וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זו חדירה לפרטיות, ממש כמו אונס"

20.8.2023 / 9:40

הגננות עלו על מכשירי ההאזנה שמוצמדים לילדים? משבר האמון שלהן רק גובר: "נותנות את הלב והנשמה וככה גומלים לנו". ומדוע ההשקעה במכשיר האזנה יכולה להתברר בכלל ככישלון?

בווידאו: הפגנה מחוץ לבית הגננת שהעסיקה סייעת החשודה במאות התעללויות בגן של סיגל בהוד השרון/מערכת וואלה!

"המעבדה שלנו מלאה בהזמנות עבודה של אימהות שרוצות שנסליק את מכשיר ההקלטה אצל הילד, זה הטרנד כיום. בכל קבוצות בוואטסאפ של האימהות - יש דיבור על העניין הזה. בעבר, המון הורים הסליקו את המכשיר בתיק, אולם הגננות עלו על זה ושמו את התיקים בצד".

הציטוט הבא לקוח מתוך שיחה שקיימנו לאחרונה עם גורם בכיר בתחום מכירת מכשירי הריגול. ואכן, מבירור שערכנו עם יבואנים וספקים גדולים של מוצרים אלו, כולם גם יחד מעידים: ההורים התפכחו, רבים מהם לא סומכים על הנעשה בגן. הם לא מוכנים לקחת סיכון על חשבון הבריאות הפיזית והנפשית של הילד או הילדה שלהם ומסליקים את מכשיר ההקלטה במקומות אחרים.

"קיבלנו המלצות על הגננת, וגם בחנו לעומק את העבר התעסוקתי של הסייעות, אולם אני עדיין לא רגועה. אני רוצה גישה ישירה למה שקורה בגן, והדרך היחידה שלי לקבל את זה - זה עם מכשיר הקלטה", אומרת שירה, אימא מהוד השרון שתכניס בעוד כחודש את בנה בן השלוש לגן פרטי.

מכשיר הקלטה. יחצ,
מכשיר הקלטה זעיר/יחצ

" אין צל של ספק, רצף האירועים האחרונים בהם נחשף פעם אחר פעם, פרשות של התעללות בגני ילדים, הכניס מידה לא קטנה חרדה ותחושת חוסר אונים, בה מבקשים ההורים לטפל באמצעות הסלקת מכשיר הקלטה לילד", מציין עו"ד גולן וישניה - מבכירי המומחים בישראל בתחום מכירת אמצעי הריגול, ובעלים של רשת החנויות " וורלדשופ". לדבריו, במהלך החופש הגדול הנוכחי, נרשמה עליה 'פסיכית' של כ 50% בהיקף הביקוש למכשירי הקלטה מוסלקים. "מדובר על שוק מבוזר בו לוקחים חלק לא מעט גורמים, אולם על פי הערכות של גורמים בכירים בענף: במהלך החודשיים האחרונים נמכרו עשרות אלפי מכשירים, ובמהלך השנים האחרונות - מאות אלפים".

עוד מציין גולן כי באחת מהשיחות שקיים עם יצרן המכשיר, זה הבהיר לו כי ביחס לגודל האוכלוסייה בישראל - מדובר על אחת מהמדינות בהן נמכרים הכי הרבה מכשירים.

המציאות מוכרת היטב לפורום הגנים הפרטיים. "תופעת ההקלטות ומכשירי ההאזנה היא תופעה מתפשטת רווחת ואף מצערת ביותר, תופעה זו היא תוצר של לקונה בחקיקת חוק המצלמות המונעת ממנהלי המסגרות להראות להורים את הקלטות המצלמות במקרה של סימני שאלה וחשד סביר", מציינים חנן דגן ועו"ד קרן אוחנה איוס מפורום הגנים הפרטיים בישראל. לדבריהם, "אף אחד לא היה רוצה שיאזינו לו ויחדרו לו לפרטיות". בעלת מעון הוסיפה: "איך ההורים מצפים שאנחנו נמשיך לגדל את ילדיהם להסתכל לנו בעיניים?". גננת נוספת עימה שוחחנו יוצאת גם היא חוצץ: "זו חדירה איומה לפרטיות, ממש מרגיש כמו אונס. אני נותנת את הלב והנשמה וכך ההורים גומלים לי?"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
גולן וישניה. אסף טלמון,
עלייה דרמטית. גולן וישניה/אסף טלמון

העלייה בביקוש למכשירי הקלטה מוסלקים הובילה כמובן גם להגדלת היצע המוצרים. הקשה בגוגל מעלה מאות רבות של הצעות מכר לרכישת מכשיר הקלטה. "חלקם בהחלט מוצלחים וחלקם לא שווים שקל", מציין גורם בענף עימו שוחחנו, "זה לא מוצר יקר, אבל צריך לדעת אילו תכונות ורכיבים אלקטרוניים הכרחיים צריכים להיות בו, בשביל שהוא יעבוד כמו שצריך ויספק את הסחורה".

לדבריו, "המון הורים שופכים סכומים גבוהים מאוד, על מכשירים משוכללים, ללא כל צורך או לחילופין, קונים מוצרים נחותים שלא משיגים את מטרתם. אם כן, אילו תכונות ורכיבים הכרחיים צריכים להיות במכשיר הקלטה שמשמש לצורך הסלקה לשמיעת הנעשה בגן הילדים?

חנן דגן. חיה כהן,
אף אחד לא רוצה שיחדרו לו לפרטיות. חנן דגן/חיה כהן

מומחי חברת Worldshop מציינים שורה של היבטים קריטיים

  • זיכרון: מכשירים רבים מציעים רכיב זיכרון של יותר מ - 8 ג'יגה, אולם כלל אין בכך צורך - גם אם תכוונו את המכשיר על ההקלטה באיכות הגבוהה ביותר, לא ינוצל יותר מ 5 ג'יגה. 8 ג'יגה מאפשרים הקלטה רציפה של 12 שעות - פרק זמן שגדול מזה שהילד שוהה בגן.
  • איכות הקלטה: יש לבחון על פי שני פרמטרים עיקריים, רגישות המיקרופון ואיכות ההקלטה. המונח KBPS משמעו - קילובייט לשנייה בודדת. למעשה, ככל שאיכות ההקלטה גבוהה יותר - כך תזדקקו ליותר משאבי זיכרון. אולם אין צורך באיכות גבוהה במיוחד, רכיב עם 128kbps בהחלט ימלא את הצורך. עם זאת, יש חשיבות לרגישות המיקרופון, מיקרופון אינו רגיש יקלוט מעט קול ולמרחק קצר. כמו כן, חשוב לזכור שהמקליטים יוצרו לשימושים שונים. חשוב לוודא שהדגם מתאים דווקא להקלטה למרחקים ולא לפגישות. לחילופין ניתן לרכוש מכשיר שניתן להגדיר את אופן הפעולה שלו במחשב ע"י תוכנה ייעודית. במקרה כזה, יש לוודא שהדגם תומך בזה ולבקש מהמוכר לבצע את ההגדרה המתאימה ביותר לסביבה בה ימוקם המכשיר.
  • גודל: במהלך השנים האחרונות חל תהליך מואץ של מזעור הרכיבים וזליגה של פתרונות ריגול מהתחום הצבאי, לתחום האזרחי. כפועל יוצא, ניתן כיום לרכוש מכשירים בגדלים קטנים המאפשרים הסלקה בטוחה, ובמחיר סביר. רצוי שגודלם לא יעבור את הרוחב והאורך של בוהן.
  • טווח האזנה: היכולת מושפעת מסוג המיקרופון והרגישות שלו. לרכיב המיקרופון חשיבות רבה, מפעלים רבים עושים שימוש במיקרופונים פשוטים בכדי להוזיל את עלות והתוצאות מאכזבות. חשוב לבחור דגם עם מיקרופון איכותי המתאים גם למרחק ולמקום בו יש רעש מגוון של כלל הילדים.
  • אחריות: בכל זאת, מדובר במכשיר אלקטרוני שמיוצר בעבודת יד. חשוב לוודא שניתנת אחריות למוצר, לכל הפחות לשנה. כמובן שמומלץ מאוד לרכוש מחנות או ספק מוכר. יש אין סוף סיפורים על צרכנים שרכשו מוצר באתרי איקומרס גדולים בחו"ל, וגילוי כי בזבזו את כספם על מוצר נחות שהתקלקל תוך מספר ימים.
  • הפעלה פשוטה: אם אינכם עובדים כחוקרים ביום יום, חשוב לוודא שהמוצר שאתם בוחרים יהיה קל לתפעול, עם חיבור מהיר למחשב ולטעינה וכאלו שלא מצריכים התקנת תוכנה ייעודית ולא מצריכים ידע מקצועי על מנת לעשות שימוש מלא במכשיר.
  • עוד באותו נושא:
  • הקלטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully