וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספוטיפיי מפסידה כסף בגלל "רעש לבן", וזה הפתרון שלה

עודכן לאחרונה: 5.9.2023 / 9:36

ענקית המוזיקה בסטרימינג תפסיק לשלם ליוצרי פודקאסטים של "רעש לבן", בגלל הפסד כספי גדול במיוחד. לפי דיווח שפורסם לאחרונה, יוצרים של רצועות קול מהסוג הזה הרוויחו כ-18,000 דולר בחודש

ספוטיפיי. ShutterStock
ספוטיפיי/ShutterStock

ספוטיפיי, ענקית המוזיקה בסטרימינג הגדולה בעולם, נמצאת בבעיה. החברה מפסידה כ-38 מיליון דולר בשנה בגלל פודקאסטים של "רעש לבן", כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג. מה הסיבה? מדובר ברצועות ארוכות המשמיעות סאונד רציף, בלי כמעט הפסקות פרסומות במערכת הפרסום של ספוטיפיי.

למעשה, לדברי החברה, חלק גדול מהאזינים לפודקאסטים של "רעש לבן" - כינוי לקול אחיד ומונוטוני שמסייע בהירדמות ובריכוז - לא מחזיקים במנוי בתשלום (מקור הכנסה משמעותי עבור ענקית הסטרימינג). כמו כן, לפי הערכות, פרסומות ברצועות המנגנות רעש לבן יעילות רק ב-20% מאשר ברצועות אחרת אחרות, שכן המאזינים אינם אינם קשובים באופן רציף לסאונד.

בבלומברג דיווחו בעבר כי כמה יוצרים של פודקאסטים מהסוג הזה הרוויחו כ-18,000 דולר בחודש, בעיקר בזכות ספוטיפיי ששילמה להם עבור פרסומות.

כעת, כדי להתמודד עם הבעיה, ספוטיפיי נוקטת במספר צעדים. אתמול (שני) החברה הודיעה כי החל מ-1 באוקטובר היא תפסיק לשלם ליוצרים של פודקאסטים של רעש לבן, אלו לא יוכלו יותר להרוויח דרך פרסום מותאם אישית (Ambassador ads) במהלך השידור.

בנוסף, יוצרים שירצו להפיק רווחים על ידי פרסומות מותאמות אישית ידרשו להגיע ל-1,000 מאזינים בתוך 60 יום, בניגוד ל-100 כפי שקורה כיום. עם זאת, ספוטיפיי תפתח בפניהם הזדמנויות אחרות להרוויח כסף, כגון מכירות מנויים והשתתפות בתוכנית המודעות האוטומטית שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • ספוטיפיי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully