וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית רמת גן תרחיב את השימוש במערכת Simplex לצורך תכנון והיערכות באירועי חירום

המערכת תסייע בזמן אמת גם למערכת שוע"ל של פיקוד העורף

רמת גן, אזור הבורסה, מזרח תל אביב, נתיבי איילון. ShutterStock
שליטה בחיי היום יום. רמת גן/ShutterStock

עיריית רמת גן, בשיתוף חברת סימפלקס (Simplex), המפתחת מערכות לתכנון עירוני בתלת מימד הודיעה לאחרונה על הרחבת השימוש במערכת Simplex לצורך תכנון והערכות באירועי חירום.

המערכות והמפות התלת מימדיות של Simplex מתממשקות עם מערכת שוע"ל - לשליטה ובקרה של פיקוד העורף, לשם תצוגה וניהול אירועים בעיתות חירום ובשגרה. הנתונים מוצגים כשכבות מתעדכנות בזמן אמת, ומאפשרים לגורמים השונים בעירייה לתכנן ולתפעל טוב יותר את האירועים.

מערכת שוע"ל הינה מערכת שו"ב (שליטה ובקרה) שפותחה ע"י פיקוד העורף, לאור לקחים מ"צוק איתן" וממערכות לחימה קודמות, במטרה לייצר מנגנון ניהולי מסונכרן ומתואם, בין כל מי שנושא תפקיד בחירום. באמצעות השוע"ל ניתן לבנות מהר את תמונת המצב, לחלק משימות, להציע פתרונות ומענים למצבים משתנים, לתאר ולתעד את כל הפעילות ברשת ועוד.

גל הורוביץ, מנהל מחלקת חוסן והיערכות לחירום -אגף ביטחון ואכיפה‏, בעיריית רמת גן תיאר כיצד אגף הביטחון עושה שימוש במערכת לצרכי ניהול ובקרה של העיר ויכולותיה בשגרה ובחירום: "ההתממשקות של Simplex למערכת שוע"ל של פיקוד העורף, מאפשרת שליטה וניהול מרחוק של צוותים, ציוד ותשתיות. יכולת זו פתחה בפנינו עולם חדש כאשר גם באירוע מורכב, כמו לדוגמא בתרגיל הרשותי. בתרגיל נדרשנו להתמודד עם תרחיש ירי מסיבי של טילים עם הרס ופגיעות בנפש במספר זירות בו זמנית, הנגישה לנו המערכת את התמונה המלאה תוך שניות ואפשרה לנו להתמקד בקבלת החלטות אופרטיביות. היכולות האלו מאפשרות לנו לשפר דרמטית את ההיערכות ואת ניהול האירועים בחירום".

"תרומה אמיתית לשמירה על חיי אדם"

גל הרחיב: "אף בשגרה, ישנם עשרות עובדים מהעירייה העושים במערכת סימפלקס שימוש יומיומי, אם מבחינת סימון עומסי תנועה, מבנים שקרסו או בסכנת קריסה, סיוע בחילוץ תושבים, הכוונת והקפצת כוחות בשטח, ועוד. השילוב של מודל תלת מימדי ריאליסטי של העיר יחד עם מידע גיאוגרפי דוגמת אתרי בנייה יחד עם מידע אירועי שוע"ל בשגרה מאפשרים לעובדים במחלקה שליטה וניהול טובים יותר באירועי שגרת היום יום".

"היכולת לייצר מגוון שימושים בטכנולוגיה שלנו בקרב לקוחות פרטיים ומוניצפליים, מייעלת עבודה של מגוון מחלקות ברשויות העירוניות וגם בקרב יזמי נדל"ן ומשרדי אדריכלים", אומר אבי אפללו, שותף מייסד ומנכ"ל Simplex. "למשתמש יש ערך גדול בשימוש במערכת נתונים אינטגרטיבית אחת בה כל המידע הרלוונטי מוצג על מפה תלת-מימדית. לכן, אנחנו עובדים על ממשקים רבים בין המערכת שלנו למערכות חיצוניות. השימוש של עיריית רמת גן עם מערכת שוע"ל הוא בהחלט אחד החשובים שבהם, שכן יש לה תרומה אמיתית לשיפור ההיערכות לשעת חירום ושמירה על חיי אדם".

Simplex הוקמה ב-2013 על ידי שלושה מייסדים: מנכ"ל החברה אבי אפללו, מומחה לכלכלה ואסטרטגיה עסקית יחד עם ד"ר זיו שרגאי וד"ר שחר ברנע, שניהם בעלי דוקטורט בגיאואינפורמציה מהטכניון.
טכנולוגית המידול של החברה מאפשרת צפייה ועבודה ברזולוציה חסרת תקדים של 3 ס"מ. היכולת של Simplex לבצע מידול מדויק ואיכותי בזמן קצר מאוד, מתאפשרת הודות לשילוב בין טכנולוגית הצילום מהאוויר (בטכנולוגיה מוגנת פטנט), אלגוריתמים אוטומטיים למידול התלת מימדי וסביבת עבודה מקוונת מתקדמת.

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully