וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסמארטפון החדש של וואווי עלול להדאיג את הממשל האמריקני

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 15:17

בעקבות הסנקציות שהטיל הממשל האמריקאי הקודם (ממשל טראמפ) על ווואווי, החברה הסינית הייתה צריכה להמציא מחדש כמה גלגלים, כמו תחליפים לשירותי גוגל, מערכת הפעלה ועכשיו כנראה החברה גם פיתחה ומייצרת שבב דור חמישי בעצמה - שיתחרה בשבבים האמריקאיים

Huawei. GettyImages
Huawei/GettyImages

חברת וואווי, שלא במקרה די נעלמה מהנוף המערבי, הוציאה לשוק השבוע את ה-Mate 60, כאשר מההכרזה נעלמים כמה פרטים חשובים, כמו למשל מה שבב התקשורת (מודם) שבו הטלפון עושה שימוש. המידע הזה התגלה בחקירה של Gizmochina, שגילה שהטלפון החדש לבית וואווי משתמש בערכת השבבים הביתית של וואווי, הקירין 9000 (שלאחרונה נראתה אצל אחד מקודמיו, המייט 40 בשנת 2020) אבל - עכשיו פתאום היא גם תומכת בדור חמישי ושיחות לוויניות בדומה לטלפונים המתקדמים של אפל ובקרוב גם גוגל.

למי שלא זוכר, תקציר הפרקים הקודמים ומדוע העובדה הזו מעניינת: ב-2019, הטיל ממשל טראמפ סנקציות על חברת וואווי בטענה שהמוצרים שלה משמשים לריגול, ואסר (באמצעות נציבות הסחר הפדרלית) על חברות אמריקאיות לעשות עמה עסקים, קרי, למכור לה חומרה או שירותים, כמו שעשו עד אז חברות אמריקאיות כמו גוגל או קוואלקום. המשמעות היא שוואווי נאלצה להפסיק להשתמש בשירותים של גוגל - מהאפליקציות הכלולות כמו ג'ימייל או מפות ועד מערכת ההפעלה עצמה ,אנדרואיד, ולעבור לפיתוחים ביתיים משלה, עם מערכת הפעלה בשם Harmony - סוג של להמציא את הגלגל מחדש.

וואווי Mate 60. וואווי,
ה-Mate 60/וואווי

באופן דומה, בצד החומרה החברה הייתה צריכה לפתח ערכות שבבים משלה ועד כה כנראה לא מצאה תחליף לשבבי התקשורת של הדור החמישי מבית קוואלקום - עד לאחרונה. המלאי המדלדל שלה של שבבי תקשורת, חייב את החברה לעשות מעשה.

ככל הנראה, גם לפי דיווח של הניקיי היפני, וואווי חברה ליצרנית המעבדים הסינית המקומית SMIC לייצור של שבבי דור חמישי, ככל הנראה בטכנולוגיה של שבעה ננומטר. אלה עדיין לא מתחרים בשבבים שמייצרת המתחרה הגדולה מטאיוואן TSMC, המייצרת גם שבבים עבור אפל, נווידיה וגוגל - אבל זהו פיתרון שבהחלט מהווה איום על הכלכלה האמריקאית, כי היא תגזול עבודה ממפעלי שבבים בארצות הברית. בשורה התחתונה, הצעד השרירני שעשה טראמפ - עלול להתפוצץ לאמריקה בפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully