וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר חמורה משבשת עבודת בתי חולים ברחבי ארה"ב

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 16:20

בסוף השבוע החל "אירוע סייבר" חמור בבתי חולים בכמה מדינות בארצות הברית, שאף גרם לסגירה של כמה חדרי מיון. הבולשת הפדרלית (FBI) פתחה בחקירה

סייבר. ShutterStock
סייבר/ShutterStock

ה-"גארדיאן" הבריטי דיווח בסוף השבוע האחרון כי מתקפת סייבר רחבה משבשת מערכות מחשוב בית חולים ברחבי ארצות הברית והביאה לסגירה של כמה חדרי מיון ביום חמישי האחרון, ולאמבולנסים לסטות ממסלולם המיועד. שירותי בריאות נוספים נותרו מושבתים אור ליום ששי, בשעה שאנשי אבטחת מידע בוחנים את הנזק.

האירוע החל בבתי חולים המופעלים על ידי Prospect Medical Holdings שבסיסה בקליפורניה, ומחזיקה בבתי חולים שם, בטקסס, בקונטיקט, ברוד איילנד ובפנסילבניה. החברה הוציאה את ההודעה הבאה: "עם היוודע האירוע, הורדנו את המערכות שלנו כדי להגן עליהן ופתחנו בחקירה בסיוע של מומחי אבטחת מידע של חברה חיצונית. בשעה שהחקירה בעיצומה, אנחנו ממקדים את תשומת לבנו בצרכים הדחופים של החולים שלנו ועובדים ללא לאות כדי להשיב את הפעילות לסדרה בהקדם". על פי דיווחים שאספו תחנות טלוויזיה מקומיות, המדובר במתקפת כופרה - למרות שבינתיים אף קבוצת האקרים מוכרת לא קיבלה אחריות על המעשה. סוכנות החקירות הפדרלית, ה-FBI פתחה בחקירה.

תום מלכה, ראש מחקר סייבר ב-Rakiaa Group ששוחח עם "וואלה! טכנולוגיה" אומר כי "לפעמים קבוצות כופרה ימנעו מלתקוף גורמי חוק ובתי חולים על מנת לא למשוך תשומת לב מצד רשויות החוק כגון האינטרפול, FBI וכולי. לצערי, ישנם קבוצות שאינן בוחלות באמצעים גם שזה מגיע לסיכון חיי אדם ותקיפת בתי חולים. מתקפות כאלו נראו בעבר ואף גרמו למוות כאשר מטופלים באמבולנסים נאלצים להתפנות לבית חולים אחר ולפעמים רחוק יותר, וגם בארץ נראו מתקפות כנגד בתי חולים ( כמו במקרה של הלל יפה). נכון לכתיבת שורות אלו, אף קבוצת כופרה לא לקחה אחריות על המתקפה, אך זה עתיד להשתנות בימים הקרובים", מסביר מלכה.

ארצות הברית (והעולם המערבי בכלל) סובלים בשנים האחרונות מעליה בכמות ואיכות מתקפות הסייבר, במיוחד על גופים ציבוריים, כמו למשל משרד האנרגיה האמריקאי שנפגע בידי האקרים רוסיים והדבר השפיע גם על חברות פרטיות וגופים אחרים. ההערכות הן ש-450 מיליון דולר שולמו כדמי כופר למפעילי תוכנות כופרה רק במחצית הראשונה של 2023, עליה משמעותית מ-2022, שבה הוערכו התשלומים בכחצי מיליארד דולר - אולם במרוצת השנה כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully