וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן BIRD מכריזה על השקעות משותפות לישראל ולארה"ב בטכנולוגיות סייבר לתשתיות אסטרטגיות

הקרן תשקיע כארבעה מיליון דולר בפרוייקטי סייבר, להגנה על תשתיות קריטיות של שדות תעופה, נמלי ים, ומערכות ייצור תעשייתי

אבטחה. ShutterStock
נדרשת הגנה מהודקת ביותר/ShutterStock

קרן BIRD, הקרן הדו לאומית של ממשלות ישראל וארה"ב למחקר ופיתוח טכנולוגי, מכריזה על השקעה בסך כארבעה מיליון דולר בפרוייקטי פיתוח טכנולוגיות סייבר לתשתיות קריטיות. הפרויקטים יפתחו הגנה ממתקפות סייבר מזיקות ופתרונות חדשניים לתשתיות קריטיות, כמענה לטכנולוגיה המואצת ולצרכים הלאומיים של ממשלות ישראל וארה"ב.

בעוד תעשיית הסייבר זוכה להשקעות אדירות, מרבית חברות הסייבר מתמקדות בפיתוח מערכות התומכות בסקטורים בתחומי הבנקאות, הביטוח והמסחר, סקטורים עתירי ממון שיכולים לעמוד בעלויות הגבוהות של מערכות אלו. אך צרכי הסייבר הלאומיים גדלים גם הם, מהר מכפי שהתעשייה מסוגלת לספק. ארגונים משמעותיים רבים, כגון מתקני תשתית בתחומי האנרגיה והחשמל, מפעלי ייצור מתקדמים, חברות קטנות ובינוניות, או נמלי ים ותעופה, נזקקים גם הם לתמיכה פיתוחית ומשאבים על מנת להטמיע פתרונות טכנולוגיים חדשניים שיאפשרו להם לעמוד בקצב ובמורכבות שבאתגרי הגנת הסייבר.

על מנת לענות על אתגרים אלו, מערך הפיתוח והטכנולוגיה במשרד האמריקאי לביטחון המולדת (DHS S&T), מערך הסייבר הלאומי של ישראל, וקרן BIRD, הקימו את תכנית BIRD Cyber, יוזמה משותפת לחיזוק הגנת הסייבר של תשתיות קריטיות בישראל וארה"ב, תשתיות המהוות מטרה קבועה לאיומי סייבר ולנסיונות תקיפה יומיומיים. התכנית מנוהלת על ידי קרן BIRD.

קרן בירד מעודדת שיתוף פעולה במחקר ופיתוח בין חברות ישראליות ואמריקאיות במגוון תחומים. בנוסף להענקת מענקי תמיכה פיננסיים לפרויקטים העונים על צרכי הממשלות, הקרן תומכת בחברות בליווי עסקי, ובזיהוי חברות וגופים בשווקים הישראלי והאמריקאי שעשויים להוות שותפים אסטרטגיים לפרויקטים הנתמכים. במסגרת פעילות התכנית החדשה, אישר לאחרונה דירקטוריון קרן BIRD השקעות בארבעה פרוייקטי סייבר המשותפים לחברות ישראליות ואמריקאיות. הפרויקטים הנבחרים עברו תהליך בחינה קפדני בראשות הוועדה המנהלית של התכנית ודירקטוריון הקרן. מעבר למענק שאושר, הפרויקטים יזכו גם להשקעות של המגזר הפרטי, כך שסך ההשקעות בפרוייקטים יגיע לשווי של כ-10 מיליון דולר.

הפרויקטים המשותפים שאושרו הם:

  • חברת Rescana (תל אביב) וחברת Trend Micro (טקסס), יפתחו יכולות איסוף מודיעין על איומי סייבר בתחום הימי, שיתריעו מקבלי החלטות בנמלים ימיים.
  • חברת Salvador Technologies (רחובות), וחברת Bastazo (ארקנסו), יפתחו פתרון לניהול ובקרה של סיכוני סייבר למערכות בקרה תעשייתיות, והתאוששות מהירה לאחר תקיפה.
  • חברת Cyber 2.0 הישראלית ושדה התעופה הבינלאומי סינסינטי צפון קנטקי (CVG) יפתחו פלטפורמה להגנה מהתקפות סייבר עבור שדות תעופה ותעבורה אווירית תוך ניטור רציף בזמן אמת של תעבורת נתונים ועמידה בתקנות.
  • פרויקט נוסף שאושר בין חברה ישראלית לשדה תעופה יעסוק גם הוא בהטמעת פיתרונות סייבר לשדות תעופה.
ירון לוטן. אייל טואג,
ירון לוטן/אייל טואג

"שנתה הראשונה של תכנית BIRD Cyber הניבה לנו פתרונות טכנולוגיה מתקדמים לאתגרי אבטחת סייבר מהותיים לישראל וארה"ב", אמרה מייגן מאהל, ראשת תחום שיתופי פעולה תעשייתיים במערך המדע והטכנולוגיה של המשרד האמריקאי לביטחון המולדת. "אנחנו שמחים להשקיע ביחד עם שותפינו הישראלים בפרויקטים חדשניים, שאנחנו מעריכים שיספקו יכולות חדישות לחיזוק עמידותן של התשתיות הקריטיות בזירת הסייבר".

"מערך הסייבר והמחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב הן שותפות אסטרטגיות להתמודדות עם איומי הסייבר והעלאת החוסן במרחב הסייבר", אמר אבירם עצבה, ראש אגף בכיר לשיתופי פעולה בין-לאומיים במערך הסייבר הלאומי. "מערך הסייבר גאה לשתף פעולה עם המחלקה לביטחון המולדת של ארה"ב בפיתוח פתרונות חדשניים לקידום הגנת הסייבר של עסקים קטנים ובינוניים ושל תשתיות קריטיות. הפרויקטים המשותפים שנבחרו השנה נועדו להתמודד עם אתגרי אבטחת הסייבר במערכות בקרה תעשיתיות, ובמגזר התחבורה הימי והאווירי. מנגנון המימון המשותף של בירד ממשיך לחזק את השותפות האסטרטגית בין ישראל לארה"ב".

ירון לוטן, מנכ"ל קרן BIRD, הוסיף כי "אנחנו גאים להכריז על המענקים הראשונים של תכנית חשובה זו. תכנית BIRD Cyber מקדמת את השותפות בין ישראל וארה"ב על ידי פיתוח אבטחת סייבר חדשנית, שבונה את עמידות ובטיחות התשתיות. הפרויקטים שנבחרו הינם תוצאה של תהליך בחירה קפדני, שעונה על צרכי אבטחת הסייבר של שתי המדינות. אנחנו גם מברכים על ההזדמנות לשתף פעולה עם ה-DHS ומערך הסייבר הלאומי, על מנת לתמוך בפיתוח טכנולוגיות חדשניות, אשר יתגברו את ביטחון שתי המדינות, ואנחנו מקווים לתמוך בסקטור חשוב זה עוד שנים רבות".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully