וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוגרים של שנקר מהנדסים את העתיד

עודכן לאחרונה: 3.8.2023 / 12:30

הקשר בין ישראליות לבינה מלאכותית, בטחון ומודיעין וגיימינג בימי מחאה משתקף מבעד לעיניהם של בוגרי הנדסה ועיצוב משחקים דיגיטליים בשנקר. ויש גם מכתזית שובבה

משחקים דיגיטליים בשנקר. שנקר,
משחקים דיגיטליים שפותחו בשנקר/שנקר

העולם הטכנולוגי משתנה על בסיס שנתי, כל גאדג'ט, מכונה, מחשב או מוצר מתחילים מרעיון שעובר דרך אנשי עיצוב, מפתחים, מנהלים שימצאו את התקציב הנכון וכמובן, המהנדסים. מטסלה, דרך אלכסנדר גרהם בל ואפילו לאונרדו דה וינצ'י, אנשי ההנדסה הם אלו שאחראים שכל ה"קסם" הזה יקרה באמת והם אלו שמגשימים חלומות והופכים אותם למציאות פורצת דרך.

בתקופה זו, מסיימים המהנדסים את לימודיהם ויוצאים לכבוש את העולם, אבל לפני הם צריכים לעמוד במבחן אחרון ולהציג את העתיד ההנדסי שלהם בעבודת הגמר עליה עמלו במהלך השנה. וואלה! טכנולוגיה התלוותה למסיימי תואר ראשון בהנדסת תוכנה, חומרים פולימרים, כימיה, חשמל ואלקטרוניקה ותעשייה וניהול בשנקר ולבוגרי תואר שני בעיצוב משחקים דיגיטליים ומביאה לכם את היוזמות המעניינות ביותר והמשחקים החתרניים ש(אולי) עוד תפגשו בהם בעתיד הקרוב.

מהנדס מוכשר יודע לאבחן בעיות, גם כאלו שלא ידעתם על קיומם ולנסות לפתור אותם באמצעות אלגוריתמים ומשוואות. בשנקר מנסים לתקן בעיות, ואפשרו לסטודנטים לפתוח את הראש ולנסות לאתר פתרונות ראויים, אלו כמה מהן:

אירופה הוציאה מחוץ לחוק שימוש בחומר המלבין בקבוקי פלסטיק. ובקרוב לא תמצאו בקבוק לבן על המדפים בסופר, זאת בגלל שמיליוני בקבוקי פלסטיק לבנים מיוצרים כך על מנת להגן על תכולה רגישה (מוצרי חלב, סירופים, פורמולות לתינוקות ועוד) מפני השמש וחום, אך כל אלו לא ניתנים למחזור, מופרדים ולרוב נטמנים באדמה, כן גם כאן בישראל. הפתרון של המחלקה להנדסת חומרים פולימרים הינו שימוש בחומר חדש (קאולין) כתחליף ופיתוח תוסף מגן המבוסס על שילוב של שני חסמים בולעי UV (קרינת שמש) ומבודדי חום וליצור בקבוק שקוף, ממוחזר ושניתן ליצוק בו נוזלים רגישים ולחסוך מאות אלפי טונות פלסטיק הנטמנים באדמה מדי שנה.

נשארים בענייני מחזור, ברמת גן לא ממחזרים מספיק. העירייה הבינה שישנה בעיה בכך שתושבים רבים לא ממחזרים כי קיים קושי וסרבול לדעת מה ניתן למחזר ואיפה למצוא את הפח המתאים, בנוסף, אין תגמול שיגרום לתושבים לפעול. הפתרון של המחלקה להנדסת תוכנה CreditRecycle - פלטפורמה לעידוד פעילות מחזור עירונית באמצעות שילוב טכנולוגיות חכמות, מערכת שנועדה לעודד מחזור על ידי מתן דרך נוחה וידידותית למחזר, כולל 'תגמול' דיגיטלי למשתמשים על כל פריט שהם ממחזרים. פותחה בשיתוף עיריית רמת גן, כוללת פחי מחזור חכמים המצוידים בטכנולוגיית זיהוי תמונה עם יכולת לזהות את סוג הבקבוקים הנזרקים לפח, ולמיינם לקטגוריות פלסטיק, זכוכית ופחיות, על כל פריט המשתמש מקבל נקודות בארנק הדיגיטלי. בנוסף, אפליקציה תציג את מיקומם של הפחים ותספק לעירייה סטטיסטיקות מחזור.

שיח ברשתות החברתיות יכול להשפיע על בחירות, ליצור מחאות ואפילו ללבות מלחמה. במחלקה להנדסת תוכנה לקחו את אחת הדוגמאות הקיצוניות לכך, "גוב האריות" ארגון טרור הפועל ברשות הפלסטינית. DynamoNet הוא כלי לניתוח סחף ברשתות חברתיות המאפשר לבחון את השיח סביב ארגון הטרור ולראות מי מובילי הדעה התומכים והמתסיסים ולגלות התנהגויות נוספות ברשתות כמו אנטישמיות, זיהוי קמפיינים מזויפים המוחזקים ע"י בוטים ועוד. המערכת אוספת מידע מטוויטר ומנתחת אותו לאורך זמן וכך ניתן לבחון התפתחות שיח סביב נושא מסוים ולזהות את ההשפעה של אירוע/ים. כמעט במקרה גילו המהנדסים בשנקר גם שיח תדמיתי -פוליטי שנוצר סביב גדעון סער על ידי בוטים שהופעלו ככל הנראה לשיפור מעמדו ודעת הקהל עליו.

הפופולאריות של הרכבים החשמליים עולה, אבל שירותי הניווט והדרך אינם מכוונים מטרה לאותם רכבים. המחלקה להנדסת תוכנה נדרשה להציג מערכת תכנון דרך ייעודית שתספק מידע על תחנות טעינה פנויות בדרך והעדפות נהג. מערכת Cycle נבנתה לתכנן לא רק מסלול אופטימלי עבור רכבים חשמליים, היא מציעה גישה חדשנית באמצעות אלגוריתם המתחשב בצרכיו ובהעדפותיו של כל נהג ובתנאי המסלול המוצע, תוך כדי עיבוד נתונים המתקבלים בזמן אמת מנהגים אחרים על ידי מנגנון גיימיפיקציה (משחוק). בנוסף, Cycle מקדמת מודל כלכלה שיתופית על ידי יצירת רשת עמדות טעינה אחידה המורכבת מעמדות טעינה ציבוריות ופרטיות, משמע שתוכלו להשכיר את העמדה הפרטית שלכם לנהג שנמצא בקרבת מקום ולגבות ממנו תשלום.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
גוב האריות, תוכנה למציאת שיח אלים וטרור ברשת. שנקר,
גוב האריות, תוכנה למציאת שיח אלים וטרור ברשת/שנקר

עוד בדרכים, אחד הכלים השנויים במחלוקת בשנים האחרונות, הינו הקורקינט החשמלי, רוכבי קורקינט פוגעים מדי יום בהולכי רגל, ונפגעים ממכשולים בדרך. בעוד בעולמות הרכב ישנם פתרונות אוטונומיות לבלימה ותיקון סטייה מנתיב, לרוכבים הדו-גלגלי אין אפשרות כזו. במחלקה להנדסת חשמל ואלקטרוניקה פיתחו את scooter- collision avoidance system, מערכת המזהה סכנות כמו הולכי רגל או אובייקטים סטטיים שיכולים לסכן את הרוכב ואת הסביבה. בעת זיהוי סכנה היא מספקת מידע על המרחק מהאובייקט, מתריעה לרוכב ובולמת אוטונומית על מנת למנוע תאונה. זו מערכת הבנויה ממצלמה שהפכה לחיישן מרחק , מסווגת את האובייקט שנמצא מולה ומשדרת לערכת בלימה אלקטרומכנית, שנותנת פקודה לבקר הקוריקנט לעצור את הספקת הזרם למנוע שלו ובכך יחל בתהליך האטה עד עצירה. כדי לקבל בלימה בטוחה נעשה שימוש במנוע חיצוני ששולט על רגישות הבלימה.

צבא ארה"ב ומשרד הבטחון הישראלי שיתפו פעולה עם המחלקה להנדסת חומרים פולימרים ובקשו פתרון לבעיה רגישה וביטחונית. חיילים בקרב נחשפים לסוגים שונים של לוחמות, בינהן לוחמה כימית, כזו שעל ידי גז יכולים להכניע את אנשיהם. אמוניה וגזים נוספים בלתי ניתנים לזיהוי, בשל המוגבלות בשטח וכאשר כבר זוהו, זה יכול להיות מאוחר מדי. המהנדסים תכננו סיבי טקסטיל מיוחדים בעלי יכולת חישה של גזים רעילים, שיתפרו על גבי המדים, אותם בדים בחשיפה לגז משנים את צבעם. שינוי הצבע הוא מדד ויזואלי למתקפה כימית או לנוכחות מסכנת ותאפשר להגיב במהירות ולתת מענה מיידי למצוקה ובכך להציל חיים.

מערכת senseEye המסייעת לעיוורים לשחק כדורגל. שנקר,
מערכת senseEye המסייעת לעיוורים לשחק כדורגל/שנקר

משחקי מחאה

השנה האחרונה הייתה תקופה של שינויים והזדמנויות, המטא-וורס הפך ל"אמיתי" יותר, חברות ומפתחים פועלים לקראת מציאות חדשה בה יותר אנשים עובדים ולומדים מרחוק ומשחקים הופכים לאמצעי מגשר לתקשורת. בישראל של היום, אולי יותר מתמיד ,המעצבים בתואר השני לעיצוב משחקים דיגיטליים בשנקר מחפשים דרך חדשה לספר סיפור וכן, גם להביע ביקורת חברתית ופוליטית ולחבר בין אנשים.

Rebuilding הוא משחק מציאות מאד לא מדומה, המתרחש בשנת 2023 כשרוסיה פולשת לאוקראינה ומחריבה ערים. על השחקן לעזור בשיקום העיר ההרוסה במשחק סימולציה המאפשר הצצה אל הרס וחורבן ומבוסס על מקומות ואירועים אמיתיים.

…"ובעת ההיא ישבו בני ישראל בכנען; ולא ירשו הארץ מידי יושביה ונהרו אחר אלים זרים" וישפוט הוא סימולטור הרפתקאות המדמה את תקופת ספר שופטים, אשר נקרע בין הנהגת העם מול פיוס האל. המשחק מתמקד במערכת היחסים הקיימת בין מנהיג עברי מאמין לבין האל ורצונותיו, ומציף שאלות לגבי המשמעות שלה בחיי היום יום של השחקן הישראלי: בין אם הוא מאמין בישות אלוהית ופועל בהשראתה, או לא.

מי אנחנו ולאן נלך? היהדות בכלל ואלוהים בפרט הם כלי התמודדות ועזרה או בכלל מערכת חוקים שיש לציית לה? במשחק Echoes יצרו מעין עולם מסויט בו מתהלכים במחוזות שונים מוכרים יותר ומוכרים פחות מהסביבה בה אנחנו גדלנו. השחקן בוחר כיצד לקדם את מסעו בתוך עולם אפל ולא מובן. הוא שומע קולות שמציפים אותו מכל עבר, כאשר חוש השמיעה זה הדבר היחיד שהוא מרגיש שהוא יכול לבטוח בו. כל בחירה תוביל אותו אל עבר מראות וצלילים שונים. האם הוא מת או אולי השתגע? בדומה לטרנד מערכת החלטות ובחירות כפי שנראה ב"מראה שחורה: בנדרסנאץ'" למשחק שלושה סופים אפשריים.

למה יש לך זרנוק על המצח? זה מה שכנראה שאלו הילדים כאשר פגשו את המכתזית. במשחק שנראה כמו גרסה מטרידה ואקטואלית של כמה ספרי ילדים מוכרים, ומעוצב כמו שרבוט ילדותי, המכתזית הקטנה עוברת תהליך הגשמה עצמית, מציאת ייעוד בחיים דרך התנסות בשלל עבודות ציבור כמו אמבולנס או מכבי אש ונדחתה בשל חוסר התאמה ומנסה להבין כיצד היא תשתלב בשירות הביטחון הלאומי - את הסוף שלה כולנו כבר יודעים. המעצבים קצו גם לתת ביטוי לכך שצעירים רבים לא מצליחים למצוא את מקומם או למצוא ביטוי לכישרון שלהם והמשחק הוא ניסיון להראות שלכל אחד יש מקום רק צריך להמשיך לחפש ולא לוותר.

ועוד באותו נושא, במשחק אנרכיסט ישנה סימולציה המדמה דיכוי הפגנה בישראל על בסיס מכניקה של כלי הימורים. לשחקנים מוצגים מספר אפשרויות ביטוי: להפגין/לשיר/להתחנף או לשרוף. בעזרת קצת מזל ואסטרטגיה אולי יוכלו להתמודד עם המשטרה?

  • עוד באותו נושא:
  • שנקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully