וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופיו של היקום: ווב צילם את ערפילית הטבעת בפירוט יוצא דופן

עודכן לאחרונה: 23.8.2023 / 12:31

טלסקופ החלל ווב הוא כנראה הצלם הטוב ביקום - כי הוא הוציא תמונות מרהיבות מאובייקט שמיימי מוכר: ערפילית הטבעת. איך זה נעשה?

התמונה שצולמה בעזרת NIRCam. NASA, ESA, CSA, STScI,
התמונה שצולמה בעזרת NIRCam/NASA, ESA, CSA, STScI

ערפילית הטבעת היא אולי אחת התמונות הכי אייקוניות ומוכרות של היקום, וצולמה גם בעבר. אבל "בוק" כמו שעשה לה טלסקופ החלל ווב, עוד לא היה. ענן הגז, הנקרא בשמו הרשמי M57 או NGC 6720, עשיר במימן ונמצא 2,500 שנות אור מאיתנו.

הצילום מעלה צולם בעזרת מצלמת הטווח הקרוב לאינפרא אדום של ווב, המכונה גם NIRCam ושהוזכרה כאן לא פעם, והיא אחד מכלי הדימות העיקריים של טלסקופ החלל העצמתי. המצלמה כזכור, יכולה לצלם תמונות בטווח הקרוב לאינפרא אדום בפירוט יוצא דופן, והפעם ה-"דוגמנית" היא ערפילית הטבעת.

התמונה שצולמה בעזרת MIRI. NASA, ESA, CSA, STScI,
התמונה שצולמה בעזרת MIRI/NASA, ESA, CSA, STScI

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

התמונה הנוספת, התחתונה, צולמה בעזרת MIRI, כלי הדימות העיקרי הנוסף של ווב, המצלם תמונות בטווח האמצע של אינפרא אדום. ומראה היטב את הקשתות המרכיבות את ערפילית הטבעת, ככל הנראה כתוצאה מתגובה של הכוכב שנמצא במרכז הערפילית, ורכיבים הנמצאים במסלולו. "כך , ערפיליות דומות לערפילית הטבעת חושפות בפנינו טפח של 'ארכאולוגיה אסטרונומית' וניתן ללמוד על הכוכב שיצר אותן", הסבירה סוכנות החלל האירופית בהודעה לעיתונות.

עוד הסבירה הסוכנות לגבי הצבעים היפהפיים של הערפילית: "הטבעת המרכזית הצבעונית מורכבת מגז שנפלט מהכוכב הגוסס שבמרכז הערפילית. הוא בדרכו להפוך להיות ננס לבן - גוף זעיר, דחוס ולוהט שהוא השלב האחרון בחייה של שמש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully