וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצלמה החדשה של GoPro היא הרפתקה טכנולוגית באיכות גבוהה

עודכן לאחרונה: 26.9.2023 / 18:04

רגע אחרי ההשקה, לקחנו את המוצר הזעיר שהפך לשם נרדף למצלמת אקסטרים - וחזרנו עם כמה מסקנות. ואפילו אם אתם סתם חובבי סושיאל ואוהבים לתעד הכל, כדאי שתישארו איתנו עד לסוף הסקירה

ה-GoPro Hero Black 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ה-GoPro Hero Black 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שם אחד שהפך מאוד בולט בעולם מצלמות האקסטרים, גנרי, כמעט עד כדי התקבעות כשם נרדף למצלמות אקסטרים, הוא GoPro. בכל שנה מחדש, מציבה החברה האמריקנית רף גבוה יותר של שיפורים וחידושים שנארזים לחבילה זעירה וקשיחה. גם הדגם החדש, ה-GoPro Hero Black 12, שומר על המסורת ואינו יוצא מן הכלל, כשהוא לוקח את הרעיון של מצלמת אקסטרים לגבהים חדשים. ולמי שלא מכיר את הז'אנר, הנה הסבר קצרצר: מדובר במצלמות וידאו וסטילס קטנות, קשוחות ועמידות בזעזועים ובמים, שמשמשות ספורטאיי אקסטרים כמו גולשי שלג, גולשי גלים, רוכבי אופניים, ובשנים האחרונות גם אושיות רשת ויוטיוברים שמוצאים בה שימושית יותר מסמארטפון. האם שווה לכם לשדרג - או דווקא לרכוש לעצמכם אחת כזו? בדקנו וחזרנו עם תשובות.

עיצוב

מלבד המעטפת השחורה שקיבלה כתמים זעירים בגוון כחול, אל תחפשו שינוי עיצובי משמעותי ב-HERO 12 על הדורות הקודמים - הגרסה החדשה שומרת על העיצוב המוכר והידוע של מצלמות ה-GoPro (ואנחנו לא אומרים שזה דבר רע, כן?). ולמעשה היצרנית האמריקנית ממשיכה לספק לחובבי האקסטרים מצלמה קטנה וקלה לתפעול, אך עמוסה בטכנולוגיה.

המצלמה מאפשרת כמו קודמותיה לצלם לאורך ולרוחב וגם היא כוללת מסך מגע אחורי בגודל 2.27 אינץ' וקדמי רגיל בגודל 1.4 אינץ, וגם שני הכפתורים הפיזיים - לכיבוי/הפעלה וצילום - נותרו במקומם בחלקה העליון של המצלמה ובצידה (בהתאמה), יחד עם שתי הרגליות הקטנות בחלקה התחתון המספקות את החיבור הייעודי של החברה לאבזירים שונים - כמו מוט סלפי, קסדות, אופניים, גימבל וכ'ד. באריזה תקבלו גם מארז נשיאה קשיח, מדבקת חיבור לקסדה, תושבת חיבור מהיר עם בורג וכבל USB-C קצר.

ה-GoPro Hero Black 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שומרת על העיצוב המוכר - ה-GoPro Hero Black 12/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ממשק

גם כאן אין שינוי - מערכת ההפעלה עדיין אינה תומכת בעברית, אך הממשק כולו מסודר בצורה פשוטה ותוכלו לנווט בין התפריטים בקלות. מנגד, כן היה קצת מעייף לחפש בתוך תתי התפריטים ועשרות אפשרויות הצילום כדי פשוט לצלם וידאו בקליק (כמו בכל סמארטפון). סתם לדוגמה, אפשר היה להוסיף מצב צילום מומלץ לסיטואציות שונות, כך שאנשים שפחות מבינים בתחום הצילום היו יכולים לבחור את הסצנה הרצויה במהירות.

איכות צילום

ה-GoPro Hero Black 12 מציעה 3 מצבי פריים באיכות 5.3K בקצב של 60 פריימים בשנייה - Widescreen (רוחב), ורטיקל (צילום לאורך) ו-Full Frame. באופן לא מפתיע, היא מספקת צילום וידאו באיכות גבוהה מאוד, שנראה בצורה יוצאת דופן בתנאי אור טבעי. עם זאת, הבעיה מתחילה בתנאי תאורה מאתגרים יותר - בתוך מבנה למשל, הצילום כבר סובל מרעשים (גרעיניות).

אם תבחרו באיכות 4K, תוכלו לשלוט גם בעדשה באופן דיגיטלי, ולצלם במצב SuperView (המעניק שדה ראייה רחב), HyperView (בזווית רחבה יותר של 16:9). מה זה "עדשה דיגיטלית"? זה אומר שנעשה שימוש באותה עדשה ובאותו חיישן, רק בצירוף עיבוד תמונה מסיבי של המעבד.

בנוסף, כדי ליישר קו בחברה לקחו השראה מהסמארטפון, וכמו בדור הקודם אפשר לצלם לגובה. כשתסובבו את הגופרו ב-90 מעלות, הממשק מסתובב על גבי שנים המסכים - הראשי והקדמי. לאחר הצילום, הסרטון עצמו כבר מוכן בפורמט גובה ותוכלו לפרסם אותו בסטורי שלכם.

ה-GoPro Hero Black 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
גם שני הכפתורים הפיזיים - לכיבוי/הפעלה וצילום - נותרו במקומם בחלקה העליון של המצלמה ובצידה (בהתאמה)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ומכיוון ש-GoPro ארזה כל כך הרבה טכנולוגיה במצלמה כה קומפקטית, ה-Hero 12 Black מתחממת יתר על המידה אחרי שימוש ממושך (ולא רק בשמש). זה לא חדש או מפתיע, והמצלמה לא מתחממת עד כדי כך שאי אפשר להחזיק אותה, אבל זה מורגש.

ואם לסכם את חווית הצילום - חובבי אקסטרים או צלמים מקצועיים יאהבו את המצלמה, אבל מה לגבי משתמשים מזדמנים יותר? עבור אנשים שרוצים ליצור סרטונים מגניבים עבור טיקטוק או אינסטגרם, מצב הווידאו האנכי הוא השימושי ביותר ואף מוציא תוצאות טובות יותר מכל סמארטפון, מה שהופך את המצלמה הזעירה הזו לכלי רב-תכליתי עבור יוצרי תוכן.

סטילס ושאר ירקות

עוד מציגה ה-Hero 12 Black צילום סטילס בעזרת חיישן של 27 מגה-פיקסל - איכות טובה, אבל בואו, זו לא המטרה של המצלמה הזאת. עוד תוכלו למצוא וידאו בהילוך איטי עד פי 8, תאימות לעדשת Max Lens Mod 2.0 (לרכישה בנפרד), קישוריות בלוטות' (אפשר לחבר איירפודס!), תמיכה בחיבור למיקרופון אלחוטי ועריכת הצילומים בקלות באפליקציית Quik.

והנה משפט וחצי על האפליקציה: היא בסדר בסך הכל, אבל יש עוד דרך לעשות, ולא הכי נוח לערוך את התמונות בתוך ממשק המשתמש. האפשרויות לא מאוד גדולות, ואם יש לכם ידע בסיסי בעריכה במחשב או בסמארטפון - עדיף שתעשו את זה שם. כמו כן, כדי לאחסן את התוכן בענן תדרשו לשלם.

בניגוד למצלמות DSLR (מקצועיות), לעיתים רחוקות דובר על החיישן במצלמות אקסטרים בתור איזה קילר פיצ'ר. אבל ב-HERO 11 המצלמה כוללת חיישן חדש שמתהדר לכאורה באותה רזולוציה של 5K (תיכף נגיע למה אני כותב רק "לכאורה" אותה רזולוציה) - אבל החידוש הפעם הוא כפול.

צילום סטילס בפורמט רחב עם ה-Hero 12 Black. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום סטילס בפורמט רחב עם ה-Hero 12 Black/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

הסוללה הפעם היא בקיבולת של 1,720 מיליאמפר-שעה, ועל הנייר גופרו מבטיחה שהיא מאפשרת להאריך עד פי 2 את זמן צילום הווידאו באיכות המירבית (5.3K ב-60 פריימים), כלומר 70 דקות עבודה בסך הכל. ובכל זאת, מדובר במדד מאוד טריקי כי הוא תלוי בעשרות פרמטרים שונים בשימוש שלכם - מצב הצילום, הרזולוציה, קצב הפריימים ועוד.

אצלי למשל הסוללה הספיקה לכשעתיים של עבודה במצטבר במצב צילום של 5.3K, עם הפסקות של כמה שעות בין לבין. האם מבחינים בהבדל מהדור הקודם? כן, מאוד, אבל כדאי בכל זאת להצטייד בסוללה נוספת לזמן ארוך יותר של תיעוד.

ה-GoPro Hero Black 12. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
קומפקטית, אך מתחממת יתר על המידה בשימוש מושך (וזה הגיוני)/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ייצוב תמונה

משום שמדובר במצלמת אקסטרים, ה-"נשק" החשוב ביותר של גופרו הוא מנגנון הייצוב - HyperSmooth (גרסה 6.0). בתחרות הצפויה מול היצרניות הסיניות, החברה משקיעה המון משאבים כדי להציע חוויה טכנולוגית ברמה גבוהה בתוך מצלמה זעירה, בלי שנצטרך להשתמש בגימבל (מייצב). ואם תקחו לרגע מצלמה רגילה, ותטלטלו אותה בזמן תנועה, כנראה שהסרטון יעשה לכם בעיקר סחרחורת.

ה-HyperSmooth של גופרו הוא מנגנון המבוסס על ייצוב תמונה דיגיטלי (EIS) ולא אופטי (OIS), ולמרות זאת התוצאות לא פחות ממושלמות; וכנראה שעד שלא תנסו בעצמכם לא תבינו במה מדובר. וכמה מילים על איך זה עובד: האקסלרומטר שבמצלמה מתעד כל תנועה, ואז בתהליך עיבוד התמונה (אחרי הצילום) המצלמה "מתקנת" את התנועות. עם זאת, ליציבות המרשימה יש מחיר - אובדן של חלק מהפריים, שכן המצלמה מבצעת זום עמוק אל תוך האובייקט שצילמתם.


כדי לצלם את הסרטונים השתמשתי מוט טלסקופי מקצועי של GoPro, והתוצאה מרשימה בהחלט בעיקר בגלל העובדה שאין צורך יותר אביזר חיצוני לעגינה. ואגב, אפילו במצב של ריצה התזוזות היו קלות מאוד והסרטון שמר על יציבות מושלמת. בסרטונים למטה תוכלו לראות חלק מהתוצאות:

צילום בזמן נסיעה

צילום בזמן הליכה

צילומים בפורמט ורטיקל

בשורה התחתונה

ה-GoPro Hero Black 12 הצליח להרשים אותנו כמעט בכל פרמטר, עם חיי סוללה ארוכים במיוחד (תודה לאל) ואיכות צילום מהשורה הראשונה. ועכשיו בואו נענה על השאלה החשובה ביותר: האם מצלמת הפעולה החדשה הזו מצדיקה את המחיר של 400 דולר? התשובה היא ללא ספק, היא מצדיקה. זאת, אגב, משום שאין באמת אלטרנטיבה ראויה - טכנולוגית ועיצובית, למה שהמוצר הזה מציע.

  • עוד באותו נושא:
  • גופרו
  • GoPro
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully