וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מטא בוחנת מנוי חודשי שיחסוך מכם את הפרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם

עודכן לאחרונה: 3.9.2023 / 12:55

בצעד שנראה כחסר תקדים, מטא (פייסבוק) עשויה לאפשר לכם להצטרף למנוי שיסירו את הפרסומות בפלטפורמות. הסיבה: מאבק של האיחוד האירופי נגד איסוף נתונים

אינסטגרם ופייסבוק. רויטרס
אינסטגרם ופייסבוק/רויטרס

עייפים מכמות הפרסומות באינסטגרם ובפייסבוק? מטא (פייסבוק) עשויה להציע בקרוב מנוי בתשלום חודשי עבור משתמשים באיחוד האירופי, שיחסוך מהם את הפרסומות - כך לפי דיווח של הניו יורק טיימס. מדובר במהלך שנועד לתת מענה לרגולציות של האיחוד האירופי שפגעו בחלק מהשיטות הרווחיות ביותר של מטא לאיסוף נתונים. החברה אמרה באפריל כי הפרסום באיחוד האירופי מהווה 10% מההכנסות הכוללות של החברה.

למעשה, המהלך יהיה הפעם הראשונה שמטא תסטה מהמודל הסטנדרטי שלה - פלטפורמה אחת חינמית הנתמכת על ידי פרסום (ואיסוף נתונים נלווה). בניו יורק טיימס אומרים כי החברה תמשיך להציע גרסאות חינמיות של אינסטגרם ושל פייסבוק, במקביל. בינתיים, לא ידוע מתי בדיוק החברה תשיק את השכבה החדשה או כמה תעלה.

רוצים לקבל עדכוני טכנולוגיה לפני כולם? הצטרפו לעמוד האינסטגרם

מקורות פנימיים במטא שצוטטו בעיתון מאמינים שהשכבה החדשה בתשלום עשויה לעזור "להפיג את החששות של כמה רגולטורים אירופאים", גם אם מעט אנשים ישתמשו בה. כך, למעשה, התוספת החדשה "יכולה לשרת את האינטרסים של מטא באזור", הם הוסיפו.

מארק צוקרברג. רויטרס
השכבה החדשה תעזור "להפיג את החששות של כמה רגולטורים אירופאים". מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא./רויטרס

בחודש מאי האחרון, הטיל האיחוד האירופי על מטא קנס בגובה של 1.3 מיליארד דולר, בעקבות הפרה של פרטיות המשתמשים באירופה. הקנס נוגע לעובדה שרשויות הביטחון האמריקניות מחטטות במידע אישי על תושבי האיחוד האירופי, באופן שלא מאפשר להבטיח את רמת הגנה של תקנות הגנת המידע באירופה. מדובר בקנס הגדול ביותר שהטילו באיחוד על הפרות חוקי ההגנה על פרטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully