וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפך את הלילה ליום: מטאור ענק תועד בשמי ארה"ב

עודכן לאחרונה: 28.8.2023 / 14:34

אירוע שמיימי התרחש במדינת קולורדו, ותועד על ידי תושבים מודאגים. במשטרה הודיעו כי לא זוהתה פגיעה בקרקע, ונשארנו רק עם צילומים מרהיבים

כוכב נופל: תושבים רבים ממדינת קולורדו שבארצות הברית דיווחו אמש (ראשון) על מטאור שחלף והתפוצץ בעוצמה בשמיים - והפך את הלילה ליום. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, שיחות של אזרחים מודאגים שהתקבלו במוקדי המשטרה תיארו כיצד כדור האש טס במהירות בשמיים.

המחזה התרחש בשעה 03:00 בבוקר (שעון מקומי), ובמשטרה הודיעו כי לא דווח על נזקים או על נפגעים. לפי הפרסום באתר Denver7, עשרות תושבים הודיעו כי חזו מטאור. אחד מתושבי המקום הצליח לתפוס את האירוע השמיימי באמצעות מצלמת דלת שהותקנה בכניסה לביתו.

מטאורים, המוכרים לנו בשמם העממי כוכב נופל, הם חלקיקי אבק שמצליחים לשרוד את הכניסה לאטמוספירה של כדור הארץ. למרות המפגשים הקרובים למראית עין עם הקרקע, רק מעטים מהאובייקטים הללו מגיעים לפני השטח של כדור הארץ.

הבהירות המדהימה של המטאור והצבעים המהפנטים שהוא יוצר הם תוצאה של אידוי החומר בעת כניסתו לאטמוספירה של כדור הארץ במהירויות של כ-80 אלף ק"מ עד 112 אלף ק"מ לשעה. הגוון הירוק הייחודי שנצפה לעיתים קרובות נובע מבהירות של חמצן מזוהם.

  • עוד באותו נושא:
  • מטאור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully