וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת 1 בספטמבר: איזה מחשב כדאי לקנות לילד?

שנת הלימודים קרבה ואיתה הצורך ברכישת מחשב בצורה נבונה וחכמה, שתתאים לצרכי המשתמש. אבל איך נדע מה מתאים ואיך כדאי לבחור? אביחי נאמן, מנהל קטגוריות מחשוב עסקי ופרטי ב- Dell Technologies עם כל הטיפים

DELL. יחצ,
DELL/יחצ

ה-1 בספטמבר מתקרב ואיתו עולה הדילמה השנתית של רבים מההורים הנוגעת לבחירת המחשב המתאים לתלמיד הפרטי שלהם לקראת החזרה לבית הספר. על פניו זו נשמעת משימה קלה אבל למעשה מדובר בהוצאה כספית המהווה חלק גדול מסל הקניות לקראת החזרה ללימודים ומחייבת צריכה נבונה לכן זו החלטה שיש לשקול בכובד ראש. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון, כגון הגיל והכיתה של הילד, תוכניות הלימוד של בית הספר, התקציב העומד לרשותכם ועוד.

אביחי נאמן, מנהל קטגוריות מחשוב עסקי ופרטי ב- Technologies Dell ישראל עושה לכם סדר.

  • לאיזו כיתה עולה הילד? הגיל והכיתה של הילד הם גורמים מרכזיים בבחירת מחשב לתלמיד. ילדים צעירים יותר עשויים להסתדר עם מחשב פשוט יותר, בעוד שילדים גדולים יותר עשויים להזדקק למחשב חזק יותר שיוכל להתמודד עם משימות כבדות יותר, כגון עריכת וידאו, משחקי מחשב או תכנות.
  • קחו בחשבון את הצרכים של הילד: מה הילד צריך לעשות עם המחשב? האם הוא צריך את המחשב רק לצרכים בסיסיים, כגון עבודה על מסמכים וגלישת אינטרנט? או האם הוא צריך את המחשב גם לצרכים כבדים יותר, כגון עיצוב מצגות, עריכת סרטים בוידאו?
  • בדקו את המפרט הטכני של המחשב: חשוב לבדוק את המפרט הטכני של המחשב לפני הרכישה. המפרט הטכני יכלול את המידע על מעבד המחשב, זיכרון העבודה, הדיסק הקשיח, וכו'.
  • קראו ביקורות על המחשב: לפני שאתם קונים מחשב, מומלץ לקרוא ביקורות עליו. ביקורות אלו יכולות לעזור לכם להבין מה חושבים משתמשים אחרים על המחשב, ולזהות בעיות פוטנציאליות.
  • התייעצו עם מומחה: אם אתם לא בטוחים איזה מחשב לבחור, אתם יכולים להתייעץ עם מומחה. מומחה יוכל לעזור לכם לבחור את המחשב המתאים ביותר לצרכים של הילד שלכם.
מחשב של DELL. יחצ,
מחשב של DELL/יחצ

חשוב לשאול מספר שאלות מנחות נוספות:

  • 1. האם רוצים מחשב נייד או נייח?
  • 2. חשיבות המשקל והאם המחשב ינדוד איתנו לכיתה או ישאר סטטי רק בבית?
  • 3. האם המחשב צריך להיות דק כך שייכנס בקלות לילקוט?
  • 4. מהו גודל מסך המתאים לצרכים של הילד?
  • 5. איזו אחריות אנו רוצים שתהיה לו?

איזה מעבד לבחור?

ישנם סוגים רבים של מעבדים, אנו נתמקד ביצרן Intel וב-4 הדגמים הפופולריים ביותר.

  • i3 - מדובר במעבד לשימוש בסיסי (גלישה באינטרנט, כתיבת מסמכים וכו').
  • i5- זה הוא המעבד הפופולארי ביותר, חזק יותר, מהיר יותר, ניתן לבצע פעולות תובעניות יותר.
  • i7 - הוא מעבד שכבר יותר מתאים למשחקים, עיצוב, עריכה ומסייע לפעולות נוספות עם גרפיקה תובענית.
  • i9 - מדובר כבר במעבד עוצמתי, המתאים להפעלת תוכנות גדולות ופעולות מורכבות מאוד.
  • לפני הרכישה, חשבו את הצרכים והשימוש שלכם וזכרו כי לרוב הילד אינו משתמש רק במסמכי WORD כמו שרבים חושבים וקצת גלישה באינטרנט. לרוב מגלים כי המחשב משמש לצפייה בסרטים, שימוש בתוכנות גרפיות ועוד. לכן, במחשב שרץ מהר יותר אנו יכולים להיות רגועים שיעבוד כמו שאנו מצפים.

גודל מסך ומשקל, מה לבחור?

הגדלים הקיימים בשוק עבור מחשבים ניידים הם בין היתר החל מ- 10.1" ועד ל 17.3". הפופולארי מבין הניידים כיום הוא מחשב עם מסך 15.6" אך ישנה מגמה לכאלה שמחפשים לקחת את המחשב מהבית לכיתה ולכן גם הביקוש למסגרות מחשב בגודל של 14" ו-13.3" גם עולה.

לפני רכישה חשוב לזכור שני דברים חשובים - שגודל המסך משפיע על משקל המחשב. בייחוד בימינו כשתלמידים לוקחים את המחשבים איתם לכיתה. זאת לצד כל החוברות והספרים הכבדים שהם סוחבים על הגב. לכן, חשוב לפחות שהמחשב יהיה קל.

דבר שני, חלק חשוב בתצוגה תלוי בכרטיס המסך - כרטיס המסך אחראי על הפלט הוויזואלי וככל שיהיה חזק יותר נראה תמונה חלקה יותר, ברורה יותר ו"מציאותית" יותר. יש שתי אפשרויות לבחירת כרטיס מסך :המשתמשים לשימוש בסיסי, שלרוב בוחרים בכרטיס מסך מובנה; והמשתמשים לצרכי עיצוב, עריכה או גיימינג, אז מומלץ לרכוש עם כרטיס מסך "חיצוני" (מגיע בתוך המחשב אך רק מוגדר כך).

אביחי נאמן. יחצ,
אביחי נאמן/יחצ

זיכרון ונפח, כיצד לבחור?

זיכרון RAM משפיע על מהירות המחשב, ככל שיהיה יותר זיכרון RAM, המשתמש יוכל לפתוח יותר חלונות ולעבוד איתם במקביל במהירות ובצורה חלקה. ניתן למצוא מחשבים החל מ- 2GB RAM ועד ל -128GB RAM, כאשר הפופולארי ביותר הוא 8GB RAM. לפני הרכישה חשוב לשאול האם ניתן לשדרג בהמשך הדרך ולהרחיב את הזיכרון במידת הצורך והשימוש.

נפח אחסון הוא בעצם "ארון הבגדים שלי במחשב" - כמות המידע, מסמכים, תמונות, סרטים וכו' שהמחשב יוכל להכיל. ככל ש"ארון הבגדים שלי" גדול יותר כך אוכל לאחסן יותר בגדים, ובשפת המחשב - יותר תמונות, קבצים וכדומה. ניתן למצוא בשוק נפח בין 128GB SSD ל- 4000GB SSD. הפופולארי ביותר הוא ה-512GB SSD.

טיפ חשוב, הנפח לא אמור להוות מכשול לקניית המחשב, כיוון שתמיד ניתן לרכוש דיסק קשיח חיצוני ולרוקן לתוכו את המידע שעל המחשב.

מסך חיצוני

בין אם משתמשים במחשב נייד או נייח - ניתן להוסיף מסך חיצוני. גם כאן קיימים הבדלים רבים וחשוב להבין את הצרכים לפני שרוכשים אחד. חשוב לשים דגש לצרכי המשתמש, בין אם המסך מכיל מיקרופון ורמקולים, או מצלמת אינטרנט מובנית (עם או בלי כפתור לסגירת התריס לפרטיות).

בשוק ליין רחב של מסכים, ישרים וקעורים. חשוב לשים דגש על גודל המסך, איכות התצוגה (4K UHD/FHD וכדומה), קצב ריענון המסך, עומק ומנעד צבעים רחב, טכנולוגיית להפחתת האור הכחול, פיצ'רים ייחודיים וחיבורים עבור מכשירים שניתן להוסיף למסך. במחשב AIO הגודל הפופולארי הוא 27" ובמחשבים שולחניים ניתן לחבר מסך חיצוני בכל גודל שקיים בשוק כגון 24, 27, 34 ועוד. המסכים הפופולאריים הם בגודל 23.6" ו-27".

אחריות, מדוע זה חשוב?

היום המחשב הוא כלי העבודה וככזה כל המידע שמור בו. זה נכון אם אתם תלמידים, מורים ואפילו בלי קשר לבית הספר. לכן, כמה שיותר אחריות יותר טוב. הרף הנמוך כיום הוא שנת אחריות ואילו הפופולארית 3 שנים.

האחריות מתחלקת ל-3 מסלולים: אחריות מעבדה מכריחה את הלקוח להגיע פיזית לנקודת השירות, פעם להביא ופעם לאסוף, לרוב עד 14 ימי עסקים. אחריות איסוף והחזרה: שליח מגיע לאסוף המחשב ישירות למעבדה, עד 14 ימי עסקים השליח מגיע להחזיר את המחשב. אחריות "טכנאי באתר הלקוח": אחריות VIP, אשר מעניקה ללקוח מעבדה ניידת עם טכנאי מוסמך באתר הלקוח, ככה נמנע מזמן המתנה מיותר בשירות מהיר ומקצועי.

מוצרים נלווים

בשוק קיימים אביזרים רבים שמתאימים לצרכי כל משתמש בשביל להעצים את חוויית המשתמש שלו. לדוגמה מצלמת אינטרנט - פיצ'ר כמעט חובה על מנת לאפשר לתלמידים לערוך פגישות ב- ZOOM. חשוב לשים דגש על איכות וחדות התמונה עם עדיפות ל-4K, כך שיתאים לתנאי תאורה שונים. על אפשרויות ופיצ'רים כמו יכולות בינה מלאכותית והתאמה למיקרוסופט Teams ו- ZOOM. ישנן מצלמות עם יכולות חכמות לטיוב הפריים, כלומר תיקון אור אוטומטי, שינוי זווית הצילום ומרכוז המשתמש בתוך התמונה. דוגמה נוספת למוצר נלווה אלה אוזניות עם מיקרופון - חשוב לשים לב עם איזה חיבור הן מגיעות, האם בעלות צליל איכותי ויכולת מובנית לביטול רעשי רקע. חשוב לבדוק את העיצוב, האם נוחות לעבודה/לימודים על גבי מספר שעות. האם ניתן לענות דרכן לשיחות או לכוונן את עוצמת הקול.

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully