נוער בסמארטפונים לשעתיים ביום בלבד. ילדים בגילאים צעירים יהיו מוגבלים לשעה או 40 דקות בלבד ביום

ילדה בסמארטפון. ShutterStock
ילדה בסמארטפון/ShutterStock

אם הייתם צריכים תזכורת שסין היא מדינה טוטליטרית, הרי ש-"מנהל הסייברספייס" הסיני הגיש הצעת חוק שתגביל שימוש בסאמרטפונים של נערים ונערות מתחת לגיל 18 לשעתיים ביום. נוער וילדים בגילאים 8-15 יוגבלו לשעה ביום בלבד, וילדים מתחת לגיל 8 - 40 דקות בלבד. עוד נקבע בהצעה שהשימוש ייאסר עליהם בכלל בין 10 בערב לשש בבוקר.

עוד במסגרת הניהול המדינתי, יהיה גם פיקוח על התכנים - שיידרשו להיות "מותאמי גיל", כך למשל, ילדים מתחת לגיל 3 יוגבלו רק לתכנים כמו שירים, מוזיקה ותסכיתים בלבד, ותכנים חינוכיים או חדשותיים לבני 12 ומעלה בלבד. תכנים חינוכיים מפוקחים על ידי הממשלה והודעות חירום מוחרגים מן החוק.

החוק מגיע על רקע של התמכרות קשה לשימוש מופרז בסמארטפונים בקרב ילדים במדינה. הממשלה הסינית מודאגת מהשימוש הממושך שלהם בסמארטפונים, במשחקים ועוד תכנים ה-"עלולים לפגום בהתפתחות" שלהם. בסין כבר קיימת מגבלה לשלוש שעות של משחקי וידאו מקוונים בשבוע.

ילדה משחקת בסמארטפון. ShutterStock
החוק מגיע על רקע של התמכרות קשה לשימוש מופרז בסמארטפונים בקרב ילדים במדינה/ShutterStock

לא ברור איך ישפיע החוק על הדרישות כלפי היצרניות של סמארטפונים ומערכות ההפעלה, ומה תהיה מידת האחריות שלהן להטמעת המגבלות המוצעות. ההשערה היא שיצרניות מערכות הפעלה כמו גוגל או אפל יצטרכו לשנות בסין את הגדרות בקרת ההורים שלהן, אבל לא יצרניות חומרה כמו אופו או שיאומי.

לחוק כמובן יהיו גם השלכות על חברות כמו בייטדאנס הסינית, הבעלים של טיקטוק או טנסנט המפעילה של WeChat ומשחקים מקוונים רבים וגם הן יצטרכו לעשות התאמות באפליקציות שלהן.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארטפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully