וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי אנדרואיד? האפליקציות האלה מרוקנות לכם את הסוללה

עודכן לאחרונה: 20.8.2023 / 11:17

מחקר של חברת האבטחה הוותיקה מקאפי שפורסם לפני כשבועיים, חושף שורה של אפליקציות שטוענות פרסומות ברקע בניגוד למדיניות של גוגל - ומרוקנות לכם את הסוללה. אם התקנתם אחת מהן, כדאי להסיר ומהר

אנדרואיד. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אנדרואיד/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מחקר שפרסמה חברת האבטחה מקאפי לפני כשבועיים, חושף כי כמה עשרות אפליקציות שהיו זמינות בחנות האפליקציות של גוגל, טענו מודעות, השתמשו בחיבורי רשת של הסמארטפון וצרכו זמן מעבד וסוללה - גם כשהטלפון אינו בשימוש והמסך כבוי, דבר המנוגד לחלוטין למדיניות של גוגל. כמובן, הן גם נוגסות לכם בחבילת הגלישה, אם אתם לא על חיבור WiFi.

הצוות של מקאפי זיהה רשימה של 43 אפליקציות, שבסך הכל הורדו 2.5 מיליון פעמים, ביניהן נגן וידאו, תוכנה להורדת מוזיקה, אפליקציות חדשות ויומן. מקאפי מדגישים כי משתמשים צריכים להיות ערים לאפליקציות שמבקשות הרשאות חריגות ללא סיבה נראית לעין, כמו למשל הרשאה לעקוף את מגבלות צריכה וניהול הזרם של המכשיר, או כתיבה על המסך מעל אפליקציות אחרות.

על אף שהאפליקציות כוונו בעיקר לשוק הקוריאני ולא סביר כי השפיעו על משתמשים ישראליים - כדאי לבדוק אם בטעות הורדתם אפליקציה מהרשימה של האפליקציות המדוברות (שבינתיים כמובן הוסרו מהחנות), כאשר את הרשימה המלאה אפשר למצוא כאן.

  • עוד באותו נושא:
  • אנדרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully