וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסינו נייד עם תאורת מיני-LED אחורית ומקלדת אחודה

עודכן לאחרונה: 29.8.2023 / 16:02

ה-Latitude 9440 של Dell הוא אחד המחשבים הראשונים עם האופנה החדשה בעולם הלפטופים - תאורת מיני-LED חסכונית למקשים ומקלדת אחודה במקום מקשים נפרדים. ניסינו

ה-Latitude 9440 של Dell. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Latitude 9440 של Dell/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

אחת האופנות החדשות בעולם המחשבים הניידים הוא המעבר משימוש בתאורת LED "רגילה" לתאורה אחורית של המקלדות, לנורות מיני-LED הקטנות יותר. לכאורה, זהו שינוי קטן, אבל למעשה מדובר בשינוי גדול: הדבר מקטין את צריכת הזרם של תאורת המקלדת האחורית ב-75% מה שעשוי להיתרגם לעד שלוש שעות נוספות בלפטופ, וזה לא מעט. ה-Latitude 9440, אחד מדגמי הדגל החדשים של DELL עושה שימוש בטכנולוגיה הזו, לצד מקלדת אחודה, מה שאומר שכל המקשים הם מקשה אחת, כמעט ללא רווחים בין מקש למקש. שתי הטכנולוגיות, כל אחת בפני עצמה הייתה מסקרנת כדי שניקח את ה-Latitude 9440 לבדיקה.

נתחיל עם הטכנולוגיה היותר מסקרנת-המיני-LED. מבחינת תאורה לא הבחנו בהבדלים משמעותיים, אולי תאורה קצת יותר מדויקת, רכה ונעימה לעין לעומת תאורת ה-LED המסורתית במקשים. גם כאן יש שתי רמות הארה, בדומה למה שראינו בלפטופים אחרים.

יחד עם זאת, בכל מה שנוגע לחיי סוללה, הטכנולוגיה הזו באמת עושה הבדל. להערכתנו, הצריכה הנמוכה יותר של תאורת המקשים, הוסיפה בין שעה לשעה וחצי של שימוש למחזור טעינה לעומת תאורת LED רגילה, וזה משמעותי. אמנם לא ברמה של הצהרות היצרן, אבל עדיין תוספת נכבדה לזמן הסוללה, כך שלטכנולוגיה הזו יש בהחלט פוטנציאל לשנות את חיי הסוללה של המחשבים הניידים בעתיד הקרוב.

ה-Latitude 9440 של Dell. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
מקטין את צריכת הזרם של תאורת המקלדת האחורית ב-75%/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

מהמקלדת האחודה אותה Dell מכנים Zero-Lattice Keyboard והוצגה לראשנה במחשבי ה-XPS בתערוכת CES בתחילת השנה שעברה, פחות התלהבתי. לכאורה, בשל הקטנת הרווחים בין מקש למקש, למקשים במקלדת הזו יש יותר שטח פנים ממקשים רגילים, ולכאורה, נוחים יותר להקלדה (הם גם נהנים ממהלך של 0.3 מ"מ).

ייתכן שאלה שנים של עבודה עם מקלדות של מקשים שבהם כל מקש הוא אי נפרד, אבל המקלדת האחודה, על אף שבמראה שלה היא נראית נפלא ואלגנטית ותואמת לחלוטין לסביבתה - היא פחות נוחה להקלדה, ודורשת הסתגלות לכך שלמעשה, אין רווחים בין המקשים. הזיכרון הטקטילי (מישושי בעברית) של מי שרגיל להקלדה עיוורת על מקלדות "רגילות" לא תקף כאן - זה כמעט כמו ללמוד להקליד בצורה עיוורת מחדש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ה-Latitude 9440 של Dell. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
ה-Latitude 9440 של Dell/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

קצת על ה-Latitude 9440

מעבר לשתי הטכנולוגיות החדישות במקלדת, אם כבר נפל לנו ה-Latitude 9440 לידיים, הנה כמה מילים עליו: זהו מחשב 14 אינץ' אלגנטי מאוד מאלומיניום באפור חללי וצירים חסונים, אבל קצת כבד לעומת המחשבים הקלילים של השנים האחרונות במשקל כקילו וחצי - על אף ש-Dell טוענים שמדובר במחשב 14 האינץ' הקטן בעולם.

זהו מחשב עבודה ועסקים רציני ובנוי היטב. יש כאן מצלמה חזיתית עם תריס אלקטרוני (כולל נורית אינדיקציה במקש), הכוללת זיהוי ביומטרי, וכולל גם זיהוי ביומטרי של טביעת אצבע במקש ההפעלה שבפינה העליונה במקלדת. בצד השקעים, יש לנו בצד אחד שקע אוזניות ושקע USB-C, ובצד הנגדי יש עוד שני שקעי USB-C בצד שמאל - כל השקעים תומכי Thunderbolt 4 וגם DisplayPort 1.4, ותא לכרטיס SIM בשעה שהמחשב הזה גם מכיל מודם לתקשורת נתונים סלולרית מכל מקום, שזה נהדר.

ה-Latitude 9440 של Dell. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
כולל גם שקע אוזניות ושקע USB-C/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

בצד המולטימדיה גם אין למחשב הזה מה להתבייש: יש לו שני רמקולים חזיתיים בצד המקלדת, ועוד שני רמקולים בתחתית בחזית, מה שנותן צליל מצוין עבור מוזיקה וסרטים. הצג, שהוא אגב מסך מגע, הוא צג 4K בעל צבעים עמוקים וטובים, ורזולוציה של 2560 על 1600 פיקסלים, ושביצועיו ואיכות התצוגה שלו לא נופלים מאלה של מערכת השמע.

ה-Latitude 9440 הוא מחשב עבודה ופנאי מרשים למדי, ועם טכנולוגיות המקלדת המעניינות שלו, הוא בהחלט בחזית המחשבים הניידים המוצעים בארץ ב-2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully