וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק טלוויזיות: היצרנית הסינית שמסתערת על עולם הטכנולוגיה

עודכן לאחרונה: 4.9.2023 / 9:23

אם חשבתם ש-TCL הם רק טלוויזיות, תחשבו שוב. הענקית הסינית טומנת ידה בשורה ארוכה של מוצרים ממשקפי מציאות רבודה עם יכולת תרגום סימולטנית ועד פיתוחים מקוריים במייבשי כביסה. קיבלנו הצצה נרחבת לפעילותה בתערוכת IFA בברלין

TCL. ShutterStock
TCL/ShutterStock

אם תשאלו את הישראלי הממוצע מה אומר לו השם TCL, התשובה תהיה - טלוויזיות. החברה הסינית ידועה בארץ בעיקר בזכות הטלוויזיות שלה, אבל כאן בתערוכת ברלין IFA 2023, גילינו שיש להם תוכניות הרבה יותר גדולות. מסתבר ש-TCL היא חברה ענקית, שמייצרת סוגים רבים של מוצרי אלקטרוניקה - ממשקפי מציאות רבודה ועד מקררים ומזגנים ומכונות כביסה, וכמו לא מעט חברות סיניות, הם לא פעם חושבים מחוץ לקופסה.

מודל החיקוי של TCL, למרות שהם לא אוהבים להתייחס למתחרים, הוא בבירור החברות הקוריאניות, LG וסמסונג, כאשר האחרונה הפכה דה פקטו, משותפה במפעל הפאנלים הגדול של TCL, למתחרה.

נפתח מהחלק המוכר: הטלוויזיות. בסדרות החדשות שהשיקה TCL בולטים דגמים בגדלים גדולים כמו 98 ו-115 אינץ', עם רמות בהירות גבוהות מאוד של 2000 ו-5000 ניט לפאנלים של QD-LED. עוד אפשר למצוא בטלוויזיות של TCL מעבד בינה מלאכותית מתקדם, שמשפר את איכות התמונה עבור תכנים ישנים ובכלל - בחדות, בצבע, ובשיפור אובייקטים על ידי ניתוח ולמידה של התמונה, לצד בהירות ופרמטרים אחרים, בצורה שלרוב הייתה נחלתן הכמעט בלעדית של היצרניות הקוריאניות או יפניות כמו סוני. ל-TCL יש גם תמיכה בתקנים כמו דולבי ויז'ן, כך שתכנים שצולמו ותומכים בפורמט הזה, יוצגו על הטלוויזיה של TCL בצורה שהיוצרים התכוונו אליה.

@nivlilien קיבלנו הצצה למשקפי המציאות הרבודה של TCL כולל הדגמה של תרגום סימולטני מסינית לאנגלית - די מרשים #tcl #arglasses #translation #tech #technology #ifa #ifa2023 ♬ original sound - nivli

ואם כבר הזכרנו את דולבי, בביתן של TCL איש של דולבי הדגים את התכונה החדשה שהחברה הכריזה עליה לא מזמן - FlexConnect. התכונה הזו, שקיימת אגב גם אצל מתחרות כמו סוני, מאפשרת להשתמש ברמקולים אלחוטיים אחרים בחדר (שתומכים בתקן) בנוסף לטלוויזיה שמשמשת כרכזת קול, ולהפוך אותם לחלק ממערכת סראונד המבוססת על דולבי אטמוס, בלי קשר למיקום שלהם בחדר. בהדגמה שקיבלנו (ראו גם את הסרטון מטה), שני רמקולים נוספים פוזרו במקומות אקראיים בחדר - וקיבלנו מהם צליל היקפי מלא, שהיה די מרשים. עוד נציין אגב שהטלוויזיות של TCL מצוידות בסאבוופרים של אונקיו, כך שהן מייצרות גם צליל מרשים בעצמן, גם ללא רמקולים נוספים.

אבל אמרנו ש-TCL הם לא רק טלוויזיות? החברה, שגם נחשבת לאחת מיצרניות הפאנלים (הרכיב העיקרי של המסך - משטח התצוגה) הגדולות בעולם, גם משקיעה בפיתוח של טכנולוגיות תומכות ושל מוצרי טכנולוגיה אישית אחרים, כמו משקפיים המציגים צג עצום מול העיניים, שזהו פריט נפלא לשדך לקונסולות משחקים ניידות (כמו למשל ה-Legion Go שכתבנו עליה כאן רק אתמול), והדבר הכי מרשים שראינו, ובינתיים הוא מוצג כאבטיפוס בלבד - משקפי מציאות רבודה, עם מעבד משלהם, שמאפשר דברים די מגניבים כמו למשל האפשרות לתרגום סימולטני שראינו - אדם מדבר אליכם בשפה זרה, והתרגום מופיע מול עיניכם. מאוד נוח למטיילים במקומות אקזוטיים שבהם לא מדברים אנגלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
TCL. GettyImages
החברה גם נחשבת לאחת מיצרניות הפאנלים הגדולות בעולם/GettyImages

נלחמים בשפעת המזגנים

אבל TCL כמו שאמרנו עושים לא רק טכנולוגיה אישית מפתיעה, הם גם פעילים בתחומים שכרגע פחות מוכרים בישראל, אבל לדברי אנשי היבואנית המקומית SG, הנוכחות גם של אלה בישראל עומדת להתרחב וגם כאן, יש כמה וכמה יציאות מקוריות:

כך למשל, החברה עושה מזגן, המשלב אוורור וקירור בפעולה אחת. רוב המזגנים, מספקים או אוורור או קירור בשתי פעולות נפרדות, אבל הדגם המדובר של TCL שאמור להיות גם יותר אקולוגי, מזרים מדי פעם אוויר טרי גם לתוך חדר סגור, כאשר האוויר מטופל ומקורר ולא עובר כמות שהוא כמו שאנחנו בדרך כלל מאוורור. עוד מכה שכולנו מכירים מזגנים - הוא זרם האוויר החזק, הקר והאכזר שהם מוציאים, מה שגורם לתופעות כמו "שפעת מזגנים" או סתם שרירים תפוסים בגלל ישיבה מתחת לזרם האוויר הקר החזק. TCL מצאו גם לזה פתרון בדמות מערכת של סנפירים המותקנת בתוך המזגן (וניתנת גם לשליפה ולשטיפה בקלות), ומרככת את זרם האוויר שיוצא מפתח האוורור, כך שהוא הופך לבריזה נעימה ולא רוח קרה ומקפיאה. זהו אולי עניין קטן, אבל מעיד על מידת החשיבה המקורית שהסינים משקיעים במוצרים.

ואם כבר מדברים על חשיבה מחוץ לקופסא - מתי פעם אחרונה שמתם נעלי ספורט במייבש? כעיקרון, נעלי ספורט ונעליים בכלל לא אמורות להיכנס למייבש, מחשש שהחום ישמיד אותן. TCL אבל מצאו לזה פיתרון, ומאפשרים באחד מדגמי המייבשים שלהם שיגיעו לישראל גם לייבש בתוכו נעליים בבטחה. לא רק שזה אפשרי, הם אפילו מספקים מדף שאפשר להתקין בתוך המייבש ולהניח עליו את הנעליים - כך שלא יתהפכו, ייחבטו בתוף ויספגו נזקים. הסינים, כך מסתבר, חושבים על הכל.

סמנכ"ל השיווק הגלובלי של TCL שעימו שוחחנו, ויל צ'ן, לא שש לדבר על האסטרטגיה השיווקית של TCL ואיך הם הולכים להשתלט על העולם ולתפוס את מקומן של הקוריאניות כמובילות השוק, אבל כן הדגיש שיש להם חזון לספק מוצרים נוחים לשימוש, נעימים ושמשרתים טוב את הצרכנים שלהם. ממה שראינו, בינתיים, נראה שהם בכיוון הנכון - למעלה.

  • עוד באותו נושא:
  • TCL

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully