בגודל של בניין ושל מטוס: 5 אסטרואידים בדרך לכדור הארץ

עודכן לאחרונה: 6.9.2023 / 10:45

חמישה סלעי חלל הנעים במהירות גבוהה יעשו את דרכם בימים הקרובים לכאן, אחד מהם יעבור במרחק קטן יחסית מאיתנו, אך אין סכנה לפגיעה

אסטרואיד. ShutterStock
אסטרואיד/ShutterStock

אל (!) תביטו למעלה: החל מהיום (רביעי) ועד יום שלישי (12 בספטמבר), חמישה אסטרואידים יחלפו במרחק של עד מיליוני קילומטרים ספורים מכדור הארץ. אלה אמנם מרחקים עצומים, אך לשם השוואה, המרחק בין הירח לכוכב שלנו הוא כ-400,000 ק"מ בלבד.

הגוף השמיימי הראשון שיחלוף לידנו היום (שלישי) הוא JA5, אסטרואיד בגודל של כ-17 מטרים (בנאס"א משווים את גודלו לגודל של בית). שלושה אסטרואידים נוספים שיעברו ליד כדור הארץ ב-8 בספטמבר הם QC5 ו-QF6, אותם השוו לגודל של מטוס (כ-24 וכ-20 מטרים), והאסטרואיד GE (כ-8 מטרים). בסוכנות החלל מציינים ש-QC5 התגלה לראשונה בשנה האחרונה, והוא יחלוף לידנו במרחק של כ-4 מיליון ק"מ.

עם זאת, האסטרואיד GE יהיה קרוב אף יותר אלינו - כ-2.5 מיליון ק"מ בלבד. ב-12 בספטמבר יחלוף לידנו הגוף השמיימי האחרון, שהתגלה לראשונה בשנת 2020 ונקרא RT2.

רגע הפגיעה באסטרואיד דימורפוס/NASA

וכן, אפשר להירגע, מעבדת ההנעה הסילונית (JPL), חוד החנית של נאס"א, מגדירה כל אסטרואיד הגדול מ-150 מטר, החולף בקרבת כדור הארץ במרחק של 7.5 מיליון קילומטרים או פחות כ-"אובייקט מסוכן בפוטנציה". כל חמשת האסטרואידים (זה שחלף ואלה שיחלפו כאן) קטנים מדי כדי להיחשב מסוכנים.

• עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד