וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"מעסיק" שלח לכם מתנה לחג? תיזהרו

חברת אבטחת המידע ESET מזהירה מפני הונאות מתנות לחגים: כך תשימו לב להודעות חשודות

הונאה, פישינג, האקר. ShutterStock
רגע לפני שאתם שולפים את הכרטיס - תיזהרו/ShutterStock

עם בוא החגים, חברות רבות שולחות לעובדים שלהן מתנות/שוברי מתנה כאות הערכה ודרך לאחל חג שמח. בדרך כלל, העובדים יקבלו קישור אשר מפנה ישירות לאתר של שוברי מתנה דיגיטליים או קישור לאתר אינטרנט שבו העובדים יכולים לבחור את המתנה שלהם.

בדיוק בתקופה הזו, כאשר אנחנו נגיעה מחג ראש השנה בו מתבצעת חלוקת מתנות משמעותית בכל המשק, חשוב להיות מודעים לאפשרות של ניסיונות הונאות אשר ינסו לנצל את התזמון הזה. אנחנו כבבר יודעים שעברייני רשת יודעים לנצל לטובתם מועדים מסוימים על מנת לאפשר להונאות שלהם להיראות לגיטימיות ואמינות יותר וכך להצליח להשיג גישה למידע אישי או אפילו להצליח לגנוב כספים מהקורבנות.

חשוב להיות מודעים להונאות מתנות לחגים כדי להגן על עצמכם מפני גניבה של פרטים אישיים או כספים. על ידי נקיטת אמצעי זהירות פשוטים, אתם יכולים להגביר את הסיכויים שלכם להימנע מהונאה.

כיצד ניתן לזהות הונאת מתנות לחגים?

  • ההודעה אינה נראית אמינה - אם ההודעה מכילה שגיאות כתיב או טעויות בעברית, זהו סימן אזהרה. לדוגמה, אם ההודעה נכתבת בעברית קלוקלת, עם שגיאות, או אם היא מכילה שגיאות כתיב תמוהות, זה יכול להיות סימן שההודעה היא הונאה.
  • ההודעה כוללת קישור לאתר לא מוכר - אף פעם אל תקליקו על קישורים שאינכם מכירים או שמגיעים מאנשים שאינכם מכירים. אם קיבלתם קישור לאתר החברה על מנת לבחור מנה, קודם כל בדקו עם מי שאחראי על השליחה שאכן זה הגיע ממנו, ועדיף שתיגשו לאתר באופן עצמאי מבלי להקליק על הקישור עצמו.
  • ההודעה מבקשת מכם למסור מידע אישי או כספי - מקום העבודה שלכם, אבל גם חברות שונות, אף פעם לא ידרשו מכן למסור מידע אישי או פיננסי באמצעות הודעת SMS. אם ההודעה מבקשת מכם למסור פרטים כמו שם משתמש, סיסמה, כתובת מייל, או פרטים על חשבון הבנק שלכם, זהו סימן אזהרה נוסף.

מה לעשות אם קיבלתם הודעת SMS שמזמינה אתכם לבחור מתנה לחג?

  • פנו ישירות לחברה - כעובדים בחברה מסוימת, בוודאי תוכלו לדעת האם מתנות החג מגיעות באמצעות SMS או חבילה ייעודית ישר למשרד. אם אינכם יודעים, תוכלו לבדוק עם אנשי הקשר הרלוונטיים במשרד.
  • אל תקליקו על הקישור בהודעה - עדיף לפתוח את אתר החברה באופן ידני. אתם יכולים לעשות זאת על ידי הקלדת כתובת האתר בעצמכם או על ידי חיפוש אותה באינטרנט. היזהרו מקישורים במייל או ברשתות חברתיות. אל תקליקו על קישורים שאינכם מכירים או שמגיעים מאנשים שאינכם מכירים.
  • היזהרו מגניבת פרטים אישיים - אם הזנתם פרטים אישיים באתר לא מאובטח, יש סכנה שהם ייגנבו על ידי עברייני רשת. לכן תמיד חשבו פעמיים האם יש צורך שתמלאו את פרטיכם בכל אתר או הודעה שקיבלתם. תמיד כדאי לחשוב האם המייל או מספר הטלפון ממנו קיבלתם הודעה הם של מישהו שאתם מכירים.
  • השתמשו בתוכנת הגנה עדכנית - תוכנת אנטי-וירוס יכולה לזהות ולהסיר תוכנות זדוניות שעלולות לנסות לגנוב את פרטיכם.
  • היזהרו מאתרי אינטרנט לא מאובטחים. לפני שאתם מזינים פרטים אישיים באתר אינטרנט, ודאו שהוא מאובטח על ידי חיפוש סימן של מנעול מוצפן בסרגל הכתובות.
  • עוד באותו נושא:
  • ספאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully