וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אייל גולן שר ביידיש זה מצחיק אבל בעיקר גם מאוד מפחיד?

ירדנה עבודי פוקס

עודכן לאחרונה: 27.8.2023 / 11:28

עליית הבינה המלאכותית והדיפ-פייק ברשתות חברתיות, הדגישו את הניווט המסוכן בין קווי המציאות המטושטשים. אם תהיתם, ההשלכות של הטכנולוגיה הן מרחיקות לכת, אבל יש גם סיבה קטנה לאופטימיות

עליית הבינה המלאכותית וה-Deepfake ברשתות חברתיות: ניווט בין קווי המציאות המטושטשים, מתוך "סוויפ-אפ"/מערכת וואלה!

בשבוע שעבר שבר את הרשת סרטון פיקטיבי שהוכן על ידי בינה מלאכותית, ובו נשמע איילן גולן "שר" ביידיש - וזה מדאיג במיוחד. כדאי לזכור שאנחנו חיים בעידן בו הגבולות בין מציאות לבדיה הולכים ומטשטשים, והבינה המלאכותית (AI) וטכנולוגיית דיפ-פייק הובילו עידן חדש של יצירת תוכן ומניפולציה ברשתות חברתיות. מסרטונים היפר-ריאליסטיים ועד ליצירת טקסט משכנע בצורה מוזרה, הגבול בין מה אמיתי למה שנוצר באופן מלאכותי הולך ומצטמצם, ומעלה שאלות קריטיות לגבי אמון, אותנטיות ועתיד האינטראקציות המקוונות.

הדיפ-פייק מופעלים על ידי אלגוריתמים של בינה מלאכותית, עם מניפולציות מורכבות המשלבות בצורה חלקה תמונות, אודיו או סרטונים קיימים על גבי תוכן אחר. התוצאה היא לעיתים קרובות אשליה משכנעת להפליא, המסוגלת לגרום לאנשים להיראות כאילו אומרים או עושים דברים שהם מעולם לא עשו בפועל.

טכנולוגיה זו משכה בתחילה תשומת לב על השימוש בה במניפולציה של פרצופים של מפורסמים בסרטים או בסרטונים ויראליים. עם זאת, היישום שלו התרחב לרשתות חברתיות, בהן ניתן להשתמש בדיפפייקס כדי ליצור מידע מוטעה פוליטי, פרסומות מזויפות, או אפילו להונות קהלים תמימים.

איילן גולן שר בידייש

אייל גולן, 16 באוגוסט 2023/‎נתנאל מויאל יחסי ציבור

ככל שטכנולוגיית הדיפ-פייק הופכת מתוחכמת יותר, רשתות חברתיות מוצאות את עצמן מתמודדות עם אתגר חסר תקדים: שימור האמון והאותנטיות בסביבה שבה ניתן לתמרן תוכן חזותי ואודיו בדיוק מדאיג.
משתמשים משתפים מאמרי חדשות, סרטונים וממים על בסיס יומי, לעיתים קרובות מבלי לאמת את המקור או האותנטיות של התוכן. פגיעות זו מהווה קרקע פורייה להפצת מידע מוטעה ותיאוריות קונספירציה.

ההשלכות של טכנולוגיית הדיפ-פייק ברשתות חברתיות הן מרחיקות לכת. חשבו על עולם שבו כל אחד יכול למעשה להיות מוכנס לכל הקשר, לומר או לעשות כל דבר, בריאליזם מפחיד. מסעות פרסום שגויים עלולים להשתמש בטכנולוגיה כדי לערער את האמון במוסדות, ביחידים ובתהליך הדמוקרטי עצמו. בנוף כזה, ההבחנה בין תוכן אותנטי לתוכן מפוברק תהיה כמעט בלתי אפשרית.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
דיפ פייק. ShutterStock, ShutterStock
ההשלכות של טכנולוגיית הדיפ-פייק ברשתות חברתיות הן מרחיקות לכת/ShutterStock, ShutterStock

עתיד האותנטיות: ניווט בחוסר הוודאות

עליית הדיפ-פייק מעלה שאלות אתיות משמעותיות, מה קורה כאשר לא ניתן עוד לסמוך על ראיות קוליות וחזותיות? כיצד אנו מבטיחים שאנשי ציבור, ידוענים ואזרחים רגילים מוגנים מפני שימוש לרעה פוטנציאלי בדמותם? יחד עם זאת, ניסיונות להסדיר או לצנזר תכנים מזויפים עמוקים מסתכנים בפגיעה בחופש הביטוי וביצירתיות האמנותית.

סיבה לאופטימיות - ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, כך גם השיטות שלנו לאיתור מניפולציות של בינה מלאכותית. מומחים עובדים על פיתוח אלגוריתמי AI שיכולים לזהות אי התאמות בהבעות פנים, תאורה ואודיו כדי לזהות תוכן שעבר מניפולציות.

ויוזמות אוריינות שיציידו את המשתמשים במיומנויות להעריך באופן ביקורתי את האותנטיות של המידע שהם פוגשים באינטרנט. בקיצור, עלינו לחדד את הכישורים שלנו לזהות מה אמיתי ומה לא, אז בפעם הבאה, לפני שאתם לוחצים על כפתור שיתוף, הקדישו דקה או שתיים לבדיקת עובדות וודאו שאתם לא מפיצים פייק-ניוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully