וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית עוזרת למדינת קליפורניה להילחם בשריפות

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 15:56

קליפורניה עצומת המרחבים, הסובלת מהתפרצות שריפות נרחבות ובתדירות גבוהה, החלה ליישם בינה מלאכותית כדי לאתר שריפות שפורצות בעודן קטנות וניתנות לשליטה בעזרת ניתוח מידע מלמעלה מאלף מצלמות שטח

שריפות קשות בהוואי. רויטרס
שריפות קשות בהוואי/רויטרס

מחלקת הייעור והגנת האש של מדינת קליפורניה חשפה שלשום (ששי) תוכנית חדשה ללוחמה בשריפות בר העושה שימוש בבינה מלאכותית. התוכנית, שפותחה בסיוע של אוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, עוקבת אחרי למעלה מ-1000 מצלמות, ועושה שימוש בבינה מלאכותית כדי לזהות "תופעות לא שגרתיות", קרי, התפרצות אש - ומודיעה מיידית לכוחות הכיבוי שיעריכו את מידת הסכנה בדליקה.

לפי דיווח של רויטרס, התוכנית, שכבר החלה לפעול בחודש שעבר, מנעה כבר לפחות שריפה נרחבת אחת - היא איתרה דליקה שפרצה בשלוש לפנות בוקר ביער הלאומי קליבלנד מזרחית לסן דייגו, והעבירה התרעה למפקד כבאות, שהזעיק למקום 60 כבאים, שבע כבאיות, שני בולדוזרים, שני מיכלי התזה ושני צוותי סיוע. הכבאים ועוזריהם השתלטו על הדליקה ביער תוך 45 דקות.

בווידאו: גל שריפות בקליפורניה ואורגון/צילום: רויטרס

לפי אתר המידע, המערכת גם עושה שימוש במערכות LiDAR (ראדאר לייזר) המופעל ממטוסים ורחפנים כדי ליצור מיפוי תלת ממדי מדויק של השטחים הנסרקים, ועל הדרך גם מסייעת ללמוד יותר על אוכלוסיית העצים במערכת הביולוגית ביערות, ורמת טיהור פחמן. לפי מחלקת הגנת האש, המודל משתמש בפטהבייטים (פטהבייט אחד הוא אלף טרהבייט או מיליון גיגהבייט) מהמצלמות כדי לבדל בין חלקיקי עשן וחלקיקים אחרים.

המערכת פועלת על בינה מלאכותית שפיתחה חברה בשם DigitalPath שגם היא מקליפורניה, והושקעו בה 20 מיליון דולר בארבע שנות פיתוח. המדינה התחייבה להשקיע עוד 3.5 מיליון דולר להמשך הפיתוח בשנים הקרובות.

"אנחנו נמצאים במצב קיצוני כרגע, אז אנחנו מעבירים להם (למדינה) את המידע בגלל שהבעיה הזו יותר גדולה מכל אחד מאיתנו", אמר לרויטרס פרופסור ניל דריסקול מהמחלקה לגיאולוגיה וגיאופיזיקה באוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו, המשמש כחוקר הראשי של התוכנית. "אנחנו צריכים להשתמש בטכנולוגיה כדי להזיז את המחט, אפילו אם זה טיפה". יחד עם זאת, דריסקול מציין שכרגע המדגם קטן מדי כדי לבחון את היעילות של המערכת ברמה מדינתית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

למי שרוצה לצפות במארג המצלמות של הפרויקט, ניתן לעשות זאת באתר שלהם - AlertCalifornia.

  • עוד באותו נושא:
  • שריפות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully