וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסי Z Fold 5: אין חדש תחת הקפל

עודכן לאחרונה: 2.9.2023 / 0:27

סמארטפון הגלקסי Z Fold 5 החדש של סמסונג מציע מעט שינויים ביחס לקודמו, בעיקר בציר חדש, מסך ללא סימן קיפול, משקל מעט יותר נמוך וכמובן, מעבד עדכני יותר. האם הוא גם קורץ להמונים? בדקנו

גלקסי Z Fold 5. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
גלקסי Z Fold 5/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

לפני כמה שנים החליטה סמסונג לחסל את סדרת הנוט שלה, ואת מקומה ירשו שני מכשירים עם מסכים גמישים: ה-Fold בעל תצורת הספר שנפתח לצג גדול ורבוע של 7.3 אינץ', וה-Flip שחזר לתצורת הצדפה הזכורה מפעם, רק עם צג מגע המתקפל אל בין דפנות הצדפה, שניהם הפכו חלק מסדרה חדשה בשם Z, ומאז מוכרזים בה דורות חדשים כל שנה - והשנה גם. קיבלנו את הדור החמישי של מכשיר ה-Fold לסקירה. אז מה חשבנו עליו?

עיצוב ומבנה

הכותרת "אין חדש תחת הקפל" נכונה ל-Z Fold 5 לא מעט בשל צורתו: הוא למעשה זהה כמעט לחלוטין לדור הקודם, למעט כמה שינויים מבניים קלים, אך בעלי משמעות למשתמש: ציר הפתיחה תוכנן מחדש, כך שה-Fold 5 למעשה נפתח ל-180 מעלות מלאות ושוכב שטוח על שולחן (למעט במת העדשות שתיכף נדון בה), ועוד השלכה חשובה: הקפל במרכז הצג העיקרי שהיה נחלת הדורות הקודמים, נראה לעין ומציק במקצת בשימוש שוטף נעלם, וזו התפתחות חשובה באבולוציה של צגים גמישים. מאוד שמחנו לראות שהוא איננו יותר.

מלבד זאת אין שינויים גדולים: מאחור נמצא את בימת העדשות המוגבהת, עם שלוש עדשות שטיפה מטה את הפולד כשהוא יושב על שולחן, וזה דווקא חיובי כי היא מונעת ממנו להחליק. יש כאן גם מצלמה קדמית בתוך המסך הראשי, ועוד אחת למסך החיצוני ,סך הכל חמש מצלמות.

שבכות הרמקולים נמצאות בצלעות בשני צדדים נגדיים, וכמובן נמצא בצלעות את כפתור הווליום וההפעלה ותא אחסון ה-SIM (ה-Z Fold 5 תומך גם ב-eSIM). אנחנו קיבלנו מכשיר בלבן פנינה יפהפה, אבל יש עוד כמה גוונים לבחירה, והמסגרת היא מתכתית וחסונה. עוד קיבלנו קייס מגן בגוון בז'י משהו, שמקיף את צלעות החלק העליון עם המסך הקדמי, ואת הגוף האחורי, והוא גם משמש בית לעט חרט חכם ונשלף בגוון ורוד. סידור אלגנטי ונאה.

ה-Z Fold 5 נוח לאחיזה ביד, אבל כמובן, כמכשיר כפול מסכים, דקיק הוא לא, אם כי עכשיו כבר אין לו "בטן" בסגירה הודות לציר החדש וזה מגלח כמה מילימטרים מהעובי הכולל כשהוא סגור. במצב פתוח הוא כשבעה מילימטרים עובי, לא יותר מהסמארטפון הממוצע. ולבסוף, הוא טיפה יותר קל מקודמו, ה-Z Fold 4 ממש בעשרה גרם.

גלקסי Z Fold 5. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
זהה כמעט לחלוטין לדור הקודם. ה-Z Fold 5/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

תצוגה וצליל

סוס מנצח לא מחליפים, וגם כאן, סמסונג לא החליפו את המסך מהדור הקודם, ה-2AMOLED X, עם 1812 x 2176 פיקסלים ומסך ראשי של 7.6 אינץ' שתומך ב-120 הרץ וב-HDR10 (החיצוני הוא 6.2). זהו מסך מדהים, ומענג לצפייה, בעל עומק שדה, צבעים טובים וחדות נאה. יש פה גם צלילים טובים הודות לרמקולים הסטראופוניים. ואם אתם מוכנים להשתמש רק בחצי מהצג הראשי, תצורה הספר והאפשרות לקפל אותו גם תתן לכם לצפות בסרטים פשוט על ידי קיפול והנחה על שולחן, בלי צורך במעמד.

בכל מה שנוגע לסעיף המולטימדיה, ה-Z Fold 5, הוא סמארטפון כייפי מאוד, לצפייה בסרטים גם הודות להתאמות המיוחדות שסמסונג עשו לשימוש בשני הצגים, וכמובן, אם משתמשים במכשיר במצב פתוח ועל מסך גדול יותר ממה שכל סמארטפון לא מתקפל יכול להציע.

סמסונג הזמינו אותי לאירוע ההכרזה על סדרת ה-Galaxy Z בסיאול/ירדנה עבודי פוקס, וואלה

מצלמה

מערך הצילום הראשי של ה-Fold 5 זהה לדור הקודם, וזה לא בהכרח דבר רע (לתזכורת: מצלמה ראשית 50 מגהפיקסל, עדשה רחבה עם 12 מגהפיקסל ועדשת טלה-פוטו של 10 מגהפיקסל וזום אופטי פי שלושה).

המצלמה הראשית היא מצלמת סמסונג סטנדרטית בכל מה שנוגע ליכולות ועיבוד, כולל יכולת זום עד פי 30. התוצאות, גם, די הולמות את מה שהתרגלנו לקבל ממצלמות של סמסונג, גם בסדרות האחרות: היא מוציאה תוצאות טובות באור יום וצילומי המאקרו שלה נפלאים, עם עומק שדה ו-בוקה חזק. צילומי הלילה בהירים מאוד - אבל קצת מעובדים יתר על המידה לטעמנו וזה מורגש. אפקט הירח השנוי במחלוקת, ושעליו סמסונג ספגה ביקורת - לא הופיע בתמונות שצילמנו. מנגד, צילומי הזום עדיין רועשים.

העובדה שה-Z Fold 5 הוא מכשיר מתקפל עם ציר, ויש אפשרות להשתמש במסך החיצוני בן ה-6.2 אינץ' לטובת תצוגה מקדימה, פותח אפשרויות יצירתיות חדשות בפני צלמים חובבים עד רציניים, עם יכולת להחזיק את הסמארטפון ולצלם תמונות וסרטונים בזוויות לא שגרתיות, ועדיין לעצב את הפריים בזכות התצוגה המקדימה. שוב, יתרון שקיים רק במכשירים מתקפלים בעלי צג גמיש, וזה יתרון.

גלקסי Z Fold 5. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
המצלמה הראשית היא מצלמת סמסונג סטנדרטית בכל מה שנוגע ליכולות ועיבוד/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ביצועים ויישומים

סמסונג מתייחסת לסדרת ה-Z כסדרת פרימיום, והחומרה בהתאם, ולא נופלת מזו של ספינת הדגל, סדרה S. מתחת למכסה הגמיש של המנוע, נמצא כאן ערכת שבבים ומעבד סנאפדרגון 8 דור 2 , לצד 12 גיגהבייט זיכרון ועד טרהבייט שלם של אחסון מהיר. כל זה מתבטא בביצועים חזקים מאוד:
ה-Z Fold 5 היה חזק מדי למבחן Wild Life של 3Dmark, ולכן העברנו אותו טירונות עם הגירסה הקשוחה והתובענית של המבחן, גירסת האקסטרים המיועדת למכשירים חזקים במיוחד. שם הוא הוציא 3138 נקודות כשהוא מנצח 79 אחוז מהמכשירים - מה שאומר שזהו אחד המכשירים הכי חזקים שם בחוץ.

ה- Z Fold 5גם הפגין ביצועים יפים במבחן החדש Solar Bay, הממוקד בביצועי גרפיקה מתקדמים עם ציון של 5038 וקצב פריימים ממוצע של 19 פריימים לשנייה לכל המבחן כולו (הוא בנוי בקושי עולה) - לסיכום, זהו מכשיר למשימות כבדות מכל סוג שרק תוכלו להעלות על דעתכן. בצד היישומים, גם, מקבלים כאן את חבילת ה-One UI המתקדמת של סמסונג, העשירה ביישומים וכוללת גם התאמות של אפליקציות למסך כפול וגמיש - כמו למשל האפשרות לקבל היוטיוב כשהמכשיר מקופל בזווית ישרה חצי מסך לצפיה בסרטון וחצי מסך הופך למערכת פקדים, וזה גם שימושי במשחקים המותאמים למכשיר המתקפל.

עוד יש כאן יישומים חדשים ומעניינים ל-S-Pen שהיא תוספת כייפית ויצירתית, כמו למשל אפליקציה של ציור וצביעה שאנחנו מצאנו מהנה ומרגיעה. כמובן, יש כאן את כל התוספות המוכרות של סמסונג כמו DeX אלחוטי ועוד, בכל מה שנוגע לביצועים ואפליקציות, ה-Z Fold 5 הוא כלי עבודה רציני.

גלקסי Z Fold 5. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
סמסונג מתייחסת לסדרת ה-Z כסדרת פרימיום, והחומרה בהתאם, ולא נופלת מזו של ספינת הדגל/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

חיי סוללה

גם הסוללה לא התחלפה, והיא אותה סוללת ליתיום פולימר 4,400 מיליאמפר/שעה מהדור הקודם עם תמיכה בטעינה מחווטת של 25 וואט וטעינה אלחוטית של 15 וואט. חיי הסוללה טובים, וה-Z Fold 5 יחזיק לכם כיום וחצי שימוש גם עם קצב רענון גבוה ובהירות ממוצעת (50 אחוזים). הוא מסוגל גם לטעון התקנים אחרים עם טעינה אלחוטית הפוכה של 4.5 וואט. נחמד. אבל עוד הערה לשלילה: נכון, האופנה היא לא לשים יותר מטענים באריזה, אבל בחיאת סמסונג, את מי שמשלם שבע או שמונה אלפיות לטלפון, אפשר לפנק בכל זאת באיזה מטען קטן.

Galaxy Z Fold 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
חיי הסוללה טובים, וה-Z Fold 5 יחזיק לכם כיום וחצי שימוש גם עם קצב רענון גבוה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שורה תחתונה

ה-Z fold 5 הוא לא ממש שדרוג לדור הקודם, אלא יותר מתיחת פנים (שדרוג חומרה, תקנים וקצת שיפורים לציר). ויחד עם זאת, הסמסונג Z Fold 5 הוא מכשיר מהוקצע וכיף לשימוש. האם מסכים גמישים בשלים לשוק הרחב? כן, למי שמסוגל לשלם את המחיר היקר מאוד של ה-Z Fold 5, ורוצה לנצל את הזוויות הלא שגרתיות של הטלפון הזה.

סמארטפונים עם צגים גמישים הם נושא לוויכוח, אבל זה כמו ליקריץ' - או שאתה אוהב את זה, או שאתה שונא את זה. כותב שורות אלה סבור שזוהי תצורה לגיטימית כמו כל תצורת מכשיר אחרת, שיכולה להציע אפשרויות ויצירתיות למי שמתחבר לרעיון. כך או אחרת, אי אפשר יותר להתעלם ממכשירים גמישים ולהגיד שהם נישה, כשעוד חברות כמו גוגל, אופו ואחרות קופצות גם הן על העגלה המתקפלת. אם למשל יש לכם Fold 1 או 2, אתם מאוהבים בו אבל החלטתם לשדרג, ה-Z Fold 5 הוא מכשיר בשבילכם. כל השאר יכולים להסתפק במלבנים קשיחים רגילים - וזולים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully