וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפנט: טלסקופ החלל ווב תיעד את גלקסיית המערבולת

עודכן לאחרונה: 30.8.2023 / 7:54

טלסקופ החלל ג'יימס ווב ממשיך לחקור את עומד היקום - וחוזר עם תיעוד מרהיב של גלקסיה מיוחדת, הנמצאת במרחק של כ-27 מיליון שנות אור מכדור הארץ

טלסקופ החלל ג׳יימס ווב/NASA

אחת לכמה שבועות אנחנו מספרים לכם על צילומים מרהיבים שטלסקופ החלל ג'יימס ווב מתעד בעומק היקום, ועכשיו הוא עושה זאת שוב, עם עוד תמונה שלא מהעולם הזה, תרתי משמע. הפעם הוא תיעד את גלקסיית המערבולת (המוכרת גם כ-M51 ו-NGC 5194) - הנמצאת במרחק של כ-27 מיליון שנות אור מכדור הארץ. לדברי החוקרים, התמונה מתארת בבהירות את הקשר של הגלקסיה עם שכנתה הסמוכה, גלקסיית ננס בשם NGC 5195.

התמונה, שצולמה באמצעות שתי מצלמות אינפרא אדום של טלסקופ החלל ג'יימס ווב, מספקת הצצה מפורטת יותר לגלקסיה מאשר אי פעם. ניתן לראות בבירור את זרועות הספירלה של M51, כמו גם את ענני הגז וצבירי הכוכבים. ניתן גם לראות את השפעת אינטראקציית הכבידה של NGC 5195 על M51: "ההשפעה הכבידתית של בן הלוויה הקטן (הננס) לצד M51 אחראית במידה מסוימת לצורה המרשימה של הזרועות הספירליות הבולטות והבוהקות של הגלקסיה", מסרה סוכנות החלל האירופית.

גלקסיית המערבולת כפי שצולמה על ידי מצלמת ה-NIRCam של ג'יימס ווב. NASA, ESA, CSA, STScI,
גלקסיית המערבולת כפי שצולמה על ידי מצלמת ה-NIRCam של ג'יימס ווב/NASA, ESA, CSA, STScI

הצילום מעלה צולם בעזרת מצלמת הטווח הקרוב לאינפרא אדום של ווב, המכונה גם NIRCam ושהוזכרה כאן לא פעם, והיא אחד מכלי הדימות העיקריים של טלסקופ החלל העצמתי. המצלמה כזכור, יכולה לצלם תמונות בטווח הקרוב לאינפרא אדום בפירוט יוצא דופן. לפי סוכנות החלל האירופית, המאפיינים האדומים הכהים בתמונה מצביעים על האבק החם שמצטבר לאורך זרועות הספירה, בעוד שהכתמים הכתומים והצהובים הם גז מיונן שנוצר על ידי צבירי כוכבים שנוצרו לאחרונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
גלקסיית המערבולת כפי שצולמה על ידי מצלמת ה-MIRI של ג'יימס ווב. NASA, ESA, CSA, STScI\,
גלקסיית המערבולת כפי שצולמה על ידי מצלמת ה-MIRI של ג'יימס ווב/NASA, ESA, CSA, STScI\

התמונה הנוספת, התחתונה, צולמה בעזרת MIRI, כלי הדימות העיקרי הנוסף של ווב, המצלם תמונות בטווח האמצע של אינפרא אדום, ומראה היטב, לדברי החוקרים, אזורים ריקים שמאפשרים לראות לנו כמעט לראות דרך הגז והאבק של הגלקסייה אל הכוכבים הרחוקים, לראשונה. בנוסף, ניתן להבחין במבנה צפוף יותר של זרועות הגלקסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully