וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקורה למוח שלנו כשאנחנו ברשתות החברתיות

עודכן לאחרונה: 21.9.2023 / 19:05

"ההתראות עובדות על ציפייה, וברגע שהן עולות - אנחנו מגיעים לשיא של הנאה ואז אנחנו מנסים רק לשחזר אותו". ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, מסבירה כיצד הרשתות החברתיות משחקות במוח שלנו, ואיך זה יכול להיות שהמין המזדמן ברשת נמצא בירידה דרמטית?

סוויפ-אפ פרק 3, הפסיכולוגיה מאחורי הרשתות החברתיות, עם ד"ר לירז מרגלית/מערכת וואלה!

בעידן שבו החיבור נמצא במרחק לחיצה בלבד והמידע זורם ללא הרף, המסכים שלנו הפכו לפתח לעולם שגם מעצים וגם ממלכד אותנו ועלול להפוך להרסני. ובזמן שאנחנו מתמודדים עם ההשלכות של המהפכה הדיגיטלית הזו, ענקיות הטכנולוגיה דואגות לשאוב אותנו כמה שיותר פנימה - על ידי פיד נגלל ואין סופי, מחיקת כל סממן זמן או אות סיום.

"הם מבינים את הטעם שלנו, ומגבירים בכל פעם את סף הפרובוקציה. הם יודעים שמה שריגש אותנו אתמול לא ירגש אותנו היום", אומרת ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, ומוסיפה: "אם לא נקבל את האינטרקציה הזו אנחנו נראה תסמינים של דיכאון, דיכאון קליני".

וכיצד הלייקים משפיעים עלינו? "ההתראות עובדות על ציפייה, וברגע שהן עולות - אנחנו מגיעים לשיא חדש של הנאה ואז אנחנו מנסים רק לשחזר אותו, מציינת ד"ר לירז מרגלית. "הבעיה היא שהספקטרום השני של דופמין הוא כאב, ואז בפעם הבאה השימוש כבר לא יגרום לנו הנאה, אלא יגרום לנו לא לרצות לחוות הכאב הזה בהימנעות מהאפליקציה. כדי לקבל את אותן רמות הנאה התחלתיות נצטרך יותר להשתמש באפליקציות", ואם חשבתם שבעתיד יהיה טוב יותר, צר לנו לאכזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully