וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב מעצמות: סין אוסרת על עובדי ממשל להשתמש באייפונים

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 8:31

כחלק מהניסיון של סין להפחית את התלות בטכנולוגיות זרות ולעבור לטכנולוגיה בפיקוח, במדינה אסרו על פקידי ממשל להחזיק בסמארטפון שיוצר מחוץ לגבולות המדינה, בדגש על אפל

אפל סטור בסין. GettyImages
אפל סטור בסין/GettyImages

קרוב עקניות: הוול סטריט ג'ורנל מדווח שגורמי ממשל בסין מונחים שלא להשתמש יותר בטלפונים שיוצרו מחוץ לגבולות המדינה, בדגש על אפל. לפי הפרסום, המטרה היא לעבור לטכנולוגיה "ניתנת לשליטה", להפחית את התלות בטכנולוגיה זרה ולשפר את אבטחת הסייבר. במשך למעלה מעשור, סין מנסה להפחית את התלות בטכנולוגיות זרות, ודורשת מגופים ממשלתיים כמו בנקים לעבור לתוכנות מקומיות ולקדם את ייצור שבבי המוליכים למחצה המקומיים.

אם זה מרגיש לכם כמו דה ז'ה וו, זה משום סין שכבר איימה בעבר כי תאסור שימוש באייפונים, כשהממשלה הטילה איסור על שימוש במכשירי אייפון כבר ב-2014 והורתה לעובדי ממשל לעשות שימוש בסמארטפונים מתוצרת וואווי (Huawei). כידוע, עיקר הייצור של אפל הוא בסין, במפעל פוקסקון, ובעקבות מלחמת הסחר ההולכת וגוברת בין המעצמות, החליטה יצרנית האייפון לקדם תהליכים שיעבירו בעתיד את הייצור באופן מלא להודו.

למעשה, אפל היא אחת החברות הזרות המצליחות ביותר בסין. החברה אחראית ל-19% מסך כל מכירות האייפון שלה בסין, והיא שולטת בשוק הפרימיום של טלפונים סלולרים במדינה. החשש שהמהלך יוביל לשינויים משמעותיים במכירות של אפל בשטחה.

אייפון 14 פרו/אפל

כזכור, ב-2019, הטיל ממשל טראמפ סנקציות על חברת וואווי בטענה שהמוצרים שלה משמשים לריגול, ואסר (באמצעות נציבות הסחר הפדרלית) על חברות אמריקאיות לעשות עמה עסקים, קרי, למכור לה חומרה או שירותים, כמו שעשו עד אז חברות אמריקאיות כמו גוגל או קוואלקום. המשמעות היא שוואווי נאלצה להפסיק להשתמש בשירותים של גוגל - מהאפליקציות הכלולות כמו ג'ימייל או מפות ועד מערכת ההפעלה עצמה ,אנדרואיד, ולעבור לפיתוחים ביתיים משלה. מהלכים דומים נעשו נגד חברות סיניות אחרות.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully