וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק רוצה לבטל את אפשרות החסימה בטוויטר

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 11:10

באחד הצעדים שנתפס כיותר שנוי במחלוקת, הגיב מאסק למשתמש אחר כי הרעיון של חסימת משתמשים נראה לו "לא הגיוני", וכי האפשרות תבוטל. האמירה הזו כמובן עוררה סערה - בדיוק כמו שמאסק אוהב

טוויטר. רויטרס
טוויטר/רויטרס

אמש (שישי) בתגובה למשתמש המכונה "בעלי טסלה עמק הסיליקון", צייץ מאסק כי חסימה עומדת להיחסם כאפשרות, למעט במסרים ישירים - ועורר סערה בשל ההשלכות האפשריות של יישום שינוי מרחיק לכת שכזה. חסימת משתמשים, על אף שהפוליטיקאים הישראלים כנבחרי ציבור עושים בה שימוש חופשי מדי - היא הכלי הבסיסי עבור האדם הפרטי למנוע הטרדות מצד טרולים, מטרידים מיניים, מפיצי מסרי ספאם, אויבים אישיים וכדומה, כמו גם לשמור על פרטיות באופן פרטני ועדיין להשתמש בפלטפורמה.

הרעיון של מאסק של להחליף את אפשרות החסימה בהשתקה בלבד, היא חד כיוונית, ועדיין לא מונעת מהצד הפוגע לקרוא את הציוצים שלכם או להגיב להם, מבלי שתדעו על כך (כי שמתם אותם בהשתק…). מי שבאופן מפתיע הביע תמיכה ברעיון של מאסק, הוא ג'ק דארסי, המייסד המקורי של טוויטר שהגיב ב: "100 אחוז. השתק בלבד". מאסק ענה לו ב: "ג'ק מבין".

אילון מאסק. רויטרס
הרעיון של מאסק של להחליף את אפשרות החסימה בהשתקה בלבד היא חד כיוונית/רויטרס

יחד עם זאת, משתמשים אחרים, לרבות פותח השרשור המקורי, פחות התלהבו מהרעיונות הרדיקליים של הבעלים החדשים של טוויטר וקלע לדעת רבים כשאמר: "לדעת זו אפשרות ששווה להשאיר. לצערנו, טרולים וספאמרים יוצאים החוצה. שונאים תמיד ינסו להשיג תשומת לב על ידי הטרדה (טרולינג) של חשבונות, וגרירת שמם בבוץ, והאפשרות לשלוט בחווייה היא חשובה".

משתמשת בשם ג'יין גם היא הפצירה במאסק: "בבקשה בבקשה אל תעשה את זה. נשים מוטרדות ומותקפות כאן, ולפעמים הדרך היחידה להימלט מההטרדה היא לחסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully