וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסטרואיד או שביט? משהו התנגש לתוך כוכב צדק

עודכן לאחרונה: 11.9.2023 / 12:28

לפי אסטרונומים חובבים, גוף שמימי אחר התנגש בענק הגז לפני כשבועיים, ככל הנראה אסטרואיד או שביט. האירוע דווח על ידי כמה ארגונים אסטרונומיים אזרחיים ביפן ואסטרונום חובב בסין

כוכב הלכת צדק/NASA

לפי אסטרונומים חובבים, צדק ספג חבטה מגוף שמיימי אחר. ההתנגשות אירעה ככל הנראה ברבע לשתיים לפנות בוקר שעון יפן ב-29 באוגוסט (רבע לשבע בערב ב-28 באוגוסט לפי שעון ישראל). חשבון המקושר לגוף עצמאי בשם OASES ועוד גוף שראשי התיבות שלו הם PONCOTS, צייץ על האירוע בטוויטר (כיום X), והעירו על ההבזק שהופיע פתאום על פני צדק. הפרסום קרא לאסטרונומים נוספים לבדוק את התצפיות שלהם.

החשבון, MASA Planetary Log, פרסם מאוחר יותר סרטון המראה הבזק אור על צדק, שהיה ככל הנראה אסטרואיד או שביט שהתרסק על פני ענק הגז. תצפית עצמאית אחרת של אסטרונום חובב מסין בפרובנציית הונאן, הראה גם הוא הבזק באותה הנקודה על פני צדק.

האסטרונום החובב שמאחורי החשבון, אמר ל-Space.com, כי הוא במקרה צילם אוטומטית באותו הלילה את צדק. "כשהתעוררתי בבוקר ופתחתי את טוויטר, ראיתי מידע על הבזק על פני צדק. כשבדקתי את התיעוד מאותו הזמן, ראיתי גם את ההבזק...אני חש בר מזל לצלם את התופעה בזמן התרחשותה".

פרויקט OASES היה מעורב בעבר במספר תצפיות הקשורות להתנגשויות על צדק בשנים האחרונות. הפרויקט, שראשי התיבות שלו מתרגמים ל-"האוטוטלסקופים המאורגנים לסקר אירועים מקריים", גם פרסם תמונה באיכות גבוהה של הפגיעה תוך שהוא משתמש במידע שנמסר על ידי חובבים.

ראוי לציין שהתנגשויות של עצמים בצדק אינן אירוע נדיר. בשל כוח המשיכה הגדול של הכוכב וקרבתו לחגורת האסטרואידים. אחד האירועים המפורסמים הוא ששברים משביט "שומאכר-לוי 9" שהתנגשו אל תוך צדק ב-1994 השאירו מכתשים וצלקות על פני הכוכב, שהיו נראים לאסטרונומים גם חודשים אחר כך.

צדק, בגופו העצום, גם משמש למעשה מגן על פנים מערכת השמש מאסטרואידים ושביטים, בכך שהוא מושך אליו שברים ועצמים מסוכנים אחרים שאחרת היו חודרים לעומק מערכת השמש שלנו. הסברה היא שעצם הנוכחות של צדק ושבתאי במערכת השמש, היא זו שעזרה לחיים כאן לשגשג.

  • עוד באותו נושא:
  • כוכב צדק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully