וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקות פולשניות ומידע אינטימי: זה המידע שדלף מבית החולים מעייני הישועה

עודכן לאחרונה: 7.9.2023 / 13:06

האיום מומש: ההאקרים שפרצו למערכות בית החולים מעייני הישועה החלו לפרסם מידע רפואי רגיש, כולל מסמכים רפואיים אינטימיים - ומאיימים להפיץ את המאגר המלא באופן פומבי. בהודעה בדארקנט, כתבו התוקפים: "התברר לנו שלא אכפת להם מהפרטיות של המטופלים שלהם"

ההדלפה מבית החולים מעייני הישועה. ראובן קסטרו,
ההדלפה מבית החולים מעייני הישועה/ראובן קסטרו

כחודש לאחר פרצו לשרתי בית החולים מעייני הישועה, קבוצת ההאקרים Ragnar Locker החלה אתמול (רביעי) להדליף מידע רפואי בנפח של 402 גיגה-בייט משנת 2021. עד כה, בין המידע שנמצא בדארקנט, אפשר למצוא שמות מלאים וכתובות, מספרי טלפון, סיכומי ביקורים, תוצאות בדיקות פולשניות, צילומי תעודות זהות, תלושי משכורת, מסמכי מעבדה, טפסי אחיות, נפגעי תאונות ותביעות משפטיות. לדברי קבוצת התקיפה, ב-4 הימים הקרובים יפורסם כל מאגר הנתונים שנגנב באופן פומבי לכלל הציבור.

"קודם כל, אנחנו רוצים להדגיש שמכיוון שמדובר במוסד רפואי - לא הפעלנו שום הצפנה כדי למנוע תקלות בציוד, או מכשירים נחוצים", כתבו ההאקרים בהודעה באתר. "לאחר ניסיונות מרובים ליצור קשר עם הנהלת בית החולים התברר לנו שלא אכפת להם מהפרטיות של המטופלים שלהם. היום אנו מפרסמים את המקבץ הראשון של קבצים פנימיים".

חקירת המקרה, שמנהלת הרשות להגנת הפרטיות, העלתה כי התגלו סימנים ממשיים לדלף מידע במערכות בית החולים. "בחינה ראשונית של האירוע העלתה חשש לדלף מידע, אך בהמשך התגלה כי מדובר באינדיקציה של ממש לדלף של מידע אישי רגיש", מסרו ברשות בהמשך לממצאי החקירה. "נוכח אינדיקציה זו, מבקשת הרשות להנחות את הציבור להגביר מודעות, לנקוט משנה זהירות ולפעול על פי הכללים וההמלצות של הרשות להגנת הפרטיות".

ההודעה של ההאקרים שפרצו לבית החולים מעייני הישועה. צילום מסך,
כך זה נראה בדארקנט. ההודעה של קבוצת התוקפים Ragnar Locker/צילום מסך

על פי נתוני חברת צ'ק פוינט, ברבעון האחרון ארגון בסקטור הבריאות בישראל, שנחשב לאחד המותקפים ביותר במדינה, הותקף בממוצע 810 פעמים שבוע. בעולם כולו חלה עלייה של 30% במתקפות נגד מוסדות רפואיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ההדלפה מבית החולים מעייני הישועה. ללא,
שני מסמכים שהודלפו/ללא

לפי הודעת המרכז הרפואי, במהלך המתקפה בחודש שעבר, המכשור הרפואי לא נפגע ולא נגרם נזק למאושפזים. לאחר הדיווח על המתקפה, צוותים של משרד הבריאות ומערך הסייבר הגיעו למקום וסייעו לטפל באירוע. ובבית החולים הוחלט להפסיק לקבל חולים, אך אלה שכבר אושפזו, לא פונו למוסדות אחרים. לפני כשנה וחצי, חשף משרד הבריאות כי במשרד עוצרים יותר ממאה אלף תקיפות סייבר בחודש על המערכות. זאת, לאחר תקופה שבה אירעו מתקפות על ארגוני רפואה כמו בית החולים הלל יפה ומכון מור מקבוצת קופת חולים כללית.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully