וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל הכריזה על סדרת האייפון 15 והאפל וואטץ' החדש

ינון בן שושן, קליפורניה וניב ליליאן

עודכן לאחרונה: 13.9.2023 / 0:48

ענקית הטכנולוגיה קיימה הערב את אירוע ההכרזה החגיגי שלה, וחשפה את סדרת האייפון 15, לצד הפתעות נוספות. בואו נעשה לכם סדר

שידור חי:

נעים להכיר, הדור הבא: אחרי חודשים ארוכים של המתנה, שמועות ודיווחים, אפל קיימה הערב (שלישי) אירוע וירטואלי חגיגי תחת הכותרת "Wonderlust" ("התשוקה לנדודים"), והכריזה על שורה של מוצרים חדשים, ובראשם ארבעה אייפונים - אייפון 15, אייפון 15 פלוס, אייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס. טים קוק מנכ"ל אפל, פתח את הכרזת האייפונים והשעונים לשנת 2023 עם כמה מחמאות למחשבים החדשים של החברה שיצאו לאחרונה לשוק, וציטט ביקורות מתלהבות של מבקרים כמו Tom's Hardware ואחרים. ג'ף ויליאמס, סמנכ"ל התפעול של החברה מציג את הדור הבא של שעוני אפל, כצפוי - סדרה 9. לשעוני סדרה 9 החדשים יהיו מעבדים חדשים מבית אפל. השבב החדש S9 אמור להיות יותר חסכוני בסוללה, ולאפשר ניטורים חדשים כמו שלבי שינה, ושאילתות בריאות לסירי ישירות מהשעון המבוצעות מקומית, למיטב הבנתנו. עוד תכונה שמצטרפת לשעונים היא NameDrop, היכולת להחליף כרטיסי ביקור ישירות מהשעון, בדומה לאייפון.

אפל ווטש 9

כעת השעון מסדרה 9 גם מאפשר למצוא את הטלפון אם שכחתם אותו במטבח, ואינטראקציות חדשות עם הרמקול החכם של אפל, הום פוד. כפי שכבר ראינו בהצגת מערכת ההפעלה החדשה של השעון ביוני, השעונים החדשים הם בעלי מסך מלא מקצה לקצה. עוד נוספה לשעון מחווה חדשה, הקשה באוויר עם אצבע ביד השעון שנקראת DoubleTap היא מחוות ממשק חדשה שמאפשרת פעולות חדשות עם השעון, כמו גם הצמדה של אגודל ואצבע.

כצפוי, יהיו חמישה צבעים מרהיבים ורוד, כחול,אפור, זהב ואדום לרצועות ושלושה צבעי גוף לשעון. ואם ברצועות עסקינן, במסגרת המאמצים של אפל לטובת איכות הסביבה שהוצגו בסרטון הומוריסטי בהשתתפות "אמא טבע", ברצועה החדשה ישולבו יותר חומרים ממוחזרים, וגם הסוללות ישתמשו בקובלט ממוחזר. האריזות יהיו מסיבים ממוחזרים, ודקות יותר כדי לצמצם פליטת פחמן בתעבורה אווירית.

לטענת אפל, הם הפחיתו את טביעת הפחמן שלהם ב-78 אחוזים. ומביא את סדרה 9 של השעונים לרמה של מוצר ניטרלי מבחינת פליטות פחמן בייצור. עוד מצאה אפל תחליף לעור, ומוציאה רצועות שעון חדשות ויפות - המעוצבות כולן מחומרים ממוחזרים.

אפל ווטש 8. APPLE / ינון בן שושן,
אפל ווטש 8/APPLE / ינון בן שושן

אפל ווטש אולטרה 2

השדרוג לא נעצר בסדרה הרגילה, כפי שכבר דיווחנו כאן בשבועות האחרונים - החברה גם משדרגת את שעון העילית שלה, האולטרה: שעון אפל אולטרה 2. אולטרה 2 יעבוד גם הוא על מעבד ה-S9, מה שאומר שאפשר להשתמש במחוות החדשות של הצמדת אצבעות ופעילות קולית מול סירי ללא צורך בחיבור. תצוגת השעון תהיה בבהירות של 3000 ניט, יותר גבוה מרוב הסמארטפונים בשוק וגדולה יותר. לרוכבי האופניים, השעון יתמוך עכשיו גם בחיבור לאביזרי בלוטות' חיצוניים.

על אף הגידול במסך, אפל מבטיחים 36 שעות שימוש (כיום וחצי) במצב רגיל, ועד 72 שעות במצב חיסכון באנרגיה. שעוני SE יתחילו ב-249 דולר, שעונים בסדרה 9 מ-399 דולר ואולטרה 2 - החל מ-799 דולר.

אפל ווטש אולטרה 2. APPLE / ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל ווטש אולטרה 2/וואלה! טכנולוגיה, APPLE / ינון בן שושן

אייפון 15

כעת, עוברים למנה העיקרית של הערב - הכרזות האייפון 15. דגמי הבסיס של אייפון 15 זוכים לשדרוג משמעותי - האי הדינאמי. למסך המשני המוכר יתווספו תכונות חדשות כמו מעקב אחרי משלוח פיצה או תוצאות של משחקי ספורט. המסך הראשי יכלול תמיכה בדולבי ויז'ן ובהירות של עד 2000 ניט. האייפון 15 יגיע ב-6.1 אינץ' ודגם הפלוס ב-6.7 אינץ'.

הגוף יהיה גוף אלומיניום עם צביעה עמוקה בחמישה צבעים (ורוד, ירוק, צהוב, כחול ושחור). עוד בצד הציפוי יתווספו מיקרו גבישים לתחושה מחוספסת ונעימה ביד. מגן המסך הקרמי של אפל, מייתר את הצורך במגן מסך נוסף, לטענתם.

המצלמה הראשית תהיה מצלמת 48 מגהפיקסל, כולל ערימת פיקסלים, המוכרת מהמתחרים מאנדרואיד ויישום של צילום מחשובי, בדומה למה שעושים טלפוני הפיקסל של גוגל. המערך מתבסס על שתי מצלמות, אבל אפל מאפשרים סוג של קרופינג, חיתוך של החיישן הראשי ליצירה של זום - לא ברור אם זו הגדלה דיגיטלית איכותית או זום אופטי של ממש.

בשנה שעברה, החברה הציגה חיבור לווייני למצבי חירום. השנה השירות יורחב לספרד ולשווייץ. כעת החברה מרחיבה את הטכנולוגיה גם לשירות דרכים לרכב תקוע במקומות שבהם אין קליטה סלולרית או רשתות ויי פיי, השירות יושק בארצות הברית בשיתוף עם מועדון הנהגים AAA.

וכעת השינוי הכי משמעותי לאייפון בשנים האחרונות: חיבור הלייטינג יוצא לפנסיה בהוראת האיחוד האירופי ומוחלף בשקע USB-C שבו משתמש שאר העולם הנאור כבר שנים. באופן דומה, יוחלף החיבור במנשאים של האיירפודס בהתאמה. אפל גם משדרגת את תאימות הטעינה האלחוטית שלה עם Qi.

המחירים יחלו מ-799 דולר לאייפון 15 הבסיסי, ומ-899 דולר לאייפון פלוס הגדול יותר עם 128 ג"ב אחסון.

הצצה ראשונה לאייפון 15, סן פרנסיסקו. 12 בספטמבר 2023. אפל, צילום מסך
דגמי האייפון 15/צילום מסך, אפל

אייפון 15 פרו

וכעת עוברים לליגה המתקדמת: האייפון פרו. לאייפון פרו יהיה גוף טיטניום, עם שולי מסך דקים. הפרו יגיע גם הוא ב-6.1 ו-6.7 לפרו ולפרו מקס. אפל גם החליפה את כפתור הצד בכפתור חדש, רגיש למגע, במקום המתג המסורתי להשתקה. הכפתור יהיה רב שימושי כולל אפשרות תכנות לפתיחת אפליקציות שתגדירו ופעולות אחרות.

הצצה ראשונה לאייפון 15, סן פרנסיסקו. 12 בספטמבר 2023. אפל, צילום מסך
אייפון 15 פרו/צילום מסך, אפל

לראשונה אפל מציגה שבבים חזקים יותר לפרו, שבבים בתהליך ייצור מתקדם של 3 ננומטר, בשם A17 Pro. אפל מתגאים במעבד ניורוני חדש המסוגל ל-35 מיליארד פעולות בשניה עם יישומי עולם אמיתי כמו עיבוד תמונה, עיבוד וידאו באיכות גבוהה ועוד. שקע ה-USB-C יהיה בתקן 3.1 מה שאומר שיתאפשרו קצבי העברה של 10 גיגהביט/שניה, בניגוד לחיבורים בדגמים הפשוטים שכנראה יתמכו רק ב-USB 2.0 כלומר, 480 מגהביט/שניה.

מערך המצלמות של הפרו מורכב משלוש מצלמות, עם עיבוד מתקדם שמנצל את ה-48 מגהפיקסל של המצלמה המרכזית. לטענת אפל מדובר בתחליף לשבע עדשות עם אורכי מוקד שונים, לצד תכונות מתקדמות של צילום מחשובי. עדשת הטלהפוטו תהיה עם הגדלה פי שלושה בפרו ופי חמישה בפרו מקס, לצד עדשה רחבה של 12 מגהפיקסל. עוד מוסיפה אפל יכולות וידאו מתקדמות, כולל תמיכה בקודי צבע של האקדמיה האמריקאית לקולנוע.

עוד במסגרת יכולות הצילום ובתמיכה לקסדת המציאות הרבודה והמדומה אפל ויז'ן, האייפון 15 פרו יוכל לצלם וידאו בתלת מימד, לטובת תצוגה תלת מימדית. האייפון 15 פרו יתחיל מכאלף דולרים (999) והפרו מקס מ-1200 דולר - ויהיו זמינים כבר בחנויות החל מה-22 בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully