וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרים ללימודים: בואו נעזור לכם לבחור מחשב נייד

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 10:32

מה הדברים החשובים לחפש כשבוחרים מחשב ללימודים? אנחנו כאן כדי לעזור - ניב ליליאן עם מדריך שיעזור לכם לבחור נייד

מחשב נייד בחנות. ShutterStock
מחשב נייד בחנות/ShutterStock

מחברת? כמה מיושן. יש עוד מישהו כאן שהולך עם מחברות לבית ספר? אם אתם מצטיידים או מצטיידות במחשב נייד חדש לשנת הלימודים החדשה, הנה כמה דברים שאתם ואתן צריכים לשים לב אליהם כשמחפשים מחשב נייד חדש. נציין רק שכיום אפשר לקבל תמורה בכלל לא רעה עבור 3000-3500 שקלים וזה הטווח שגם הגדרנו ליבואנים (ראו בהמשך).

למה לשים לב?

צג - אם פעם מסכים היו באים ברזולוציה נמוכה יחסית, היום כבר ברמות הכניסה אפשר לקבל מחשבים עם צגים של Full HD, לפעמים אפילו יותר (2K או 4K) ומסוג IPS, שהוא דרגת איכות של לוח הצג. מסך טוב הוא אולי הדבר הכי חשוב לתלמידים, כי אתם הולכים לבהות בו כמה שעות טובות, כל יום. אז אל תתפשרו על צג שהוא פחות מ-Full HD, ועוד תכונה שלא מזיק לחפש אם יש לכם יום לימודים ארוך או שיעורי בית אל תוך שעות הערב - מסכים המפחיתים אור כחול, שזו תכונה שלא קיימת עדיין בכל המחשבים כיום, אבל כבר מוצעת בלא מעטים מהם.

ילד לומד מרחוק. ShutterStock
מסך טוב הוא אולי הדבר הכי חשוב לתלמידים/ShutterStock

משקל ועובי - כיון שאתם הולכים להסתובב עם המחשב הנייד על הגב לא מעט, משקל הוא גם נקודה חשובה לתלמידים: רוב מחשבי ה-14 או 15 אינץ' כיום שוקלים בסביבות הקילו וחצי, שזה משקל סביר. מחשבים ברמות מחיר גבוהות יותר, שגם עשויים מחומרים קלים כמו מגנזיום, עשויים לשקול גם קילו או פחות, כמובן, כמה שפחות, יותר טוב. גם לרדת לפעמים באינץ' או שניים בגודל המסך, יפחית לכם במשקל כמובן - אבל גם בגודל שטח הצפייה.

עניין נוסף הוא הדקיקות, ודווקא ב-2023 יש לי בשורות טובות: טכנולוגיית המעבדים הנוכחית מאפשרת ליצור מחשבים דקים מתמיד, כך שהם לא יתפסו לכם הרבה מקום בתיק.

חיי סוללה וטעינה - בהנחה שבית הספר שלכם לא התקין עדיין שקעי חשמל בכל שולחן, הרי שחיי סוללה הם עניין קריטי, אתם לא רוצים שהמחשב ימות לכם באמצע הסיכום. הנתון שצריך לחפש הוא וואטים/שעה וכמה שיותר מהם - יותר טוב. בגדול, רוב המחשבים שתקנו היום, עם קצת פשרות כמו בהירות 50% ומצב עבודה מאוזן יחזיקו לכם בין 5-6 שעות שימוש, כלומר, יכול להספיק לכם ליום לימודים ממוצע, אם תקפידו להכניס אותם למצב שינה בהפסקות.

ועוד נקודה חשובה - כל המחשבים הניידים שתקנו כיום גם יכולים להיטען דרך שקע ה-USB-C שבהם, כך שאפילו אם יש לכם מטען סמארטפון מהיר (45 וואט וצפונה, שתומך ב-PD, ראשי תיבות של Power Delivery), הוא יכול לטעון לכם את המחשב, או אפילו עם סוללה חיצונית שתומכת בכך אם אין לכם שקע ליד השולחן.

מחשבים ניידים בחנויות. ShutterStock
כל המחשבים הניידים שתקנו כיום גם יכולים להיטען דרך שקע ה-USB-C שבהם/ShutterStock

כניסות ושקעים - ברוב המחשבים ברמת המחיר הזו תמצאו ערכה די סטנדרטית של שקעים המכילה לרוב שקע USB מסורתי אחד או שניים (לפעמים שלושה), הנקרא גם USB-A, ושקע USB-C אחד לפחות. שקע אוזניות/מיקרופון לא תמיד יהיה, אבל השקע שהכי חשוב לחפש למי שיצטרך להעביר מצגות בכיתה - הוא שקע HDMI שיאפשר לכם להתחבר למקרן הכיתתי בקלות.

מעבד ראשי, מעבד גרפי וזיכרון - אלא אם יש לכם צרכים מיוחדים, למעשה כל מעבד מדור 12 או 13 של אינטל, שאלה הדורות שנמכרים כיום בשוק יספיק לכם למטלות רגילות של כתיבת עבודות או גלישה. ווינדוס 11 רץ סביר על 8 גיגהבייט זיכרון, אבל אם יש לכם אפשרות למחשב עם 16 גיגהבייט - עדיף. למי שלומדת תכנות או משתמש בתוכנות גרפיקה כבדות במסגרת הלימודים (עריכת וידאו מקצועית או מודלי תלת ממד, עיבוד גרפי וכולי), מומלץ גם לשים לב למעבד הגרפי ואולי לחפש מחשב עם מעבד גרפי נפרד של nVIDIA או AMD, כי מעבדי ה-Iris Xe של אינטל לא מספיקים למטלות כבדות שכאלה.

אחסון - דווקא אחסון הוא נקודה פחות קרדינלית לתלמידים, במיוחד בעידן שהכל נעשה בענן. ברם, אם יש לכם צורך מיוחד, כמו בסעיף הקודם, למשל עם קבצי עיבוד גדולים מכל סוג, כדאי לשים לב גם לסעיף האחסון. היופי הוא שכונני SSD מהירים הולכים ונעשים זולים בימינו, ואפשר כבר במחשב ברמת המחיר שאנחנו מתייחסים אליה לקבל 256 או אפילו חצי טרהבייט אחסון. אבל אם הלבטים שלכם הם בין להגדיל אחסון או להגדיל זיכרון או לקחת דגם עם מעבד גרפי יותר טוב, האחסון צריך להיות בעדיפות אחרונה, ברגיל.

תלמידים צעירים לומדים עם לפטופ בתוך כיתה. ShutterStock
אל תשכחו: כדאי לשים לב גם לסעיף האחסון/ShutterStock

והנה כמה דוגמאות

פנינו לכל הנציגויות של יצרניות המחשבים הגדולות, וביקשנו מהן מחשבים לדוגמא העומדים בכללים שהצבנו: עד 3000-3500 שקלים, מעבד דור 12 או 13 של אינטל (עם עדיפות לדור 13), ובגודל מסך של 14 או 15 אינץ' - אנחנו לא רוצים שתוציאו את העיניים (למרות שמי שמעדיפה 13 אינץ' מטעמי ניידות ומשקל, לגמרי מקובל!), והנה כמה דוגמאות שמציעות היצרניות הגדולות:

לנובו - לנובו מציעים את ה-IdeaPad Slim 3 (דור 8) שהוא מחשב לנובו סולידי לחלוטין, עם תמורה נאה ל-3022 שקלים: זהו מחשב 14 אינץ' דק עם מסך FHD עם הפחתת אור כחול, מעבד Core i5 1335U עם 10 ליבות (2 ביצועים, 8 חסכוניות), חצי טרהבייט אחסון, מצלמת FHD קדמית, קורא טביעות אצבע ושני רמקולים בצדי המקלדת התומכים בדולבי אטמוס. יש פה לבד שקע HDMI, גם שני שקעי USB מסורתיים מהירים (3.2), שקע USB-C התומך בטעינה, קורא כרטיסים, שקע אוזניות/מיקרופון. נקודת התורפה היחידה היא 8 גיגהבייט זיכרון בלבד, שהם מולחמים - היינו ממליצים לעלות ל-16 שמייקר את המחשב בכעשרה אחוזים (אבל תקבלו גם טרהבייט אחסון). ויש גם אחריות לשלוש שנים.

Dell - דל הגישו לנו מחשב מסדרת ה-Vostro הוותיקה שלהם, שמיועדת כעיקרון לעסקים קטנים ובינוניים, אבל כמובן תשרת היטב גם תלמידים רציניים: ה-Vostro 3530 מחשב 15.6 אינץ', ששוקל רק 1.6 ק"ג. יש כאן את אותו מעבד שיש בלנובו, ה-1335U וגם 8 גיגהבייט זיכרון אבל רק 256 גיגהבייט אחסון. יש פה צג FHD עם מהירות רענון של 120 הרץ וערימה של שקעים: שני שקעי USB-A (אחד מהם 3.2), שקע USB-C, שקע רשת, שקע HDMI, ושקע אוזניות מיקרופון וקורא כרטיסי SD. המחיר הוא 2949 שקלים, עם שלוש שנות אחריות יבואן ושירות טכנאי בבית הלקוח. גירסה של 16 גיגהבייט וחצי טרהבייט אחסון עולה 3,590 שקלים.

HP - HP או בשמה הקודם היולט פאקרד, מציעה לתלמידים את 15s-fq5024nj(לא שם קליט במיוחד, אבל אני חושד שזה מחשב בסדרת פאביליון המוכרת) - בכל מקרה זהו מחשב 15 אינץ' יפהפה בלבן, שעולה רק 2559 (מצאנו גם ב-2459) אבל - עם מעבד דור 12 במקום 13, מעבד ה-Core i5 1235U, כך שאם אין לכם דרישות עיבוד מיוחדות, זו בהחלט אופציה חסכונית. יש כאן גם 8 גיגהבייט זיכרון ו-512 גיגהבייט אחסון, ורזולוציה של FHD. גם כאן יש שני שקעי USB-A, שקע USB-C, שקע HDMI ושקע מיקרופון/אוזניות משולב.

אסוס - החברה הטאיוונית הציגה לכתבה מחשב מסדרת ה-Vivobook הנגישה שלה, במחיר של 3,449 שקלים (כל המחירים אגב, נכונים ליום פרסום הכתבה), שנושא את שם הדגם X1404VA, והוא מחשב 14 אינץ', עם מסך FHD ותקן הפחתת אור כחול, אותו מעבד כמו אצל המתחרות (ה-U1335 של אינטל מדור 13), 16 גיגהבייט זיכרון וחצי טרהבייט אחסון. הוא מגיע אגב בצבעי שמפניה, כסוף וכחול. יש לו תאורה אחורית למקלדת, שלושה שקעי USB-A (שניים מהם בתקן 3.2), שקע USB-C, שקע HDMI ושקע טיענה, אין פה שקע אוזניות, אבל עוד משהו שאנחנו בדרך כלל מאוד מחבבים במחשבים של אסוס הן המקלדות הנוחות, למי מכם שמרחיב מקצועות הומאניים ואולי מקליד יותר עבודות.

אייסר - ולקינוח, אייסר מציעים את ה-Aspire 5, שנותן תמורה מעולה לכסף עם חצי טרהבייט אחסון, 16 גיגהבייט זיכרון ואותו מעבד 1355U תמורת 3099 שקלים. יש כאן צג FHD על 15.6 אינץ', שקע HDMI, שני שקעי USB-A בתקן 3.2, שקע USB-C תומך טעינה, וסוללה גדולה יחסית של 50 וואט/שעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully