וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרונומים מאשרים: איתרנו את אחת הגלקסיות העתיקות ביקום

עודכן לאחרונה: 19.8.2023 / 10:53

קבוצת אסטרונומים אישרה כי הגלקסיה שזכתה לכינוי "מייזי", היא אחת הגלקסיות העתיקות ביותר שנצפו אי פעם, אם כי לא העתיקה ביותר שהתגלתה עד היום. גילה מוערך ב-13.4 מיליארד שנים

גלקסיית "מייזי". NASA,
גלקסיית "מייזי"/NASA

קבוצת אסטרונומים עשתה שימוש בכלים מתקדמים על מנת לחשב את גילה המדויק של גלקסיית "מייזי", שנתגלתה בידי טלסקופ החלל ווב ביוני 2022. על אף שהיא איננה זקנה כפי שחשבו בתחילה, היא עדיין בין הגלקסיות העתיקות ביותר שהתגלו - והיא נוצרה רק כ-400 מיליון שנים אחרי המפץ הגדול, מה שהופך אותה לבת 13.4 מיליארד שנים.

הגלקסיה צעירה "רק" ב-70 מיליון שנה מהגלקסיה העתיקה ביותר JADES-GS-z13-O, שהיא מערכת הכוכבים העתיקה ביותר שהתגלתה עד היום. הצוות שגילה אותה בשנה שעברה שייך לאוניברסיטת טקסס שבאוסטין, וגילה אותה כאמור בקיץ שעבר.

השם "הגלקסיה של מייזי" היא מחווה לבתו של החוקר סטיבן פינקלשטיין, שגילה אותה ביום הולדתה של בתו. בהתחלה כאמור העריכו את גילה בכ-300 מיליון שנה לאחר המפץ הגדול, אולם לאחרונה הסתבר שהיא צעירה במאה מיליון שנים.

טלסקופ החלל ג'יימס ווב

טלסקופ החלל ג׳יימס ווב/NASA

גילה המדויק הוערך באמצעות מה שמכונה אישור ספקטרוסקופי, וזוהי הגלקסיה הראשונה שגילה משוערך באופן זה, והתבסס על הספקטרוגרף הקרוב לאינפרא אדום שבו מצויד ווב, המכונה בקיצור NIRSpec. הוא מאפשר למדוד מרחק מנקודת התצפית על פי תנועת האור לטווחי הגל הארוכים (אדומים) יותר המעידים על תנועה המתרחקת מהצופה, מה שאפשר מדידה מדויקת יותר.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בינתיים, צוות המחקר בטקסס כרגע חוקר עשר גלקסיות נוספות שנצפו על ידי טלסקופ החלל ג'יימס ווב, שעשויות להיות יותר מבוגרות ועתיקות מ-"מייזי", כך שאנחנו עשויים לגלות עדויות חדשות על היקום שלנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully