וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו שרק היא יודעת: בדקנו את שואב האבק האלחוטי של סמסונג

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 10:43

שואב אבק הפך בשנים האחרונות למוצר בסיסי שאפשר למצוא בכל בית, ולצד היצרניות הסיניות ששולטות בשוק נמצאת גם הענקית הקוריאנית סמסונג. האם היא מצליחה להציג אלטרנטיבה ראויה? בדקנו

שואב האבק JET 90 של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Jet 90 של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סמסונג ידועה בעיקר בזכות השליטה שלה בשוק הסמארטפונים העולמי, אך בתחום שאובי האבק, שהולך ומתפתח ונשלט באופן כמעט מוחלט על ידי יצרניות סיניות - לצד דייסון ("האפל של שואבי האבק"), היא נדרשה להסיר את הכפפות כדי להציג מוצר שיצליח לתת מענה מרשים לאלטרנטיבות. האם היא הצליחה? בדקנו את ה-Jet 90, שואב האבק המתקדם שהוא גם מתחרה ישיר של הדייסון V15 Detect, וחזרנו עם תשובות.

עיצוב ונוחות

השואב מצויד במנוע אינוורטר דיגיטלי המייצר עוצמת שאיבה של עד 200 AW, ובעיצוב ארגונומי ונוח לשימוש. במארז נמצאים מגוון אביזרים, בהם מברשת רצפה (Soft Action brush), מברשת ממונעת לשטיחים (Turbo Action brush), מברשת קטנה לריפודים, מברשת קטנה למקומות צרים ומברשת ממנועת לניקוי ספות.

בניגוד לשואבי האבק הסיניים שעברו תחת הידיים שלנו בשנים האחרונות, ניכר שמאחורי ה-Jet 90 של סמסונג נמצאת הנדסה מתקדמת ויכולת חשיבה שונה. הוא כולל עיצוב פרימיום מלוטש וכסוף, אסתטי ומינימליסטי, כולל ידית המבטיחה אחיזה נוחה במהלך פעולת ניקוי ממושכת. כמו כן, בניגוד לשואבים אחרים, השאיבה מתבצעת בלחיצה בודדת על כפתור ההפעלה (לא צריך להחזיק את הכפתור).

שואב האבק JET 90 של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מברשת לניקוי הרצפה. ה-Jet 90 של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ה-Jet 90 כולל גם מוט טלסקופי שנפתח ל-4 אורכים שונים (מגובה של 93 ס"מ ועד 1.14 מטר) - יתרון מצוין שהייתי מאוד שמח לראות בכל שואב אבק אחר. על גבי השואב עצמו נמצא צג קטן, המספק חיווי על עוצמת השאיבה: נמוכה, בינונית או גבוהה (MAX). עם זאת, את זמן השאיבה הנותר ניתן לראות רק כאשר מניחים את השואב בעמדת הטעינה, אז מופיעות 3 נורות המסמנות את מצב הסוללה.

ואם כבר הזכרנו את עמדת הטעינה, מדובר בכזו שלא דורשת קדיחה בקיר, אלא במעמד טעינה, אותו סמסונג מכנה Z Station. הוא מעוצב בשיפוע של 7 מעלות ומקל על חיבור וניתוק של השואב, וכולל גם מתאמי טעינה כפולים שיכולים לטעון שתי סוללות במקביל, ואף לחבר אליו אביזרי שאיבה.

שואב האבק JET 90 של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מברשת טורבו המיועדת לשטיחים/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

כבר הזכרנו קודם שואבים של יצרניות סיניות, וכאן נמצאת נקודה בולטת נוספת לזכותה של סמסונג על פניהן - שילוב של עוצמת יניקה טובה מאוד ואיכות בנייה גבוהה. נכון, לא מדובר כאן בעוצמת שאיבה כמו שתקבלו עם הדייסון V15 ׁׁ(עד 230 AW), אך התוצאה הסופית יותר ממצוינת.

ריקון מיכל האשפה (הגדול!) פשוט למדי, ובלחיצה על כפתור הפתיחה - ומשיכה - תוכלו לרוקן את הפסולת בקלות. במקרים בהם ישנו צבר של לכלוך מעט לח או שערות, תצטרכו לנקות את האזור באופן ידני. מנגד, פיצ'ר שבולט בחסרונו הוא תאורת לייזר או LED לאיתור של חלקיקי אבק.

שואב האבק JET 90 של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
עיצוב כסוף ומלוטש. ה-Jet 90 של סמסונג/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ובכל זאת, בימים אלו אני מגדל גם שני חתולים חמודים, ואם בעבר השימוש בשואב היה נשמר רק לאבק ולמקרי קיצון, ה-Jet 90 פועל שעות נוספות ואינו משאיר זכר לשערות על השטיח, על הספה ובפינות בבית. למעשה, גם עוצמת השאיבה הרגילה סיפקה ביצועים נהדרים, ולא היו מקרים רבים בהם הצטרכתי לעבור לעוצמה המקסימלית, שמקטינה את זמן השימוש. במצב חיסכון באנרגיה הסוללה מספיקה לכ-60 דקות עבודה, ובעוצמה מקסימלית לכ-10 דקות בלבד.

שואב האבק JET 90 של סמסונג. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צג דיגיטלי, ושלושה כפתורים בסך הכל/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

השורה התחתונה

ה-JET 90 של סמסונג הוא שואב אבק אלחוטי טוב, עם תג מחיר של 2,700 שקלים. הוא מצויד בשורה ארוכה של אביזרים שהופכים את חווית השאיבה לפשוטה יותר, זמן הסוללה שלו מספיק כדי לנקות בית ממוצע והוא נוח לשימוש וכולל עיצוב מלוטש. למי הוא מתאים? למי שמחפש שואב אבק לא יקר במיוחד, ומאס לו במותגים סיניים זולים שאיכזבו אותו.

  • עוד באותו נושא:
  • שואב אבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully