וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאס"א: חודש יולי היה החם ביותר על כדור הארץ אי-פעם

עודכן לאחרונה: 16.8.2023 / 10:04

אם אתם סבורים שממש חם לכם, אתם לא טועים או טועות: מומחים מנאס"א קבעו כי חודש יולי האחרון היה החם ביותר על פני הפלנטה מזה 143 שנים, כאשר חודשי יולי הופכים חמים יותר מדי שנה - ושנה הבאה יהיה חם אף יותר

גל חום ברמת גן. 13 ביולי 2023. ראובן קסטרו
גל חום ברמת גן. 13 ביולי 2023/ראובן קסטרו

לאור השריפות המשתוללות בהוואי, כינסו מומחי נאס"א התכנסו השבוע (ביום שני האחרון), לדיון חירום על מצב האקלים. המסקנות אינן מעודדות: לא רק שחודשי יולי בחמש השנים האחרונות שברו שיאי חום מדי שנה - המגמה תימשך גם ביולי הבא.

בהצהרה שיצאה מהפאנל, נקבע כי חודש יולי האחרון היה חם בכרבע מעלת צלסיוס יותר מאשר כל חודש יולי שתיעודו נמצא בידי סוכנות החלל האמריקאית עד כה, שהולך אחורה עד 1880, וחם יותר ב-1.18 מעלות מהטמפרטורה הממוצעת ביולי בין השנים 1951 עד 1980.

חריגות טמפרטורה גלובליות בחודש יולי 2023. NASA’s Goddard Institute for Space Studies,
חריגות טמפרטורה גלובליות בחודש יולי 2023/NASA’s Goddard Institute for Space Studies

"זה היה חודש יולי החם ביותר בפער", אמרה שרה קפניק - המדענית הראשית של מנהל האוקיינוסים והאטמוספירה (NOAA) במסגרת הכנס. את דבריה של קפניק, חיזק גאווין שמידט, מנהל מרכז גודארד של נאס"א ללימודי חלל בציינו כי השינוי ארוך הטווח הזה, שהחל עוד במאה ה-19, והואץ החל משנות השבעים של המאה הקודמת, הוא כולו מעשה ידי אדם - לידיעתם של מכחישי שינוי האקלים. לפי שמידט, לתהליכים טבעיים כמו תופעות "אל ניניו" יש השפעה זניחה על האקלים והתחממות הסביבה, לעומת השינויים שהם מעשי ידי אדם כמו כריתת יערות, זיהום אוויר או שריפת פחם לחשמל.

התצפיות ארוכות הטווח של הצוות מתבסס על מודלים סטטיסטיים, שהוזנו בנתונים על השתנות טמפרטורת כדור הארץ ממגוון תהליכים - טבעיים ומלאכותיים. "את הטמפרטורות שאנחנו חווים ניתן לקבל רק אם כוללים פליטות גזי חממה אל הטמוספירה והשינוי של שימושי קרקע שיצרנו על כדור הארץ", קובעת קפניק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully