וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרב קיצוני בדרך ועמו יום כיפור של החזאים

משה קלוקובסקי

עודכן לאחרונה: 10.8.2023 / 12:35

השרב שיגיע לאזורינו בסוף השבוע הקרוב הצליח להעיר את חובבי מזג האוויר משנת הקיץ שלהם, ויש מי שטוען שהחזאים של גופי התקשורת לא למדו את הלקח מהסופה של דצמבר 2013 | טור אורח

גל חום ברמת גן. 13 ביולי 2023. ראובן קסטרו
גל חום קיצוני בדרך/ראובן קסטרו

בדצמבר 2013 התרחשה סופת שלגים גדולה וממושכת בירושלים, אולם לא סופה חסרת תקדים. מה שכן היה חסר תקדים באותו הארוע זה שרוב ספקי התחזית בערוצי התקשורת השונים התעלמו ממנה וצפו רק גשם. התוצאה - עיר נצורה ואלפי נהגים תקועים ברכבים ליממה או שתיים. הסופה, שכונתה בתקשורת העולמית סופת אלכסה, הייתה התאפיינה בפרק זמן ארוך במיוחד שבו ירדו הטמפרטורות לערכים שמאפשרים ירידת שלג, לצד כמות משקעים גבוהה במיוחד, ובעקבות כך נמדדה הערמות שלג כבדה באזורים רבים.

אירוע זה זכור בקרב חובבי התחום כ-"יום כיפור של החזאים". משהו דומה מתרחש בימים האחרונים אולם הפעם לכיוון אחר - שרב קיצוני שרב ערוצי התקשורת מתעלמים ממנו.

משה קלוקובסקי הוא מנהל קבוצת הפייסבוק "מזג האוויר-הנבחרת"

מפלסת שלג בשכונת גילה בירושלים. ינון בן שושן, מערכת וואלה!
שכונת גילה בירושלים נצורה, דצמבר 2013./מערכת וואלה!, ינון בן שושן

עד לפני יממה או שתיים מרבית ערוצי התקשורת דיברו על מזג אוויר רגיל לעונה בשבת וראשון או לחלופין חלקם האחר צפה "סתם" חם מהרגיל. ניתן צפי טמפרטורה של 30 עד 33 מעלות צלזיוס לימים שבת וראשון בירושלים. הצדיקים שבחבורה הגדילו ראש וצפו 34-35 מעלות.

אבל מה באמת צפוי? אירוע שרב קיצוני ושיאו ביום ראשון. ירושלים למשל-צפי של 40 מעלות ביום ראשון,ו אם יימדדו מעבר לכך זו לא תהיה הפתעה. בעמקים הטמפרטורה עשויה להגיע ל-47 עד 49 מעלות ואם נקבל דיווחים על 50 מעלות זה לא יפיל אף אחד מהכיסא. המקום היחיד שיהיה מוגן ככל הנראה מערכי חום קיצוניים זה כרגיל רצועה צרה בחוף, אבל שם יהיה הביל מאוד ועומסי חום קיצוניים גם כן.

דבר נוסף שכדאי לציין זה שצפויה עננות בגובה בינוני שאינה אופיינית לעונת הקיץ, ועם קצת מזל היא עשויה להוריד גשם בעיקר בדרום הארץ ובמזרחה. והערה אחרונה - ביממה האחרונה החלה "התעוררות" של גופי התקשורת ואט אט הם מקצינים את תחזיתם שעדיין מתונה מהצפוי.

  • עוד באותו נושא:
  • שרב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully