וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין תאגיד יפני לחברת מכשור רפואי ישראלית

שיתוף פעולה של מעבדת החדשנות של סומפו בישראל ו- TytoCare הישראלית יקל על תהליך האבחון הרפואי בקרב אוכלוסיית הקשישים ביפן

מימין איל באום ינון דולב דדי גלעד. ישראל הדרי,
מימין איל באום ינון דולב דדי גלעד/ישראל הדרי

מרכז החדשנות של סומפו בישראל ממשיך להניב שיתופי פעולה פוריים עם חברות טכנולוגיה ישראליות בשוק היפני: TytoCare הישראלית, המפתחת פתרון לאבחון ובדיקות רפואיות מרחוק, חתמה על הסכם שיתוף פעולה מסחרי עם חטיבת Light Vortex, זרוע הפעילות הדיגיטלית של ענקית הביטוח היפנית סומפו. החברות קיבלו אישור רגולטורי של סוכנות התרופות והמכשירים הרפואיים היפנית (PMDA).

לפי ההסכם, סומפו, בשיתוף חברה יפנית נוספת בשם Allm, תטמיע את פתרון הרפואה מרחוק שפיתחה TytoCare תוך התמקדות במטופלים מבוגרים. בשלב הראשון יתמקדו החברות בבתי אבות ובשוק הסיעוד.. ולאחר מכן יתרחבו למרפאות איזוריות, בתי ספר ועוד.

בין פעילויותיה, מפעילה סומפו ביפן רשת של בתי אבות סיעודיים שהיא הגדולה במדינה על בסיס מספר החדרים: 301 בתי אבות שכוללים 28,500 חדרים. כמו כן מפעילה סומפו 58 מרכזי יום לקשיש ו-505 מרכזים מהם ניתן לקבל שירותים בבית הקשיש. לטיפול באוכלוסייה הסיעודית ביפן קיימים מספר אתגרים, כגון גידול בביקוש לשירותים רפואיים וסיעודיים לאוכלוסייה המזדקנת, מחסור בכוח אדם סיעודי, ושיפור איכות השירות הנדרשת בסביבה זו. יפן היא מהמדינות שבה הזדקנות האוכלוסייה היא אחת מהמהירות ושיעור הקשישים בה הוא אחד מהגבוהים בעולם בגלל ילודה נמוכה: שיעור בני ה-65 ומעלה במדינה כבר חצה את רף ה-30% וזאת לעומת בין 10%-15% בישראל.

נציגי סומפו וטייטו קר בטקס חתימת ההסכם במעמד שרי הכלכלה של יפן וישראל. דוד הכהן,
נציגי סומפו וטייטו קר בטקס חתימת ההסכם במעמד שרי הכלכלה של יפן וישראל/דוד הכהן

לדברי ינון דולב, מנכ"ל מרכז החדשנות של סומפו בישראל: "שיתוף הפעולה בין שלוש החברות נועד לשדרג את הטיפול במבוגרים באמצעות הפתרון פורץ הדרך שפותח על ידי TytoCare בתחום הרפואה מרחוק, הכולל מצלמה אבחונית, סטטוסקופ דיגיטלי, מודול תובנות קליניות מבוסס AI שעוזר לרופאים באבחון. מטרת שיתוף הפעולה היא לייצר טיפול רפואי מיטבי מבוסס דאטא, במקומות בהם הצוות הרפואי לא נמצא פיזית".

TytoCare, שהוקמה לפני 11 שנה, גייסה עד כה 205 מיליון דולר, והיא פעילה, בין היתר, במדינות דוגמת ארה"ב, אנגליה, שוויץ, אוסטרליה ואיטליה. לחברה 2 פתרונות שמתאימים לצרכים ולקוחות שונים: Home Smart Clinic, המיועד לשימוש ביתי ומאפשר אבחון ובדיקות מרחוק של משפחות מטופלים על ידי רופא ו- Pro Smart Clinic המאפשר להפוך כל מקום לקליניקה לאבחון מרחוק, כולל במרפאות וירטואליות, מרפאות מרוחקות ובקהילה. הפתרונות של החברה מאפשרים לבצע 8 בדיקות שכיחות במיוחד: חום, לב, דופק, ריאות, גרון, אוזניים, בטן ועור. המכשיר משדר את תוצאות הבדיקה לרופא והוא יכול לבצע את האבחון הרפואי מרחוק.

דדי גלעד, מייסד משותף ומנכ"ל TytoCare, מציין כי "שיתוף הפעולה משלב את פתרונות הטלה-רפואה המתקדמים שלנו עם המחויבות של Sompo להנגשת שירותי בריאות לשוק היפני ובכך מאפשר קפיצת מדרגה משמעותית בחווית ובאיכות שירותי הבריאות בקרב מטופלים מבוגרים. אנחנו מאמינים שבסופו של דבר נוכל ביחד לשפר את רווחת הקהילה ולהציב אמות מידה חדשות לאיכות ונוחות הרפואה ביפן בכלל".

שיתוף הפעולה בין TytoCare לבין ו-Allm הובל על ידי מרכז החדשנות של סומפו בתל אביב האחראי על השקעות ושיתופי פעולה עם חברות טכנולוגיה ישראליות ואירופאיו בתחומי האינשורטק, הבריאות הדיגיטלית, התחבורה, בלוקצ'יין, סייבר ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully